Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: På langtur med i3 (60Ah)

Startet av krister461, søndag 10. juli 2016, klokken 20:45

« forrige - neste »

krister461

Vet det finnes flere slike tråder, men tar sjansen på en ny.

I garasjen har jeg i dag en 15A 230V 3-fase-kurs som jeg tenker å lade e-golfen på.

Jeg tenkte å sette opp en 16A enfase blå industristikk og koble til en semiportabel ladestasjon for å være mest mulig fleksibel. Noen spørsmål:



Andre alternativer jeg har funnet er:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=12290.0
https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladestasjoner/products/ratio-evcharge-station-3-7kw-16a?variant=17021788742
https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladestasjoner/products/wallb-e-eco-2-0-ladestasjon-3-7kw-16a?variant=16504034758
http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Justerbar_6-10-16A_portabel_ladeledning_med_kladd
http://www.ev-institute.no/product.html/justerbar-16a-16a-evi-ladekabel-med-mennekes-type-2?category_id=9

zyp

Mainpine-kontrolleren som jkirkebo bruker kan settes til hvilken som helst maksstrøm om du bare setter inn riktig motstandsverdi. For 15A skal den være 332 ohm.

jkirkebo

Sitat fra: zyp på tirsdag 03. mai 2016, klokken 16:02
Mainpine-kontrolleren som jkirkebo bruker kan settes til hvilken som helst maksstrøm om du bare setter inn riktig motstandsverdi. For 15A skal den være 332 ohm.

Det stemmer. Motstand for 15A har jeg på lager. Selger både løse kontrollere og komplette ladestasjoner begrenset til hva man ønsker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

#3
Har jkirkebo sin (Veridian) og er fornøyd med denne. Synd det ikke er en opsjon for B-jordfeilvern som det er plass til.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

elektrolux

#4
Vi har spekket opp KHONS kablene våre til 10-14-16A lading spesielt med tanke på slike 15A kurser.

For kun kr. 3790.- får du en slik med 1 eller 3 fase 16A støpsel montert. Da får du utnyttet denne kursen til 14A lading.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/8-12-16a-ladekabel-med-display-og-type-2-pist?tm=ladekabler
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

krister461

Mange takk for svar. Ser jeg har noen gode alternativer. Et annet alternativ er også Teslas Wall Connector: http://tesla.com/wallconnector

E-golfen vil bare være en ventebil til Model 3 kommer, og når den kommer kan Teslas ladestasjon kobles til 3-faser og gi 4,2kW fra 16A 3-fase. Er dette mulig med noen av de andre ladestasjonene?

jkirkebo

Sitat fra: krister461 på torsdag 05. mai 2016, klokken 08:40
Mange takk for svar. Ser jeg har noen gode alternativer. Et annet alternativ er også Teslas Wall Connector: http://tesla.com/wallconnector

E-golfen vil bare være en ventebil til Model 3 kommer, og når den kommer kan Teslas ladestasjon kobles til 3-faser og gi 4,2kW fra 16A 3-fase. Er dette mulig med noen av de andre ladestasjonene?

Dette fungerer med alle ladestasjoner som kan levere 3-fase ut. Altså 11kW/22kW variantene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

krister461


elektrolux

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 05. mai 2016, klokken 10:07
Dette fungerer med alle ladestasjoner som kan levere 3-fase ut. Altså 11kW/22kW variantene.

Stemmer det. Her er ekselpel på Semiportabel 3 fase ladestasjon:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/16a-3f-ladestasjon-med-type-2-stikk?tm=ladestasjoner/400v-3-fase

Kan kobles til alt fra en fase 6A IT kurs til 3 fase 20A TN kurs.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jensjacob

Vælger denne tråd da den minder lidt om topic...
Er der nogen der kan bekræfte at dette er laderen i e-Golfen ? (Se billede)

Den lader som bekendt med max. 1 x 16 A.

Jeg spørger fordi jeg lurer på om der er fysisk plads til engang i fremtiden at opgradere til 3 x 16 A ladning. Altså 11 kW. Det ville være helt perfekt for mig.

Er det i den boks der skal være plads til al elektronikken ? Og hvis den allerede er fyldt, så bliver det selvfølgelig et problem.

Dertil kommer at der sikkert ikke er trukket tre faseledere om til ladestikket - men kun en. Er der nogen der ved det ? Om de har fremtidssikret mht. kabelføring ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

nofuelno

#10
Sitat fra: krister461 på tirsdag 03. mai 2016, klokken 09:43
Vet det finnes flere slike tråder, men tar sjansen på en ny.

I garasjen har jeg i dag en 15A 230V 3-fase-kurs som jeg tenker å lade e-golfen på.

Jeg tenkte å sette opp en 16A enfase blå industristikk og koble til en semiportabel ladestasjon for å være mest mulig fleksibel. Noen spørsmål:

Ladestasjon med spiralkabel som kan lade både eGolf og Tesla:
http://www.nofuel.no/Produkt/-ensto-chago-16a-vegglader-type-2#product
Denne kan stilles til å lade med 14A - Fåes for fast montering eller påmontert blå CEE industrikontakt / 16A
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Callah

Sitat fra: jensjacob på søndag 08. mai 2016, klokken 23:04
Vælger denne tråd da den minder lidt om topic...
Er der nogen der kan bekræfte at dette er laderen i e-Golfen ? (Se billede)

Den lader som bekendt med max. 1 x 16 A.

Jeg spørger fordi jeg lurer på om der er fysisk plads til engang i fremtiden at opgradere til 3 x 16 A ladning. Altså 11 kW. Det ville være helt perfekt for mig.

Er det i den boks der skal være plads til al elektronikken ? Og hvis den allerede er fyldt, så bliver det selvfølgelig et problem.

Dertil kommer at der sikkert ikke er trukket tre faseledere om til ladestikket - men kun en. Er der nogen der ved det ? Om de har fremtidssikret mht. kabelføring ?

Vet det er et selskap i Tyskland tror jeg det var som i dag jobber opp mot å bli det beste selskapet innen ombygging av drivstoffkjøretøy til elektrisk kjøretøy. Det var også snakk om at de skulle spesialisere seg innen dagens elbiler og kunne oppgradere både kapasitet og ladeinfrastruktur i kjøretøyene.

Eneste jeg fant akkurat nå som refererte til dette:
tu.no/artikler/dette-batteriet-skal-danke-ut-teslas-batteri/347118

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA