Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prosjekt: Ombygging av lydanlegget

Startet av Burnaren, fredag 15. juli 2016, klokken 00:19

« forrige - neste »

Burnaren

Er det noen som har klart og kjøre 30kw leaf over 20mil.
Hvis det er noen så skulle gjerne visst hvordan det lar seg gjøre.?
Ex think 2002 mod
Nissan leaf Nordic apr 2016

Bjoris

Det bør ikke være vanskelig med litt temperatur, virker som Dunlop sommerdekkene trekker mer strøm enn R2 dekkene når der er kaldt, syns nå når det bikket 12 grader at ting endret seg, hadde 2,1 km i snitt pr % her på onsdag etter 64 km, hadde jeg kjørt den ruten litt over to ganger til ville jeg klargjort 200 km. Kjørte i fartsgrensen, men sola gjorde det unødvendig å ha på klima...

(Har 42 psi i dekkene, det var trykket dekkene kom med, antar en kan presse oppimot 50 og få litt ekstra rekkevidde, men ikke behov !
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Burnaren

Det var betryggende å høre at det går ann å kjøre 20 mil.
Bor i Finnmark ,her er det langt imellom lademuligheter.
Har fylt 2,8 P i hjulene ,Dunlop ec 300. dim 215*17".
Har klart 1,3kw i snitt ved rolig kjøring 60 kmt.(67)feilv.spidometer.
Ex think 2002 mod
Nissan leaf Nordic apr 2016

Bjoris

Er ikke så mye feilvisning med 17 toms som med 16. Du må nok regne ned mot 130 km vinterstid. Motvind og regn drar også opp forbruket vesentlig. Kan være smart å kjøpe seg en 16 A lader om hurtigladerene er mangelfulle og/eller kjøpe 6.6 kW lader i bilen
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

tomrh

Sitat fra: Burnaren på lørdag 07. mai 2016, klokken 19:01
Har fylt 2,8 P i hjulene ,Dunlop ec 300. dim 215*17".
Hvis rekkevidde sommers tid er kritisk kan du vurdere å sette lavenergi sommerdekk på 16" vinterfelger istedet. Jeg m.fl. har testet dette, gir 7-8% lavere forbruk.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Spiro

Jeg kjøre nettopp 20,5 mil og da sto det 2.9km igjen og 10% batt.
Det var 15 grader og kjøre I eco max 80 kmt.
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt


Burnaren

Hvilket Felg dekk kjører du på ? 20,5 mil er langt , kjører fortsatt med blytunge (22kg) Tekna felgene og 50 pund i dekka, får da ca 1,3kw i forbruk i snitt ( B+Eco 60-70km timen.)
Ex think 2002 mod
Nissan leaf Nordic apr 2016

Spiro

Det står 17 toms alufelger på. Stillte trippteler på null og så hvor langt jeg kom. De siste milene kjørte jeg strategisk i nærheten av en hurtiglader dvs. Fra sørlandsparken til kr.sand på e18 flere ganger . Har bilder men får ikke til å legge ut. Hvor langt kommer dere da?
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

eliten

I dag har jeg hatt en rolig tur på sideveier, hovedsakelig 80 og 70 soner, men også kjørt igjennom 3 tettbebyggelser med fartsdumper og 40 sone. Har kjørt 74 km på 30 %. (Hadde 70% igjen når jeg parkerte.)
Sol, tørre veger og utetemperaturen var 17 når jeg dro, og 20 når jeg kom hjem. Med samme kjøremønster ville jeg teoretisk kunne kjørt 246,6666 km, og det er bra. Kommer nok ikke ofte til å kjøre så økonomisk, men det går ant.  ;D (Tekna 30 kw med 17" hjul) Turen var forholdsvis flat, noe berg og dalbane, men uten  forskjell i høydemeter. Sideveger rundt i Ullensaker, Sørum og Skedsmo (korset) og tilbake til startpunkt.

eliten

Så på Facebook siden til Nissan Leaf, at en hadde kjørt 243,6 km uten å lade mellom Florø og Os. Snitthastigheten inklusive kø og stopper var 45 km/t. 90% av distansen lå i mellom 50 og 60. Uten ac eller varme var på. Bra uansett :-)

AppleKnocker

Jeg har 24KW Leaf, ikke 30. Jeg klarer 16 mil på sommerføre hvis jeg virkelig går inn for det - dvs bruker de triksene jeg har lært meg gjennom snart to år med elbil, uten å hindre øvrig trafikk.

Hvis 30KW går 25% lenger, er det akkurat 20 mil med samme kjørestil. Jeg vil gjette på at hvis man skal kjøre Leaf 30KW mye over 20 mil, må man anvende en kjørestil som gjør at andre trafikanter ønsker deg dit peppern gror.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Mazzbot

Sitat fra: eliten på fredag 10. juni 2016, klokken 07:40
Så på Facebook siden til Nissan Leaf, at en hadde kjørt 143,6 km uten å lade mellom Florø og Os. Snitthastigheten inklusive kø og stopper var 45 km/t. 90% av distansen lå i mellom 50 og 60. Uten ac eller varme var på. Bra uansett :-)

Han kjørte 243.6 km . Skilpadden kom
Tesla model 3 reservert 31/3 .

tomrh

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 10. juni 2016, klokken 08:30
Jeg har 24KW Leaf, ikke 30. Jeg klarer 16 mil på sommerføre hvis jeg virkelig går inn for det - dvs bruker de triksene jeg har lært meg gjennom snart to år med elbil, uten å hindre øvrig trafikk.

Hvis 30KW går 25% lenger, er det akkurat 20 mil med samme kjørestil. Jeg vil gjette på at hvis man skal kjøre Leaf 30KW mye over 20 mil, må man anvende en kjørestil som gjør at andre trafikanter ønsker deg dit peppern gror.
En 30 kWh Leaf skal i teorien gå 40% lengre fordi den har 40% større batterikapasitet av utnyttbart (28 av 30 kWh mot 20 av 24 kWh). Så hvis du klarer 160 km bør 30 kWh modellen klare 224 km, alt annet holdt likt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

eliten

Redigerte nå fra 143,6 til 243,6  :) Uvant med det 2 tallet foran  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA