Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Working on Top Secret Tesla Masterplan, part 2." Elon Musk Twitter

Startet av Mr.Zero, lørdag 23. juli 2016, klokken 10:09

« forrige - neste »

Amigakongen

@Mazzbot
Har vært og bestilt ny i3 selv, selv om den "gamle" i3'n ikke er ett år enda. :P

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 21. mai 2016, klokken 14:18
Jeg prøvekjørte i3 idag også for andre gang . Syntes bilen virket meget komfortabel og gode seter . Mye mye mer kraft enn min leaf .

Har kjørt tesla , den er god den og , litt stor og tungkjør. Bare synd model 3 er langt unna .   

Har reservert model 3 så forventer bil i 2018 . 2 år med venting er lenge !!

Vurderer virkelig en i3 med 94ah celler , men blir litt dumt når leafen ikke er et år gammel engang .
2015 BMW I3 - 11800km

Ansjosfilet

Sitat fra: Amigakongen på lørdag 21. mai 2016, klokken 14:54
@Mazzbot
Har vært og bestilt ny i3 selv, selv om den "gamle" i3'n ikke er ett år enda. :P

Jeg prøvekjørte i3 idag også for andre gang . Syntes bilen virket meget komfortabel og gode seter . Mye mye mer kraft enn min leaf .

Har kjørt tesla , den er god den og , litt stor og tungkjør. Bare synd model 3 er langt unna .   

Vurderer virkelig en i3 med 94ah celler , men blir litt dumt når leafen ikke er et år gammel engang .

Da er du med i mer penger enn vett klubben. Gratulerer  :D
Bmw i3
Bmw iX3 reservert

Amigakongen

@Ansjosfilet
Banken har masse penger. :D

Sitat fra: Ansjosfilet på lørdag 21. mai 2016, klokken 23:27
Sitat fra: Amigakongen på lørdag 21. mai 2016, klokken 14:54
@Mazzbot

Da er du med i mer penger enn vett klubben. Gratulerer  :D
2015 BMW I3 - 11800km

Ingeniøren

og det går en 2-3 i3 på en Tesla  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ApeX

Samboeren og jeg har snakket om å oppgradere fra den noget slitne 2005 Colten hennes en liten stund nå. Vi har snakket om å kjøpe elbil, men rekkeviddeangsten har gjort at vi egentlig bestemte oss for å kjøpe en hybrid. Vi falt først for Lexus IS 300h, men etter å ha tenkt litt mer på saken og på hvor lite vi egentlig kjører, var det vanskelig å forsvare noe annet enn å kjøpe en elbil.

Det første mange tenker på når noen nevner elbil er Tesla. Tesla var også noe vi vurderte, i en særdeles kort stund, før vi kom på at vi nettopp har pådratt oss alt for mange millioner i boliglån. Det har derfor vært litt halvveis seriøst snakk om Leaf og e-Golf. Kia Soul er det ingen av oss som liker designmessig. Når det gjelder BMW i3, har jeg over tid gått fra å synes den har vært en snodig sak, til å like bilen svært god. Samboeren har imidlertid ikke vært særlig fan av designet.

Leafen er praktisk, med 5 seter og grei størrelse på bagasjerommet, men vi synes den begge egentlig er ganske kjedelig. e-Golf er det en kollega av meg som har, og jeg har vært med på en kjøretur i den. Absolutt en bra bil, men ikke noe som gjorde at jeg fikk lyst til å løpe innom Møller ved første anledning.

Etter egentlig å ha lagt bildiskusjonen død en liten stund, fikk jeg med meg nyheten om i3 med større batteri nå på onsdag. På torsdag fikk jeg overtalt samboeren til å være med en tur til Jæger i Åsane. Her snakket vi med en hyggelig selger i 5 minutter, før vi kjørte av gårde i en demobil som vi fikk låne fra torsdag til fredag.

Fra å være rimelig skeptisk til i3'en, og til tross for at demobilen var relativt barebones, ble samboeren forelsket i den. Nå er sammenlikningsgrunnlaget i hovedsak en sliten Colt, men det var utvilsomt den beste bilen hun har kjørt. Det er fantastisk moro med en bil som gir litt respons når man trykker på gasspedalen (fartspedalen?), og den helt greie svingradiusen var et stort pluss med de trange, kronglete, og svingete veiene der hvor vi bor. Hun var også veldig fornøyd med å sitte høyt og ha god oversikt. Ungene var også strålende fornøyd med faktisk å kunne se ut av bilen også. Designet på bilen likte hun plutselig også. Det var gøy med noe som skilte seg litt ut.

Det hele endte med at vi dro hjem fra Jæger på fredag med et supert tilbud på en Fully Charged Stormtrooper, som vi antagelig kommer til å slå til på over helgen. Planen var å prøve å være relativt nøkterne på utstyrsfronten, men med storkunderabatt (forhandler hadde visst avtale med arbeidsgiver) kom vi frem til at det egentlig ikke var så mye å tenke på. Vi føler det blir mye bil for pengene. 
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Ferry

@ApeX: Halvveis i innlegget ditt tenkte jeg at du MÅ ta henne med og prøvekjøre. Noen linjer seinere viste det seg at du hadde gjort nettopp det. Resultatet blei omtrent som jeg ville tippet :)

ApeX

Hehe, det skulle heldigvis ikke mye overtalelse til for å få henne med. Hun er rimelig klar for ny bil hun også, og elbil er jo noe nytt og spennende. Jeg regnet med at hun kom til å like bilen, det aller meste gruser jo Colten vi har p.d., men at hun skulle bli så positivt innstilt til å kjøpe bilen hadde jeg ikke turt å håpe på. Det endte også opp med Capparis white lakk, selv om hun var skeptisk til hvit bil i utgangspunktet :D

Klykken

Løp og kjøp! En helt suveren bil, med helt gjennomtenkte løsninger for sin type bil. Designet kun for elbilisme (og halvveis hybrid).

Og for all del kjør opp!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ApeX

Da er bil bestilt. Krysser fingrene for levering i september. Endte opp med Protonic Blue  :D

JorgenM

Supert :)

De fleste med fordommer mot i3 mister dem når de får prøvekjørt bilen. Så også med både meg og kona mi. Vi skulle "aldri" ha elbil og i alle fall ikke i3. Så ble det den beste bilen vi har hatt :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Mr.Zero

Sitat fra: ApeX på mandag 30. mai 2016, klokken 12:25
Da er bil bestilt. Krysser fingrene for levering i september. Endte opp med Protonic Blue  :D

Bestilte en slik sist torsdag. Fikk produksjonsuke 35 og klar i Norge i oktober. Protonic Blue for alle penga! ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

bjorngb

Vi har fått tilbud på blå fully charged. Konen liker den veldig godt. Tror vi kommer til å slå til i løpet av måneden
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

TFSE

Har också provkört en i3, väldigt rolig bil att köra men herregud vilket oväsen( ljud) det är inne i bilen?!
Mätte med en app och var gott över 80 dB i 80km/h.

Provkörde idag en e-golf och låg i 100-105++km/h och fick 70 dB och både jag och min kompis blev förvånade över BMWn (han är BMW fantast).
Antar att det är "run-flat" däcken på i3?

Gillade i3 men däcken, backdörrar (4-sits) samt bagage gör att jag nog ska se mer på nya e-Golf..
Jobben har en rammeavtale, fick 8 % rabatt i tillägg så priset var ju väldigt bra men..

02jan

10 db differanse er ekstemt mye. 

Har målt i3 opp mot egene hobby biler og helt nye biler av forskjellige  merker.
Har målt mye støy på nye biler med brede dekk.

I følge rapporten her har i3 64,X db i 80 km/t, samme som en nyere Audi A6 3.0 TFSI (bensin).

http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

Var dekkene helt nye og ikke innkjørt, eller feil lufttrykk ?
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

turfsurf

Standard sommerdekkene bråker noe infernalsk på visse typer asfalt. Værste bilen jeg har hatt i så måte de knappe 30 åra jeg har hatt bil...

Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA