Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3

Startet av Prebb, tirsdag 19. juli 2016, klokken 07:53

« forrige - neste »

Prebb

Har prøvd å tråle meg gjennom forumet, blant annet tråden om VCDS-tweaks. Den tråden er uhyre lang og vanskelig å finne frem i. Jeg så at en bruker i den tråden hadde google maps på sitt system, men jeg klarte ikke å finne ut hvordan dette eventuelt ble gjort.

Jeg klarte ikke helt å finne ut om det er forskjellig støtte for dette avhengig av årsmodell. Jeg eier en 2015-modell levert i april i fjor. Kan jeg få trafikkinformasjon via nav-anlegget eventuelt google maps/earth på skjermen?

Kanutten

Jeg *tror* du må 2016-modellen for denne funksjonaliteten. Jeg har den i min, men bruker det aldri...
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

bno

Det kan kanskje være steinarsun som har dette etablert. Han har en tysk versjon av premium bluetooth som har sim port i infotainmentsystemet og bruker dette som tilgang til i-net.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

gamer73

jeg har 2016 model og la meg si det slik..det har ALDRI vært noe som heltst der! Fra bergen så muligens dette har med togtrafikk på østlandet å gjøre men den er tilsynelatende meningsløs!

zairup

Jeg har en 2016 modell og kan bekrefte att det ikke er noe vits å oppgradere. Som gamer73 sier så er det ikke noe der noen gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk

zyp

Du må vel koble infotainment opp mot hotspot på mobilen eller lignende for at det skal få internettilgang for å hente ned trafikkinformasjon. Jeg testa det i min en gang, og mener å huske at det fungerte greit.

I praksis foretrekker jeg heller å bruke Android Auto. Da får jeg Google Maps med realtime trafikkdata akkurat som i mobilappen. Det er vel dog også bare tilgjengelig i 2016-modellen.

gamer73

ahh oki...kan være det funker da...MEN...nå skal det sies at trafikk info i Bergen stort sett er meningsløst da det omtrent er umulig å ta alternative veier hehe. Mye lettere på østlandet da man bare kan svinge bilen inn på en grusvei å tute av gårde;)

e-curious

@zyp:  Bare tilgjengelig i "nye" 2016-modellen eller alle?

zyp

Sitat fra: e-curious på onsdag 11. mai 2016, klokken 13:00
@zyp:  Bare tilgjengelig i "nye" 2016-modellen eller alle?
Det har jeg ikke oversikt over, bilen min er fra februar i år. Hvis det er støttet så burde du finne en Android Auto-logo i app-connect-menyen, sammen med Apple CarPlay og MirrorLink.

Android Auto-appen som man trenger for å få telefonen til å fungere med dette er ikke tilgjengelig i norsk play store ennå, så man må få tak i en apk eller få lurt den inn på et annet vis. Når man først har fått det installert så funker det helt fint med norsk voice-søk med knappen på rattet og alt.

Bob

Jeg har fått trafikkinformasjon opp uten at bilen har vært koblet opp mot noe som helst nett flere ganger så det kan være at dere bare ikke har noe på gang der dere er [emoji14]

Har fått varsel om stenging av veier og lignende.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

janegils

Trafikkinformasjonen går nok ut over DAB-nettet.
Funka bra i "gamle dager", dvs. våren 2015, men no er det sjelden å sjå noko.
Har lest at problemet ligg hos NRK, noko serverkrøll...

e-Gorm

Sitat fra: gamer73 på onsdag 11. mai 2016, klokken 12:21
ahh oki...kan være det funker da...MEN...nå skal det sies at trafikk info i Bergen stort sett er meningsløst da det omtrent er umulig å ta alternative veier hehe. Mye lettere på østlandet da man bare kan svinge bilen inn på en grusvei å tute av gårde;)

Nå bruker en ikke trafikkinfo bare for å ta alternative ruter, men for å få mer korrekt ankomsttid til ditt valgte mål. Fint om du skal være hjemme til et bestemt tidspunkt, eller om du vil gi beskjed om når du er hjemme fra jobb. e.l :)

Kan bekrefte at en må koble opp med "Delt internett" (iPhone tethering) om du skal få trafikkinfo på VW-navi´en, (eller vil bruke Google satelitt-kart, eller Google street-view) men om du kobler til med kabel i USB´n til iPhonen, så får du trafikkinfo rett i Car Play. (Forhåpentligvis så kommer vel kanskje trådløst CarPlay til iPhone og MIBII snart ;) )

Kanskje Off topic: Noen som klarer å koble til "Delt internett" med sin iPhone automatisk når en kommer inn i bilen? Jeg må nødt til å "åpne" telefonen og deretter innstillinger, og så velge "Delt internett". Først da kobler telefonen seg til MIBII .
Litt irriterende og tungvindt, men muligens en sikkerhet for å hindre at en bruke opp hele datapakken ;)

mvh e-Gorm
Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,
18" Marseille felger med Pirelli Cinturato P7 225/45

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA