Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av Olemann, mandag 11. juli 2016, klokken 11:36

« forrige - neste »

Olemann


Vurderer å ta bilen til hytta i sommer, men ...
Noen som har erfaring med å ligge i 110-115 km/t på E18 i normal vind og regn, AC på, + 10 grader, altså følge køen i venstre fil, om man da må opp i ca 2 kWt/mil i snitt?  Eller mer?
Har testet korte distanser, men ikke flere mil i strekk.

Truls Martin

Kona kjører daglig fra Kolbotn til Moss. Det er 55km stort sett 100/110 og hun bruker ca 50% på den turen.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Olemann

Sitat fra: Truls Martin på tirsdag 03. mai 2016, klokken 16:09
Kona kjører daglig fra Kolbotn til Moss. Det er 55km stort sett 100/110 og hun bruker ca 50% på den turen.

OK; det er jo bra, altså at hun klarer få ut ca 11 mil i den farten. Takk for svar.

leitom

Daglig pendling sandefjord - tønsberg 24km = 25%+
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

02jan

Sommertemperatur, tørr vei. E6 Minnesund-Skedsmokorset i venstrefeltet.
Snittfart 106kmt , er ink start og stopp et stykke fra motorvei.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Anterialis

115-120 kmh på E6 mellom Hamar - Tønsberg, temp. ute: 0-10 gr. Temp inne 19-21gr. ECO pro. Dekktrykk 2.5 - 3.0 (foran-bak). Last: 2 pers (125kg) pluss bagasje 10kg. Vær: stort sett opphold.

Da får jeg ca 21-22 kWh/100km.

Jeg har vel kjørt 20-30 turer under slike forhold, får samme verdier omtrent hver gang. Data er fra kjørekomputer i bilen.
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Goggen123

Sitat fra: Anterialis på onsdag 04. mai 2016, klokken 11:55
115-120 kmh på E6 mellom Hamar - Tønsberg, temp. ute: 0-10 gr. Temp inne 19-21gr. ECO pro. Dekktrykk 2.5 - 3.0 (foran-bak). Last: 2 pers (125kg) pluss bagasje 10kg. Vær: stort sett opphold.

Da får jeg ca 21-22 kWh/100km.

Jeg har vel kjørt 20-30 turer under slike forhold, får samme verdier omtrent hver gang. Data er fra kjørekomputer i bilen.

Hvordan er bilen å kjøre/oppførsel under slike hastigheter over lengre avstander? Jeg vurdere i3 nå som rekkevidden er blitt bedre, og komme ri hovedsak til å pendle motorvei 100-110 km/t

turfsurf

Den oppfører seg helt fint på motorvei, litt følsom for vind er vel det værste, i tillegg til hjulstøyen. Håper det kommer sommerdekk fra en annen leverandør snart. 


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

epsilone6

Så at Nokian hadde et sommerdekk som het i3, greit skuffende at 16" var max dim  :P

turfsurf

He. Nokian har vel dog ett vinterdekk som passer. Men det er sommerdekkene som bråker mest.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

leitom

Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. mai 2016, klokken 14:15
Den oppfører seg helt fint på motorvei, litt følsom for vind er vel det værste, i tillegg til hjulstøyen. Håper det kommer sommerdekk fra en annen leverandør snart. 


Sent from my iPad using Tapatalk

Ved litt kraftig vinn i 110 så er det litt ubehagelig ja!
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

eirikjac

Kjører daglig i 110 på E18 og synes bilen er litt nervøs i høye hastigheter, og skuffende følsom for vind. Merker det godt når jeg kjører forbi trailere også.
BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

leitom

Sitat fra: eirikjac på onsdag 04. mai 2016, klokken 19:54
Kjører daglig i 110 på E18 og synes bilen er litt nervøs i høye hastigheter, og skuffende følsom for vind. Merker det godt når jeg kjører forbi trailere også.

+5
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

leitom

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 04. mai 2016, klokken 23:33
Da burde dere prøve en trilling... ;D

Å du burde ikke prøve en i3 i sterk vind i 110-120 :)
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA