Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prosjekt: Ombygging av lydanlegget

Startet av JanØ, søndag 17. juli 2016, klokken 23:45

« forrige - neste »

JanØ

Hei, skal ta leafen til Gardemoen, og stå der en uke. Er det skikkelig fy-fy med tanke på evt. sol / batteriet ? Hvordan stiller jeg den inn, slik at jeg kan starte ladingen før jeg setter meg på flyet hjem. Altså- slik at den ikke lader automatisk bare jeg kobler den til... Noen tips til parkering på gardemoen?...pleier det å være plass osv?

kavorland

Langtidsparkering bør skje med lav batterispenning, helst under 50% ifølge andre her på forumet.
Lading kan du starte via appen, men seriøst ! Har du tenkt å parkere på ladeplass i ei veke med tilkopla ledning ?
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

JanØ

Nei, poenget var om jeg kunne stille inn bilen til ikke-automatisk lading. Koble til ( den lader ikke... ) så rett før jeg drar....sette igang lading via appen...Men ok- det er kanskje ikke mulig..

Hva med å stå i solsteiken en ukes tid?...

Hempe

Har parkert flere ganger på Dalen Parkering, både én og to uker uten å ha ladet, sommer og vinter, men har kanskje mister noen få prosenter på det meste. Du har tilgang til hurtiglader på Mc Donalds ikke så langt unna om det kniper.
- 2015 Nissan Leaf Nordic Edition -

Silkefot

Om vi ikke sier hvordan du gjør betyr det at jeg har en ledig ladeplass når jeg skal en dagstur til Sverige i morgen :-) Tror det kavorland mener er at det kanskje er litt unødvendig å ta en ladeplass fra en annen nødig i en hel uke uten å bruke den...

Uansett, det går fint å stille inn Leaf'en til å bare lade feks 10 minutter en av dagene du er borte. Da vil den ikke lade når du setter inn kabelen og du vil kunne sette den i gang like før du skal tilbake. Hvis det er litt mindre enn en hel uke kan du jo stille den inn til å lade den dagen og timen før du ankommer Gardermoen
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

JanØ

hehe- nja, ikke helt enig. Betaler jo for en plass m/ lading. Og trenger strøm til jeg skal hjem..Hadde aldri okkupert en lader i Oslo u/ lading, men her er det jo evt. en nødvendighet;) Hva er ellers ladeplassene til, er vel ikke forbeholdt timeslading...det er vel for reisende over tid også;)

lxm

Sitat fra: JanØ på mandag 09. mai 2016, klokken 22:42
hehe- nja, ikke helt enig. Betaler jo for en plass m/ lading. Og trenger strøm til jeg skal hjem..Hadde aldri okkupert en lader i Oslo u/ lading, men her er det jo evt. en nødvendighet;) Hva er ellers ladeplassene til, er vel ikke forbeholdt timeslading...det er vel for reisende over tid også;)

Det er et godt poeng! Selvfølgelig må man kunne bruke parkeringsplasser med ladepunkt på flyplasser selv om man skal være borte en stund! Hva skal man ellers gjøre? Spørre naboen om han kan kjøre til flyplassen og koble fra når den er ferdigladet?
Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

kjbu

1. Still inn ladetimer til å lade f.eks kun 1 min hver dag.
2. Start lading med app i god tid før du kommer til bilen slik at den rekker å lade seg full
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

JanØ

Hei, takk for svar. Vi drar i natt- og kan jo da sette timeren til å IKKE LADE frem til onsdag, som er hjemreisedagen...ikke sant? Er det noe problem for batteriet ved å bare ha den tilkoblet til strømnettet, uten at den lader?...

Rav4_EV

Hvorfor ikke bare koble den til når du ankommer parkeringsplassen?

Ferdig ladet i løpet av 12 timer og klar til bruk.

For dere som er redd for at batteriene skal ta skade av å stå fulladet i en uke, hva gjorde dere før dere fikk elbil? Ventet til våren for å unngå kaldstart og påfølgende slitasje???
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Er det ingen i området med litt foretningsans?

Tenker på å tilby kjøring til flyplassen fra en bondegård i området, og sørge for at bilen er fulladet når du kommer tilbake.

Bør være enn vinn vinn situasjon der bileier sparer på utgifter til parkering til flyplasspriser, og der bonden, eller en annen med litt plass og tid til overs kan få seg litt til salt i grøten. For Avinor betyr det mindre press på eksisterende park plasser. ;D

Personer med litt utvidet horisont finner du f.eks her: https://nabobil.no/browse?location=OSL%2C+Edvard+Munchs+veg%2C+Gardermoen%2C+Norge&start_date=&start_time=&stop_date=&stop_time=

Tipper en av disse kan tilby park and charge service i tillegg til nabobil. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

JanØ

Interessant idé, hadde jeg hatt litt bedre tid;)... Uansett- det blir elbilparkering m/ tilkobling. Har satt timeren til lading på onsdager mellom 05-12.  Resten av ukedagene står til "off". Blir jo ikke klok av bruksanvisningen, men når jeg nå koblet til- ladet den ikke. Prøvde jeg innenfor tidsrommet, startet den...så regner med..og håper at dette går bra:) Er vel selve ladingen som evt. er dårlig, ikke det at den er "passivt" tilkoblet!?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA