Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Omlevering av Tesla Model S

Startet av psyfoon, lørdag 16. juli 2016, klokken 09:49

« forrige - neste »

psyfoon

Kjøpte min i-miev ny i november i fjor og endelig har jeg fått tatt en skikkelig shining på den. Var kommet en god del småprikker (piggdekkstøv) som små rustprikker i lakken allerede så det kan lønne seg å polere hvis man ønsker å ta vare på bilen.

Slik gjorde jeg det:
- Prickbort på tørr bil, virketid 10min og spylte av med høytrykk
- Surfex HD på våt bil, virketid 5min og spylte av med høytrykk
- Iron S (trekker ut rustpartikler som piggdekkstøv fra lakken) virketid 5min, spylte av med høyttrykk
- Vanlig vask med Meguiars bilshampo og vaskehanske
- Tørket bilen med nal og tørkehåndkle
- Gikk over med poleringsmaskin med medium/fine pads med PolishAngel Escalate Lotion
- Påførte PolishAngel Master Sealant lakkforsegling for hånd, 15min tørketid på første lag, buffet av ventet 1,5t og la lag nr. 2
- MucOff Silicon Shine på dekksidene
- Felgene ble satt inn med Swisswax Autobahn felgvoks før jeg satte de på

Lakkforseglingen skal nå vare opptil 1år med riktig vask.

Bilen ble utrolig blank og fin og dette tok ikke mer enn ca. 3,5t totalt inkl. ventetid på herding av forsegling som jeg brukte til å vaske bilen innvendig  :)

2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Beamer Screamer

Wow! Det ble bra! Nå får jeg dårlig samvittighet her. Må få tatt min før 17. mai!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

oddbjoh

Har du sett noe særlig steinsprut? Min ion har utrolig mye på rød lakk, særlig ved bakhjulene...

Mr.Zero

Zero'n fikk litt SPA i aften. Skumkanon er en artig sak - legger først på Surfex for så å dusje over bilen med godluktende skum. Skikkelig populært blant ungene i gata også... :-) Såpa tørker ikke inn så raskt - og så gir det jo litt kult look når det står på! Bare å ønske seg en skumkanon til jul. Brukes sammenkoblet med høytrykksspyler.
Lakken orker jeg ikke kommentere. Den er tragisk tynn - og bilen har et feilkonstruert karosseri. Men til tross for dette, digger jeg bilen..! ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

psyfoon

Sitat fra: Mr.Zero på mandag 09. mai 2016, klokken 22:42
Zero'n fikk litt SPA i aften. Skumkanon er en artig sak - legger først på Surfex for så å dusje over bilen med godluktende skum. Skikkelig populært blant ungene i gata også... :-) Såpa tørker ikke inn så raskt - og så gir det jo litt kult look når det står på! Bare å ønske seg en skumkanon til jul. Brukes sammenkoblet med høytrykksspyler.
Lakken orker jeg ikke kommentere. Den er tragisk tynn - og bilen har et feilkonstruert karosseri. Men til tross for dette, digger jeg bilen..! ;D

Skumkanon står på ønskelista mi ja  :) Veldig tynn lakk ja, og veldig myk!
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

psyfoon

Sitat fra: oddbjoh på mandag 09. mai 2016, klokken 08:34
Har du sett noe særlig steinsprut? Min ion har utrolig mye på rød lakk, særlig ved bakhjulene...

Jeg fant 2 stk ganske stygge hakk etter steinsprut i fronten, men ingenting ved bakhjulene. Men nå har min kun rullet 6500km også da. Håper lakkforseglingen vil hjelpe litt mot dette på utsatte steder.  8)
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

tomrh

Sitat fra: Mr.Zero på mandag 09. mai 2016, klokken 22:42
Plastskjermene rundt bakhjulene samt den nederste plastlista under dørene blir bare hvitere og hvitere etterhvert som lakken slites vekk. :( Tror jeg etterhvert skal prøve meg på lakkering, kan egentlig ikke bli så mye verre og det er jo bare plast. Har opparbeidet litt selvtillit på lakkering av felger. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Sitat fra: psyfoon på tirsdag 10. mai 2016, klokken 00:09
Sitat fra: oddbjoh på mandag 09. mai 2016, klokken 08:34

Jeg fant 2 stk ganske stygge hakk etter steinsprut i fronten, men ingenting ved bakhjulene. Men nå har min kun rullet 6500km også da. Håper lakkforseglingen vil hjelpe litt mot dette på utsatte steder.  8)

Bilen bør før den tas i bruk folieres med transparent folie på utsatte steder. Det gjelder særlig panser, "kanaler" og fremre del av bakskjermer. Selv norges dyreste skvettlapper hjelper minimalt. Hele bilen burde egentlig folieres...hehe..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA