Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av zyp, torsdag 14. juli 2016, klokken 12:38

« forrige - neste »

zyp

Jeg var ute på tur i går og tenkte jeg skulle prøve å hurtiglade på en Statoil-stasjon. Etter å ha funnet ut at de skulle ha 4kr/min om jeg betalte med app så valgte jeg å heller gå inn og betale 44kr for 15min. Proxll-hurtigladeren de hadde der viste seg dessverre å ikke være spesielt samarbeidsvillig, og påsto at batteristatus var 97% og at bilen dermed var ferdigladet. Etter fire-fem forsøk på å få startet lading ga jeg opp, ba om pengene tilbake og tok en omvei på halvannen mil hver vei for å få ladet hos Grønn Kontakt i stedet.

Denne oppførselen minner om den jeg har sett når DBT-laderne til Kiwi ikke har fungert. Jeg lurer på om laderne til Proxll har et tilsvarende mønster, eller om dette var et enkelttilfelle. Hvilke erfaringer har dere med laderne hos Statoil?

Kan legge til at jeg har ladet mange ganger på ladere fra ABB/Garo/Veefil/Lafon, og foreløpig aldri hatt noen problemer med dem.

tutti

Jeg har gitt opp å lade på Statoil etter flere mislykkede forsøk.

als77

Har ladet på Statoil Økern og Statoil Askim - totalt 5 ganger til sammen, uten problem. Vet ikke om det er bilen min, laderne på akkurat de statoil-stasjonene, eller bare flaks... (jeg har en 2016-modell produsert sensommer/tidlig høst 2015)

zyp

Var innom Statoil Forus i dag for å teste. Da fikk jeg bare meldingen «CCS error, Please contact the maintenance staff».

Proxll-laderne ser altså ut til å være like problematiske som DBT-laderne, og jeg kommer derfor til å unngå å planlegge å måtte lade på dem. Det burde ikke være så stort tap, i.o.m. at prisingen uansett ikke gjør dem så veldig attraktive.

dabis

Om dette gjaldt alle de tre du nevner så ville jeg hørt med møller om feilen kanskje lå i bilen din?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

Heimdal-eGolf

Ladet på Statoil Minnesund på mandag uten problemer, men betjeningen sa at de har opplevd problemer med eGolf.
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

terhan

Laderen på minnesund har fått meg fly forbannet engang, den lar seg nemlig stoppe av "annen bruker" enn den som står og lader.
Opplevde at en annen hadde overtatt ladingen ved å avslutte min, mens jeg satt inne og nøt en god kopp kaffe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA