Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilen er et unikum!

Startet av morten, søndag 03. oktober 2010, klokken 18:57

« forrige - neste »

morten

Da har jeg doblet kapasiteten min ved å koble enda et sett med 8x12v, 80ah batteri.  Har også byttet ut 12v accessory battery med et lite (3.3kg) 20ah lithium batteri.

1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

morten

Manual overvåking.   Jeg sjekker cellene iblant, og kan lade dem opp individuellt for å balansere dem.   Hittil har jeg ikke trengt det.   De holder seg ganske bra i balanse.   Mulig at jeg skaffer et system etter hvert.
1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

Elmo

#3
Er bilde 61 i bagagerummet og de tre øvrige i motorrommet ?

Har CityStromer orginalt bare batterier foran, eller også bak ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

morten

bilde 61 er bakre batterikasse; originalt 10 blybatteri der, de andre bildene fremre kasse; originalt 6 blybatteri der.    Det er faktisk plass til 24 av disse 80ah lithium batteriene i bilen.  Da kommer man opp i 240ah totalt.
1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

Ken

Få ikke du litt mer morro med økt spenning i systemet?

Hvor kjøpte du modulene fra?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Sitat fra: morten på søndag 05. september 2010, klokken 10:03
Manual overvåking.   Jeg sjekker cellene iblant, og kan lade dem opp individuellt for å balansere dem.

Wow!!!

Gjør det samme selv med Hifi Thinken akkurat nå grunnet manglende ladestopper.  Jeg har fungerende shuntballansering, og cellespenningsovervåkning, men som sagt mangler jeg releet som skal styre laderen. Det er snakk om minutter når en av cellene går fra fulladet til overspenning, og ballansering har vært nødvendig på hver opplading.

Håper du får BMS før du begynner å forbruke dyre litium celler.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Bly

Hei morten.
Jeg vil også anbefale å montere inn et godt BMS system fortest mulig. Vi tar nå inn de første bilene vi bygde om til Li, og bytter til et nytt og sikkert BMS system med både ladestopp,  motorstopp, og balansering. Disse hadde et BMS system som ikke var godt nok. Uten BMS kan du ødelegge batterier (spesiellt ved dype utladinger, og påfølgende ladinger kan det bli skjevheter) I værste fall kan det hele ta fyr hvis en celle skades uten at du er klar over det.
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

hens

Har citystromeren laststiller på bakhjulsbremsene?
Hvis ikke kan du få en overraskelse når bakhjulene plutselig låser under bremsing!
Oslo energi hadde en citystromer av eldre modell, (1989?) den hadde ikke noen kompensering for batterivekten. Den låste forhjulene alt for tidlig, med resultat at den bare ville gå rett frem så fort en tenkte på å bremse på vinterføre.
Når du skifter til lettere batteri, kan du få motsatt virkning.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA