Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: fartspedal og motorbrems virker ikke, ... dvs, hvis man ligger over 50, HJELP!

Startet av jack, fredag 01. oktober 2010, klokken 23:52

« forrige - neste »

jack

Hei er det noen som har en lader liggende for 48 volt Kewet.
Eller et billig alternativ på en ny en?

Har en 60 Volt NG3 lader som jeg ikke kan bruke lengre til bilen.

bytte kan være interessant.

Hilsen Jakob

:jakobkahn@hotmail.com

elektrolux

Til 48 volt trenger du kun 4 enkeltladere, så adresserer du samtidig ballanseringsproblemet.

Men hvorfor ikke sette i et ekstra batteri og bruke Zivan laderen?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Info om enkeltladere på http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=1561.0

Telesentraler bruker 48V blybatteri. Av og til dukker det opp brukte 48V/10A eller 30A ladere fra disse på finn.no
Ulempen med disse er at de er 2-stegs, dvs at de vil overlade batteriet hvis ladingen ikke avbrytes manuellt.

Fabrikater jeg kjenner til:
Eltek (norsk)
Carlo Gavazzi (italiensk)
Traco
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

48 Volt Curtis  har  overspenningsbeskyttelse som stenger av på 60 volt.
Det holder til å sette inn et 6 voltbatteri med samme kapasitet og egenskaper slik at nominellspennig blir 54 volt.
ved 60 volt system må curtis'en skiftes.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Dersom det står på motorstyringen er det vel billigere å bytte denne, enn laderen.

F.eks til en Altrax som er justerbar på det meste, og direkte erstatter til Curtis
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tom

Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Wired

Hadde en Kewet 2 tidligere og i den satt jeg inn en NG3 Lader for 60 volt.
Mot 54 volt pakke. Det jeg gjorde var og justere spenningen ned på ladestrømmen (justerte potmeteret inne i laderen samt flyttet programerings bøyle ett hakk ) sikkert ikke optimalt men fungerte utmerket så lenge jeg hadde den.  ;D

michael

Så vidt jeg ved blev kewet 2 leveret med zivan mod k2 48 volt  / 25 ampere. Jeg har kikket i en manual til den hvor det ser ud til denne lader kan justeres efter behov. Du kan finde link her: http://kewet.blogspot.com/2011/12/zivan-mod-k2-lader-reparation.html

godt NytKewetÅr  ;D

mvh
citroen c1 EVie elbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA