Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prisvekst

Startet av Gusse, mandag 18. juli 2016, klokken 10:47

« forrige - neste »

Gusse

Har flere problemer med at signalet detter ut og blir borte, selv om du går ut av bilen, så er fremdeles ikke signale tilbake når du returnerer. Eneste som funker er reset med de to rullehjulene på rattet. Dette er litt slitsomt i lengden. Hadde bilen inne på fiks forrige uke. Da ble det skiftet antenne av noe slag, nå er problemet tilbake >:(
Virker som det skjer i forbindelse med at man kjører i områder uten dekning, og at den forblir død, selv om du kommer ut i område med dekning igjen.

mj

Opplever det samme. Når bilen har mistet signal kommer det ikke tilbake før jeg har tatt en resett. Bor og kjører heldigvis mesteparten i områder med dekning så opplever dette kun på langtur.
Skal ta det opp medTesla i morgen når den andre skal på service.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Diravi

Samme her - ved dårlig signal faller nettforbindelsen bort og reset er eneste mulighet. På teknisk telefonsupport virker de å være kjent med problemet siden de har fast prosedyre på å be kunden kjøre reset av den store skjermen, men jeg fikk ikke høre om noen utbedring. Så kanskje det ikke finnes en?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

jazzwheel

Med parkeringshus i byen (uten dekning) er dette nærmest blitt en vane jeg ikke tenker over...

ew

Det er temmelig vanlig, og skyldes antakelig en feil på en basestasjon bilen har vært tilkoblet. Du kan oppleve det samme med mobiltelefon, også.


Min teori er at det henger sammen med 4G-utbyggingen til Telenor (som leverer signalet til Tesla), og at det har blitt bedre (men ikke borte) de siste to årene.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

RedJaro

Har hatt en sak gående hos Tesla en stund.
Mitt modem vil ikke koble seg opp igjen ved kryssing av landegrense, eller hvis signalet blir borte en stund. De har testet modemet både når det har virker og vært "ute av drift".

Her er siste melding:
Det du opplever med modemet ditt er en kjent sak. Og det jobbes som sagt med dette.
Dette vil bli fikset via programvare som kommer etterhvert, det vil derfor ikke være nødvendig å bytte modem.
Inntil denne programvaren kommer, uvisst når, må du resette skjermen hver gang du mister signalet. Alternativt har vi fått tilbakemelding om at ved å skru av og på Wifi kan hjelpe innimellom, slik at du ikke trenger å resette skjermen hele tiden.


Var akkurat i Sverige og måtte ta en omstart i Åre for å få tilbake signalet.
Vi får håpe de finner ut av det snart.  ;)
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA