Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøp av P85/ P85+ (Spørsmål jeg ikke helt finner ut av)

Startet av LMOR, onsdag 13. juli 2016, klokken 20:04

« forrige - neste »

LMOR

Da er bilen pakket klar, og i morgen kjører jeg til Oslo.
Første ladestopp er på Edland, 192km unna. Burde være greit, men Edland ligger på 800m og jeg skal over 1250m før jeg kommer dit.
Bilen sier at det ikke går, mangler 10km... Men siden jeg kan kjøre på målingene tidligere i denne tråden, så skal det mye til at det ikke går.
Testet derfor resetting av BC, som beskrevet at TM. Da fikk jeg en margin på 50km  :D, men etter noen minutter så ombestemt den seg, og sier at det akkurat går, med 0km margin. Vi får se.
Det som er interessant er at resetting fungerer, MEN at den faktisk prosesserer data, kanskje værmeldingen, før den kommer med nytt estimat.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

john

Spidergrafen er fin for BMW sjåfører som meg ;-)

LMOR

Sitat fra: john på torsdag 25. august 2016, klokken 17:03
Spidergrafen er fin for BMW sjåfører som meg ;-)
Leste du min slakt av spidergrafen på forrige side? Den er helt ubrukelig. I følge den kommer jeg ikke til ladestasjon 2 en gang, i følge den må jeg lade like ofte som på den gamle bilen...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

john

Sitat fra: LMOR på torsdag 25. august 2016, klokken 17:10
Sitat fra: john på torsdag 25. august 2016, klokken 17:03
Spidergrafen er fin for BMW sjåfører som meg ;-)
Leste du min slakt av spidergrafen på forrige side? Den er helt ubrukelig. I følge den kommer jeg ikke til ladestasjon 2 en gang, i følge den må jeg lade like ofte som på den gamle bilen...
Joda :) Poenget mitt var at vi som ikke har tilpasset kjørestilen fra 200hk+ ICE sliter med å komme like langt som "erfarne elbilister" ;-)

LMOR

Sitat fra: john på torsdag 25. august 2016, klokken 17:12
Joda :) Poenget mitt var at vi som ikke har tilpasset kjørestilen fra 200hk+ ICE sliter med å komme like langt som "erfarne elbilister" ;-)
Tja, tviler på at det er mulig å bruke så mye mer energi.
Det eneste jeg gjør er å kjøre ECO Pro, trenger ikke være erfaren for å trykke på den knappen. Jeg har det normalt varmt/kalt, og jeg kjører på fartsgrensen og litt over det. Kjører forbi, og trykker gjerne i bånn da  ;)
Jeg er ikke i nærheten av å bruke så lite som de som faktisk kan det å spare strøm, og jeg har ikke på noen tur tenkt annerledes enn med fossil.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02jan

Spent på hvordan det gikk over fjellet i forhold til ladeintervall. Regnvær og høy luftfuktighet her på Østlandet siste 24 timer.
Hvilket lufttrykk ruller du med?
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

LMOR

Sitat fra: 02jan på fredag 26. august 2016, klokken 08:37
Spent på hvordan det gikk over fjellet i forhold til ladeintervall. Regnvær og høy luftfuktighet her på Østlandet siste 24 timer.
Hvilket lufttrykk ruller du med?
Turen starter i dag ca 12:30, og akkurat nå bøtter det ned med vann, så da kan det bli tungt. Har tenkt å legge inn løpende slik som sist.
Jeg har pumpet opp med det jeg tror er optimalt, som er 2,6-2,7 foran og 3,1-3,2 bak.
Bilen er pakket med ca 1000liter bagasje..., og 2 voksne.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)


LMOR

Takk, dagens rekkevidde mot destinasjonen er 183, så jeg mangler 9km. Utetemperaturen er 13 grader, batteritemperaturen 16. Maks kapasiteten er i dag 29,7 kWh.
Sist brukte jeg 26,1kWh til Edland. Det var kaldere, men i dag regner det...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Første etappe. Kjører forbi et nødvendig ladestopp med 60Ah versjonen!
Bruker mer enn sist pga våt veibane.

Etappe: Haugesund - Etne
Utetemperatur: 13 med regn
Kjørt: 61 km
Snitt: 13,5
Snittfart: 59km/t
Brukt 8,2kWh hit mot 7,1 sist
Men bilen viser 75%, og det skulle tilsi 7,5kWh brukt ..

Og når tror bilen vi greier det akkurat  :)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Rollep

Hvordan klarer du å kjøre samtidig som du sender løpende oppdateringer, eller sitter du kanskje i passasjersetet  :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

LMOR

Kjøre første etappe og sitter nå i passasjersetet.
På 1000m over første fjell mangler jeg i følge bilen 20km. Den takler disse fjellene dårlig.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Passert nok et nødvendig stopp med den gamle bilen!

Etappe: Etne - Røldal
Utetemperatur: 13 regn og våt veibane
Kjørt: +77=138 km
Snitt: 16,7
Snittfart: 73,8km/t!
Brukt +12,9=20kWh hit
Stemmer med %, og skal være nok igjen til å komme frem. Bilen sier igjen at marginen er 0...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

På toppen av neste fjell mangler jeg 17km igjen. Litt synd når det det utgjør 33% av distansen som er igjen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Fremme med 3km margin... (Men tror nok jeg kunne kjørt litt lengre)

Etappe: Røldal - Edland
i3 estimat: 183km/100%
Utetemperatur: 13 våt veibane
Kjørt: +55=193 km
Snitt: 13,9
Snittfart: 66,7km/t!
Brukt +7,7=27,7kWh hit

Da blir det første stopp med noe mat mens den lader
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA