Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilen havarerte på ferien- hva kan jeg forlange?

Startet av Eip, mandag 18. juli 2016, klokken 20:33

« forrige - neste »

Eip

Så spenning på passasjerside foran.
Er ikke disse kontaktene koblet sammen så det ligger spenning helt bak til pluggen til forsterker/sub?
VIN: 509XX PD

sigurdi

Sitat fra: Eip på tirsdag 07. juni 2016, klokken 20:56
Så spenning på passasjerside foran.
Er ikke disse kontaktene koblet sammen så det ligger spenning helt bak til pluggen til forsterker/sub?

NEI

Forsterker ligger fremme forran føttende til passasjeren din, (Dersom du har utvidet stereo)
Det er kun signal kabler som går bak og den er løs i begge ender.

Får "original" plugger i måro så skal se om jeg får testet litt på hva spenningsfall osv jeg får på ulik ampere styrke.
Kabelen er 2mm2 og ca 5m lang så bør ikke trekke mer en 7A med pluss og minus helt bak.

Dersom man kun kjører + fra sikring og bak og tar jord fra jordingspunkt bak kan man trekke ca 11A

Men skal kjøre en test for å måle spenningsfall og varme utvikling på ulike laster.

Håper å kunne lage noen kabelsett til uka, men er 100 andre ting som også skal gjøres. ;-(

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

F_P

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 10. mai 2016, klokken 18:00
Sitat fra: F_P på tirsdag 10. mai 2016, klokken 14:05
Hvordan er det uttaket i bakkant mot hjulet? Der er det generelt mye dritt som helst ikke bør trenge inn i elektronikken.

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 10. mai 2016, klokken 13:01
Ta strøm fra sikringsboksen i frunk, og legg opp 12V sigarettenneruttak i frunk.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22119.msg458918.html#msg458918
Jeg skjønner ikke hva du mener.
Det er 2 isolerte poler bak på sigarettenneruttaket.  Det er ingen elektronikk der.  Og det har aldri vært mye dritt der på min bil i alle fall.  Kun litt støvete.

Tro meg, det kommer inn mye dritt rett bak lyktene. Om du åpner opp der en vinterdag med mye slaps og dritt så er det svært fuktig på siden av frunken. Sier ikke at du har gjort noe galt, men et slikt oppsett vil i de fleste biler bli utsatt for elementene.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA