Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tapere og vinnere i 2017 (elbiler)

Startet av PNR1A, torsdag 21. juli 2016, klokken 00:05

« forrige - neste »

PNR1A

Har noen kjøpt dette sammen med bil? BNH tilbyr meg hjemmelader med 10m kabel, ferdig montert for 12.900. Greia er at det er mye mer enn 10m fra sikringskapet til min garasje. Legger ved bilde av sikringskapet, tenkte å dra kabel fra 16A sikring til min garasje og installere der "industriblå"
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Homecast

Er dette sikringsskapet du har tenkt å dra strøm ifra?

Isåfall er det ikke nok strøm forutsatt at det er 3 garasjer og de andre også bruker strøm til tider.

en hjemmelader trekker vanligvis 16A og når du har 25A tilgjengelig ville jeg mer anebefalt å sjekke ut anlegget ditt enn å skulle kuppe tråden med å selge egne ladestasjoner som elektrolux gjør her.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

PNR1A

Sitat fra: Homecast på torsdag 12. mai 2016, klokken 13:17
Er dette sikringsskapet du har tenkt å dra strøm ifra?

Isåfall er det ikke nok strøm forutsatt at det er 3 garasjer og de andre også bruker strøm til tider.

en hjemmelader trekker vanligvis 16A og når du har 25A tilgjengelig ville jeg mer anebefalt å sjekke ut anlegget ditt enn å skulle kuppe tråden med å selge egne ladestasjoner som elektrolux gjør her.

Det er kun 2 av 6 garasjeplasser som brukes for parkering. Resten brukes som lager. Det som trekker strøm er 2 lyspærer ute + det vi slår på når vi skal kjøre bil/hente noe fra garasjer. Anlegget er litt "rustent" men jeg tenkte sette inn jordfeilvern B og lade over natta.

Nå blir jeg helt forvirret, må få en elektriker på befaring snart :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

elektrolux

#3
Slike standariserte tilbud tar høyde for at tilbyder ikke skal tape fortjeneste.

Dersom du legger kabelen selv slik jeg forstår du vurderer, og får elektrikkeren til å ta koblingen i hver ende. er det mye å spare. Da slipper han å bruke mye tid hos deg og du slipper å bruke mye penger på han.

Ladestasjoner får du momsfritt med bilen også om du velger en ladeløsning fra en av de uavhengige leverandørene. Disse har ofte hyggeligere priser, og løsninger som kan passe behovet ditt enda bedre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trekkoppbil

Det du kan vurdere, er en EVSE som kan justeres f.eks i området 6-25A. F.eks fra Evseupgrade, som kan justeres i trinn på 1A. Bare spør etter europeisk firmware.

Til belysning kan du prøve å bruke dioder med nærmest niglisjerbart forbruk.  Jeg trur 2835-diodene har bra utnyttelser og levetid.

I privat garasje synes jeg det kan være like greit å ha en mobil evse liggende, dersom man kan plassere den greit, og man kan få hengt opp kabelen når den ikke er i bruk

Skal du sette opp nytt anlegg, kan du like gjerne vurdere 25A i stedet for 16A.

Jeg kjenner ikke til om elektrikkerene vil sette opp blå 32A stikk på en 25A kurs. Hvis ikke, kan du be om en 25A hvit husholdningskontakt: http://www.elektroimportoren.no/stikkontakt-teknisk-komfyr-paavegg-hvit-2x25a-j-7693/1536661/Product.html
Ulempa med husholdsningstøpsler, er at de er så knotete å montere på kabelen, så man kan i tilfellet be elektrikkeren gjøre det også.

nofuelno

Sitat fra: Valdemar på torsdag 12. mai 2016, klokken 13:57
Sitat fra: Homecast på torsdag 12. mai 2016, klokken 13:17
Er dette sikringsskapet du har tenkt å dra strøm ifra?

Isåfall er det ikke nok strøm forutsatt at det er 3 garasjer og de andre også bruker strøm til tider.

en hjemmelader trekker vanligvis 16A og når du har 25A tilgjengelig ville jeg mer anebefalt å sjekke ut anlegget ditt enn å skulle kuppe tråden med å selge egne ladestasjoner som elektrolux gjør her.

Det er kun 2 av 6 garasjeplasser som brukes for parkering. Resten brukes som lager. Det som trekker strøm er 2 lyspærer ute + det vi slår på når vi skal kjøre bil/hente noe fra garasjer. Anlegget er litt "rustent" men jeg tenkte sette inn jordfeilvern B og lade over natta.

Nå blir jeg helt forvirret, må få en elektriker på befaring snart :)
Vi kan ordne med gratis befaring av en elektriker.
De vil nok anbefale en veggboks med type 2 uttak.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

PNR1A

Hvordan bestiller jeg en ladestasjon sammen med ny bil? Går alt gjennom bilforhandleren? Eller gjør jeg det selv hos f.eks. en av dere 2 (electrolux og nofuelno) med understellsnr?
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Homecast

Bilforhandlere hjelper deg og fikser det for deg. EV så kan du finne løsninger selv.

Fordelene med å ta det hos forhandler er jo at det er mva fritt :)
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Rav4_EV

Sitat fra: Trekkoppbil på torsdag 12. mai 2016, klokken 19:32
Det du kan vurdere, er en EVSE som kan justeres f.eks i området 6-25A. F.eks fra Evseupgrade, som kan justeres i trinn på 1A. Bare spør etter europeisk firmware.

Og denne er CE merket for bruk i Europa?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

nofuelno

Sitat fra: Valdemar på mandag 16. mai 2016, klokken 07:44
Hvordan bestiller jeg en ladestasjon sammen med ny bil? Går alt gjennom bilforhandleren? Eller gjør jeg det selv hos f.eks. en av dere 2 (electrolux og nofuelno) med understellsnr?
Om du ikke er fornøyd med tilbudet fra bilforhandler, kan du kontakte oss på info@nofuel.no og bli tilbudt en alternativ løsning. I en del tilfeller vil vi kunne fakturere dette via bilforhandler slik at du slipper mva.
Det er imidlertid viktig å være tidlig ute med en slik henvendelse for at vi skal få til dette.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

Det samme gjelder produktene du finner hos oss. Vi har godt samarbeid med en rekke bilforhandlere som da kjøper fra oss, og setter det på faktura sammen med bilen slik at du slipper mva.

Vi tar selvfølgelig support tjenester direkte mot kunde, slik at forhandler slipper å legge på for slike utgifter
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA