Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ludicrous: Skal du oppgradere? + teknisk info

Startet av eleseus, torsdag 14. juli 2016, klokken 00:47

« forrige - neste »

eleseus

Tok med min nye S90D til Trondheim på ferie.  Men det er jo håpløst å finne et offentlig ladepunkter i byen hvor man kan stå mer enn 3 timer.  Noen tips?
------------------------
Oslo

krl

Oppe på Gløshaugen finnes det flere ladepunkter. Mener det er gratis å lade på punktene inne ved sentralbygget (på siden av den ene høye blokka). Men sjekk hva som står på oppslagene før du eventuelt setter bilen der. Det står også en hurtigladestasjon ca. 50 meter bortforbi Type 2-punktene.

Muffinman

Er vel ingen krise å toppe opp på Klett SC når behovet melder seg? Ellers er det jo type 2 bokser på utsiden av servicesenteret til Tesla på Lade, og hvis de ikke er fjernet; 1 boks + noen fastmonterte UMC i parkeringskjelleren til Lade Arena (tilhører også Tesla). En rekke av parkeringshusene har schuko, men der må du naturligvis betale. Sirkus Shopping har gratis parkering tre timer, deretter 20 kr pr time. Masse schukopunkter. Noen P-hus har schuko på søylene uten at de er dedikert til elbil, og andre har effektivt ingen tilgjengelig lading med de stikkene som finnes utkoblet. Tror nesten jeg ville basert på på litt superlading ved behov hvis tregladingen ikke holder.

eleseus

Takk for tips. Trangt tidsskjema ellers gjør at jeg gjerne skulle satt fra meg bilen et sentralt sted den kunne lade seg ferdig. Og jeg kunne jo gjerne betalt for det. Men jeg finner vel en løsning, og Klett er greit å ha i reserve.
------------------------
Oslo

cehauge

Mest truleg i seinaste lage for trådstartar, men for eventuelle andre som treng lading i Trondheim.
Fortum har ein hurtigladar på *trommevirvel* Lade, rett ved Tesla-kontoret.
https://www.google.com/maps?daddr=63.44158,10.45703
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA