Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av Ssseee, mandag 18. juli 2016, klokken 09:45

« forrige - neste »

Ssseee

Hva trekker denne hos dere andre?
Min står på 0.0 uansett. Setter temp. på 15 grader auto, og nå i varmen (24 grader ute) viser den likefullt 0.0 i forbruk på klima.

Virker ikke A/C'en min? Opplever ikke luften som kommer ut som veldig kald.
2015 Kia Soul

OlavEmil

AC trekk straum, oppført som forbruk på klima. Samtidig er lufta som kjem ut iskald. Om du har 0.0 i forbruk og lunka luft, er det noko som ikkje stemmer.

Lyser det i AC-knappen? Kva om du slår denne på manuelt?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Ssseee

Sitat fra: OlavEmil på mandag 09. mai 2016, klokken 20:39
AC trekk straum, oppført som forbruk på klima. Samtidig er lufta som kjem ut iskald. Om du har 0.0 i forbruk og lunka luft, er det noko som ikkje stemmer.

Lyser det i AC-knappen? Kva om du slår denne på manuelt?

Det lyser i AC knappen. Ikke forbruk uansett hva jeg gjør så lenge AC lyser. Trykker jeg på HEAT begynner forbruket med en gang.

Får ta en tlf til Kia i morgen. Takk for svar
2015 Kia Soul

Six

Samme problem på min bil, har bestilt verkstedtime for å fikse.
De sa at de hadde hatt andre inne som manglet nok gass til at kjølesystemet fungerer, samt noen hvor en annen del hadde vært defekt.
Nå vet jeg ikke hvor vanlig slike feil er på andre biler, men det virker som soul ev har en svakhet.

AmocoCadiz

AC fungerer bra hos oss, men ser at forbruket er positivt lavt, kun ca 0.1-05kW,
har Soul et spesielt effektivt kjølesystem (kjøres varmepumpe i revers?)
eller er det vanlig med så lavt AC forbruk i elbil?

Stig-Arne

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 16. mai 2016, klokken 02:06
AC fungerer bra hos oss, men ser at forbruket er positivt lavt, kun ca 0.1-05kW,
har Soul et spesielt effektivt kjølesystem (kjøres varmepumpe i revers?)
eller er det vanlig med så lavt AC forbruk i elbil?

Å kjøle ned koster langt mindre energi enn å varme opp. Så det er nok helt normalt :
Dette har vært ett diskusjonstema på skikkelig varme sommerdager og varmepumpe hjemme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA