Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan unngå "anarki" på Superladerne ?

Startet av storform, mandag 25. juli 2016, klokken 17:55

« forrige - neste »

storform

Har akkurat gått fra den minste babystolen og montert neste størrelse. Fikk et rimelig BeSafe iZi Combi X3 ISOfix fra en nabo. Har montert dette bakovervendt, men jeg synes det tar altfor stor plass i forhold til forsetet. Forsetet må så langt frem at det er problematisk for en voksen mann å få plass forsetet. Tar dette setet større plass enn andre (bakovervendt) i bilens lengderetning? Noen som kan anbefale et bakovervendt sete som ikke tar like mye plass, og som ikke koster en formue?
(Vet at mange er tilhengere av setet Cybex Sirona til TMS, men jeg vet ikke hvor stort dette er. Er det bare dette som duger eller finnes det andre bra seter?)
Kia Soul EV Exclusive, caribbean blue - 2015. SOLGT
Tesla Model S85, midnight silver - 2015. SOLGT
Tesla Model 3, RWD, midnight silver - 2019

AppleKnocker

Ja, her har du fått tak i det som trolig er markedets mest plasskrevende sete ;D. Han som ga deg dette ler godt nå.

Har hatt samme, og det skal sies at setet scorer høyt på sikkerhet. Trøst deg med at det blir enda trangere i 5- serie, A6 og Passat.

Sirona tar mye mindre plass, men har hørt mange si at barna vokser ut av det når de er 2.5.

Det har kommet noen nye seter med betegnelsen I-size (EU standard?). De skal visstnok være mer kompakte.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

storform

Har du navn på et konkret sete? BeSafe iZi Combi X3 ISOfix kan jeg bare glemme å ha bak førersetet hvor jeg sitter. Jeg har derfor plassert det bak passasjersetet. Der får min kone nå såvidt plass og hun er 170 cm. Jeg prøvde å sitte der, men stanger beina i dashbordet. Kan derfor ikke ha passasjerer i forsetet dersom de er 180+.
Setter stor pris på om noen har tips til et greit bakovervendt sete slik at det fortsatt er mulig å ha med folk i passasjersetet.

nilsen_79

Maxi-cosi 2way pearl. Meget fornøyd med det. Synes ikke det tar mye plass, dog ikke prøvd det i Tesla enda. Bruker det i Skoda Octavia nyeste modellen, er 1.8 høy og fungerer greit. Er vel bedre plass i Teslaen regner jeg med.

http://www.barnashus.no/maxi-cosi-2-way-pearl-concrete-grey-8712930105626.html

Muffinman

Litt spent på hvordan det blir å montere forovervendt sete i biler fra ca. høsten 2014. Den ikke justerbare nakkestøtta som står i vinkel foran kan muligens bli en utfordring.

storform

Bruker forovervendt på en 1. klassing. Helt uproblematisk!

storform

Maxi Cosi pearl går vel til 18 kg. Skulle gjerne hatt anbefaling på et bakovervendt som går til 25 kg, og ikke tar enorm plass. Anyone?

Øyvind.h

Bakovervendt til 25kg, da snakker vi beltestol ettersom isofix bare går til 18kg.
Bakovervendte beltestoler må presses ganske hardt ned for å sitte støtt og trygt, dvs hardt trykk mot skinnsetene. Blir fort stygge merker :(

For øvrig veldig fornøyd med Cybex Sirona bakovervendt (dette kan vel også snus til forovervendt med en stor pute foran når ungen blir for lang), 3. seterad i bagasjen og cybex solution x2-fix forovervendt som vi også tidvis bruker.

Besafe Izi Combi x3 isofix er et helt enormt sete. Et vennepar har dette i Audi A6. Enormt er en god beskrivelse....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cstromme

Ungen skal være særdeles stor hvis de må bytte et Sirona sete når ungen er 2,5 år.

Sirona tar også litt plass i lengden, men fordelen er at dette kan snues når ungen ikke er tilstede, og man får da mulighet til å kjøre fremsetet helt bak. Jeg har selv 2 profiler i bilen (Christian m/barnesete og Christian u/barnesete), mens samboeren min har nok med 1 profil da hun ikke tar setet langt nok bak til at det kommer borti Sironaen når det har unge i seg.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Fastlane83

Jeg hadde en Passat CC før jeg fikk Tesla. Hadde BeSafe iZi Combi X3 ISOfix i begge de to bilene. I Passaten fikk jeg ikke plass i fremsetet, og i Tesla'n gikk det såvidt, men endte som regel opp med å sitte bak med kidden hvis jeg ikke kjørte. Kjøpte det sete kun pga "best i test". Hvis du skal fortsatt bruke BeSafe sete må du legge imellom noe tøy mellom framsete og barnestolen, hvis ikke så får du noen fine merker i hardplasten bak på fremsete.

Vi har nå byttet til forovervendt sete (ungen har passert 4 år). Valgte da Britax Kidfix 2 XP SICT. Passer veldig bra til baksete i Tesla'n, og kommer veldig bra ut i test

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

Elbil fundamentalist

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75414912

Vi hadde Acta Graco duologic til begge barna våre. Veldig fornøyd da de satt veldig godt i dem og det er mulig å endre setet i 3 forskjellige innstillinger fra liggende til helt oppreist. Det ble trangt i forsetet i BMW'n 5 serien, så vi kjøpte en xc90 for å få plass. Null problem i xc90'n. Pitch lengden i Tesla'n kontra xc90 er vel ikke i Teslaens favør, men den er bedre en femmer'n.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

morpheos

Sirona er også store, har dog den fordelen at setet kan vris 90 grader for å få ungen inn og ut.  Vil anbefale å spørre i butikken om du får testmontere, det har aldri vært en issue når jeg har spurt. Sirona og de fleste andre bakovervendte blir trange når ungen bikker 100cm, begge mine har vært der ved ca treårsalderen. Bruker nå Cybex sitt fremovervendte til begge, og det er et bra sete.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kristian O

Sitat fra: storform på søndag 15. mai 2016, klokken 22:27
Maxi Cosi pearl går vel til 18 kg. Skulle gjerne hatt anbefaling på et bakovervendt som går til 25 kg, og ikke tar enorm plass. Anyone?
Det er ikkje mange å velge mellom her, så vil uansett anbefale å ta med deg bil og unge til en butikk som selger bilstor og få hjelp der. Sjøl har vi byttet fra Cybex Sirona til Britax Multitech. Det går greit, men det tar plass. For meg (199 cm) er det veldig trangt å sitte framom dette setet, så om eg må ver passasjer på lengre turer så foretrekker eg baksetet.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

krl

Cybex Sirona og BeSafe iZi Combi X3 ISOfix er fine seter, og det pleier å ligge en del pent brukte på finn.no. Men de tar godt med plass...

Muffinman

Synes ikke Sirona er så ruvende jeg. Faktisk virker det ganske kompakt funksjonaliteten tatt i betraktning. Ingen problemer med at godt voksne folk sitter foran og justerer setet akkurat slik de vil med et slik bak.

Vi byttet ut et Britax-sete med separat base. Det nye setet tar heller mindre plass enn det gamle i lengderetningen, men muligens litt mer i bredden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA