Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Etterlysning: Finnes det noen her som har kjøpt?

Startet av Gjedda, tirsdag 19. juli 2016, klokken 20:34

« forrige - neste »

Gjedda

Tenker på å skaffe meg ny bil. Da er outlander PHEV aktuell.

Kommer det noen oppdateringer som er verdt å vente på? Har lest litt her om at det ventes en oppdatering når det gjelder EL-kjøremodus?

Flere har sagt til meg at det ikke er økonomisk å kjøpe en ladbar hybrid. Er det kun spesielt interesserte "nerder" som presser bensinforbruket ned som tjener på det? Jeg kunne sikkert vært en av dem, men får ikke samboeren min til å tenke som meg. Hun bare kjører :D Hun blir å bruke bilen mest i det daglige.

Er det økonomisk å kjøpe en outlander PHEV? Sikkert mest økonomisk å fortsatt gå for skoda octavia, men vurderer noe nytt.

PhevVest

Det vil alltid komme nyere modeller og forbedringer.
Kjøpte selv i mai i fjor selv om det skulle komme ny facelift modell til høsten.
Hadde behov for ny bil - passet ikke å vente.
God bil - første service denne uken.
Fornøyd så langt.
Det med el-mode knapp vet jeg ikke om gjelder kun gasspådrag. Da er man nesten like langt - det er varmeapparatet som starter motoren for å lage varme. Bilen trenger en varmepumpe for å unngå dette og at mye strøm går til oppvarming. Vinterstid er rekkevidden nede i 23-24 km. på strøm. Nå på varme dager er kjørelengden opp mot 40 km.
(Gjelder mitt bruk).

LarsErikOsterud

For å avgjøre om det er fornuftig eller ikke må du tenke på hvordan du kjører til vanlig.
Og hvor du kan lade. Kan du lade på jobben også kan du kjøre dobbelt så langt f.eks.
Hvis du kjører lang vei til og fra jobbe hver dag så vil det kanskje ikke lønne seg.
Men har du kort vei (som meg) lønner det seg (jeg loggen på under 0,2 l/mil).
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

Jørund

Sitat fra: PhevVest på onsdag 11. mai 2016, klokken 09:53
...Det med el-mode knapp vet jeg ikke om gjelder kun gasspådrag. Da er man nesten like langt - det er varmeapparatet som starter motoren for å lage varme. Bilen trenger en varmepumpe for å unngå dette og at mye strøm går til oppvarming.
Hvordan el-mode fungerer vet vi jo ikke enda. Selv ikke importøren vet det. På bildene fra USA ser en jo også at skjermløsningen er oppdatert og det hadde vært helt ok å få med :-) Jeg for min del har i hvert fall bestemt meg for å avvente til den nye 2017 modellen kommer.

HolyDiver

2017 modell:
- Elektronisk håndbrekk
- Knapp for ren EV-drift
- Ny headunit med Apple CarPlay/Android Auto

Jørund

Sitat fra: HolyDiver på søndag 15. mai 2016, klokken 23:01
2017 modell:
- Elektronisk håndbrekk
- Knapp for ren EV-drift
- Ny headunit med Apple CarPlay/Android Auto
Kommer denne informasjonen fra en norsk forhandler eller importør?

Ansjosfilet

Sitat fra: Jørund på mandag 16. mai 2016, klokken 01:48
Sitat fra: HolyDiver på søndag 15. mai 2016, klokken 23:01
2017 modell:
- Elektronisk håndbrekk
- Knapp for ren EV-drift
- Ny headunit med Apple CarPlay/Android Auto
Kommer denne informasjonen fra en norsk forhandler eller importør?

Høres mest ut som en ønskeliste.
Bmw i3
Bmw iX3 reservert

rkiljet

#7
Var en tur bortom Motorforum Fredrikstad nå for å høre med dem om det med knapp for ren EV-drift på 2017-modellen.

Tydeligvis så gir de ikke selgerne sine opplæring i detaljer rundt PHEV. Han skjønte ikke hva jeg mente for noe, og svarte bare at bilen bestemmer det selv. Da jeg prøvde forklare, avbrøt han hele tiden med at bilen kunne ikke vite om batteriet var tomt, så derfor starter motoren...

Selv ikke da jeg forklarte at hva han kom til å svare avgjør om han selger en 2017-modell til meg, eller ikke var han videre interessert i å høre nærmere etter. Så enten vet de ikke ennå. Eller så bryr de seg ikke.

Jeg tenker vel som så at dersom det er noe som kommer, så er det noe som hadde vært frontet bedre ut i salgsapparatet.


bob64

#8
Det er kanskje ikke helt avgjort for emea brukere enda. Hvis du googler på 17 modellen, så er det mange fine bilder av både ev knapp og apple/android i stereo anlegget... men da fra artikler om 17 modellen som kommer over dammen.
Men hvis det kommer, har jeg en 14 modell tilsalgs ;)
2014 Outlander PHEV Instyle+

Funkmasterflexnes

Da jeg kjøpte min for en måned siden forhørte jeg meg om dette, da ryktene fra USA allerede var kommet. Han hadde hatt folk fra Mitsubishi på besøk uken før for å briefe de, og sa at det trolig ikke kom til Norge (EV og CarPlay) før i 2018. Trolig er vel stikkordet her, da han nok var interessert i å selge bil nå heller enn om 5-6 måneder...

Funkmasterflexnes

Snakket med forhandler igjen, han bekreftet at det ikke ble endringer på 2017 utgaven.

Jørund

Dette fikk jeg fra Mitsubishi på mandag denne uken i forbindelse med 2017 modell, EV-bryter og detaljer:

"Intet nytt ennå. Ankomst oktober/ november gjelder fortsatt og priser og spesifikasjoner er uavklart og for tidlig å si noe om."

De har tidligere på e-post bekreftet at dette kommer på 2017 modellen.

HolyDiver

Listepris stiger med 30.000kr ca fom Mai produksjon, altså 2017. Ingen endring sier du? ;)

PhevVest

Og 2019 kommer med 10 mil rekkevidde...
Kan vente evig om man hele tiden skal vente på siste nytt. :)

PHEV-ftw

Sitat fra: HolyDiver på lørdag 04. juni 2016, klokken 02:54
Listepris stiger med 30.000kr ca fom Mai produksjon, altså 2017. Ingen endring sier du? ;)

mai-produksjon er fortsatt 2016-modell, ikke 2017. Bare en valutajustering, ikke ny modell. Den går heller ikke opp 30.000 kr. men 15.000 kr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA