Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 100.000 km

Startet av Strømgolf, mandag 18. juli 2016, klokken 09:45

« forrige - neste »

Strømgolf

Jeg har problemer med å ta i bruk appen.

Jeg har ikke fått tilsendt den koden som skal tastes inn i bilen. Det ser ut til å være et problem fordi bilen har vært registrert før. For når jeg registrerte meg og skulle betale fikk jeg kun valget å forlenge min avtale, og det gjorde jeg og betalte. Men får ikke tilsendt kode.

Møller visste ikke hvordan dette kunne løses og sa de måtte høre med produsenten av appen, og de visste ikke hvor lang tid det kunne ta. Så selv om jeg har registrert meg og betalt, så får jeg altså ikke brukt appen.

Har noen vært med på lignende?
Tror dere det vil ha noe for seg å få koden fra selger eller vil ikke det funke siden jeg nå har registrert bilen på nytt?

Elmo

Du må registere deg på WEB først, ellers kan du ikke nå bilen med APPen
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

baggi

Jeg hentet min nye e-Golf idag og gledet meg til å ta i bruk Car-Net. Etter å ha knotet en god stund ringte jeg Møller som kunne fortelle at det ikke virket grunnet oppdateringer som medførte at man ikke kunne registrere nye biler før de hadde fått ordnet det. Når det skjedde visste han ikke. Det er jo det rene kaoset på Car-Net nå - og det er det vel mange diskusjoner om.

Det kan virke som at Car Net flyttes til en helt ny plattform ( www.volkswagen-car-net.com ) istedet for den som funker mot appen ( https://car-net.volkswagen.com/).

En ting er sikkert: Det er ikke akkurat Google som utvikler for VW...

Elmo

#3
En kollega fikk sin eGolf på tirsdag. Registeringsprosessen for hans Golf var mye mere omstendelig enn den var for min eUp for 1,5 år siden. Men jeg vet ikke om de har endret generelt eller om Golf bare er anderledes enn Up.

Jeg forsøkte å logge inn på linkene dine. Gamle-linken (https://car-net.volkswagen.com/) funker som før mens på den nye (www.volkswagen-car-net.com) får jeg beskjed om at user/passord ikke stemmer overens.
Glemt-passord funksjonen sa at passordet er sendt til angitt epost, men jeg mottok ingenting.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Reka

Hentet ut e-golf i dag og registrerte meg på car-net nå, via web først. ikke noe problemer, fikk regkode til bilen på web og alt funker greit nå via app på iphonen.
Larvik - e-golf

Elmo

Det med regkode for bilen er det som er anderledes enn på eUP. Der trenger du bare VIN og eksakt kjørelengde.

Jeg registrerte meg via den nye linken (www.volkswagen-car-net.com) nå. Det gikk fint, men å registrere kjøretøy feilet.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Reka

Larvik - e-golf

Elmo

Sitat fra: Reka på mandag 30. mai 2016, klokken 07:47
Dette er linken jeg fikk av forhandleren min.
https://car-net.volkswagen.com/portal/nb_NO/web/v-eu-im?vwcorp=true

Ja, det er den jeg bruker. Den andre var bare en test jeg gjorde siden "baggi" nevnte at det er kommer en ny. MEn jeg får altså ikke registert kjøretøy på den.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

timingbeltkiller

https://www.volkswagen-car-net.com/portal/
QUOTE
Dear Car-Net user,
We are pleased that you visit the Car-Net portal. The Car-Net portal has been completely revised and is currently being updated to offer an even better service. In the period from 30/05/2016 to 02/06/2016, the portal is probably unavailable. The e-vehicle functions for e-up!, e-Golf, Golf GTE, Passat GTE and Passat Variant GTE can still be used via the Car-Net App.
We apologize for the inconvenience.
Your Volkswagen Car-Net Team
UNQUOTE
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Elmo

#9
Ingen problem for meg å logge inn på  https://car-net.volkswagen.com/portal/nb_NO/group/v-eu-im/overview#
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

timingbeltkiller

Car-Net driftsmeldinger
Kjære Volkswagen-kunde


Vi er takknemlige over at du besøker portalen til Car-Net. Portalen blir for øyeblikket oppdatert for å tilby en vesentlig bedre service og opplevelse. I perioden fra 30. mai til 2. juni vil portalen kunne være utgilgjengelig. Elbilfunksjoner for e-up!, e-Golf, Golf GTE, Passat GTE og Passat stasjonsvogn GTE kan fortsatt brukes via Car-Net App.
Vi beklager dette.



Med vennlig hilsen

Volkswagen
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

@Elmo

Jeg har heller ikke problem med å logge meg inn på portalen.
VW vet øyensynlig hva de gjør med teksten:
"vil portalen kunne være utilgjengelig"

og ikke:
"er portalen utilgjengelig".

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

alagerqv

Car-Net er neppe grunnen til at man velger VW elbil... Den app'en er faktisk enda dårligere enn Nissan sin, det trodde jeg ikke var mulig, men der tok jeg altså feil.

Jeg fikk (som mange andre) mail om at det var trist og leit, og at den derfor ble gratis ett par år til, til de har fått fixet den... Mao. er det neppe noe som skjer over natten.

Litt synd at VAG ikke klarer å få ordnet plass på ett datasenter med både oppetid og kapasitets  SLA'er...

timingbeltkiller

Appen er blitt vesentlig oppgradert.
Er det noen som har sett tilsvarende endringer på portalen?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Elmo

#14
Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 05. juni 2016, klokken 09:44
Appen er blitt vesentlig oppgradert.
Tja, ikke direkte imponert. Noe de virkelig må se å få lagt til at at bilen medler ifra til appen hvis ladingen stopper.

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 05. juni 2016, klokken 09:44
Er det noen som har sett tilsvarende endringer på portalen?
Jeg har nå klart å logge in på den nye portalen men klarer ikke å fullføre registeringen av biler. De påstår at oppgitt km ikke stemmer overens med bilens. TULLINGER
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA