Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre (TMX)?

Startet av Crown, tirsdag 12. juli 2016, klokken 16:13

« forrige - neste »

Crown

Er det flere som opplever at Nissan Connect er ufattelig treg med å oppdatere kjøretøyhistorikken? Jeg trodde først det ikke virket, fikk bilen rett før helgen, så jeg opprettet sak hos kundeservice. Men nå ser jeg at det begynner å dryppe inn, men det er minst et døgn gammelt det som kommer, både i you+ og i ev-connect appen. Selv om jeg tar refresh kommer det aldri historikk nyere enn et døgn.

Der bilen står parkert er det prima mobildekning, så det burde ikke være det.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

kodalse

Slik har det alltid vært. Du vil også oppleve at noen av turene aldri blir registrert :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Bondeknøl

Ikke noe problem hos meg. Får alltid ny informasjon. Tar bar litt tid å oppdatere.

Crown

Sitat fra: kodalse på onsdag 04. mai 2016, klokken 08:10
Slik har det alltid vært. Du vil også oppleve at noen av turene aldri blir registrert :)

Jaja... er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Får håpe de får det litt bedre til etterhvert, det er jo sykt tregt det hele :)

kodalse

Bortsett fra ut av lyskryss, der er den faktisk litt morsom :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Crown

Sitat fra: kodalse på onsdag 04. mai 2016, klokken 09:33
Bortsett fra ut av lyskryss, der er den faktisk litt morsom :)

Mener du at dataene kommer for tregt ut av bilen fordi jeg kjører for sakte? ;-) Jeg heller mer mot at jeg kjører for fort, slik at bilen må vente litt til kjørehistorikken rekker å følge etter.

Electrix

Denne kjøretøyshistorikken er egentlig en god ide, men likevel tilnærmet verdiløs for meg siden den ikke lagrer alle turene. Dersom du ikke trykker ok på sending av data HVER gang så blir ikke turen lagret, og på de eldre bilene så kommer ikke spørsmålet opp dersom du står i menyen for radio eller CD, noe som ikke er helt unaturlig når man stort sett kjører i nærområdene. Etter 25000 kjørte km hadde Nissan bare registrert 5000... Det burde vært mulig å akseptere datatilkoblingen en gang for alle og så heller bare få en påminnelse.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA