Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av lettrus, fredag 08. juli 2016, klokken 19:59

« forrige - neste »

lettrus

Hei, noen som vet hvor man kan få bremseskiver til trilling til fornuftig pris (ikke 1000/stk for to blikkplater). Noen som har prøvd fra utlandet? Evt hvem dreier bremseskiver i Osloområdet, det er selvfølgelig rust som må bort.

Mr.Zero

Sitat fra: lettrus på mandag 02. mai 2016, klokken 13:42
Hei, noen som vet hvor man kan få bremseskiver til trilling til fornuftig pris (ikke 1000/stk for to blikkplater). Noen som har prøvd fra utlandet? Evt hvem dreier bremseskiver i Osloområdet, det er selvfølgelig rust som må bort.

Bema i Oslo er rimelige på bremsedeler, men usikker om de har til trilling. Romnes på Økern har til snaue 900,- stk. Dreie skiver er det ikke mange som gjør. Gravrust krever noen kutt - og vips er skiva under minstemål og dermed "ulovlig". Mine er snart fire år og har rullet 63.000km. De er rustfrie, men jeg forebygger rustdannelse med nær daglig oppbremsing med giret i N. Videre vipper jeg ut klossene ved hjulskift på våren og gir dem litt pleie.. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Beamer Screamer

Sitat fra: lettrus på mandag 02. mai 2016, klokken 13:42

1000 kr/stk tror jeg bare du må regne med at det koster hvis du skal ha noe av nogenlunde akseptabel kvalitet. Antagelig ikke mye å spare på å dreie skivene heller når de uansett må skrus av og på bilen og noen skal ha betalt for å dreie de (noe ingen driver med lenger siden det ikke lønner seg). Alternativt kan du prøve deg på egen hånd med litt sandpapir eller slipemaskin.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

elektrolux

Du trenger sannsynligvis ikke dreie eller bytte skivene.

Finn fram vinkelsliperen og slip vekk rusten. Rutinejobb på våre biler. Når skiven tilslutt er under minstemål må du bytte.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

65lars

Fyttefillefankern, der kom det nok et godt råd! Takk! :)

Jeg la merke til at der er antydning til litt rust på skivene da jeg byttet dekk, bremseklossene så fine ut, men der er jo helt klart at når jeg igjen bytter til sommerdekk, vil jeg renske ut litt både her og der.

Slipe forsiktig!
:-)
Trilling, bestilt KIA

elekTrond

Rust har jeg ikke for vane å slipe på, men slitekanter som bremseklossene legger an mot derimot... De får lett ei overhøvling, type 40 grit korning lamell/flapdisc.

Jeg pleier å vinkelslipe bort de ytre slitekantene med skiva på bilen. De er enklest å komme til. Den indre slitekanten er litt verre å komme til uten å demontere. Men skal du nå baksiden uten å bøye og herpe bremseskjoldet må skiva helst av uansett.
'13 Mjau

toreanderson

BOS Økern ordna nye bremseskiver på fabrikkgarantien til min 2014 iOn ved 2. årsservice. Bilen hadde då gått drygt 15000km, og bremsene hadde utvikla ein subbelyd pga. rust/korrosjon.

PionerThink

Tror faktisk det lureste er å gå på Mekonomen siden de har bremseskiver fra Bosch:
https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/bremsesystem/bremseskive/bremseskive-foran-ps167a02-0986479134no
Hvis du melder deg inn som kunde her får du 25% rabatt på første kjøpet, noe som betyr at du får skivene for under 800,- pr stk. Selvfølgelig kommer jo klosser i tillegg, så at du må ut med noen tusenlapper er det ikke tvil om :'( Tror allikevel dette er den beste prisen hvis du skal ha sånn noenlunde kvalitet ::)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

elektrolux

Bilde fra jr. sine skiver som er kjørt 120 000 km. Bildet er tatt etter sliping i forbindelse med bytte til vinterdekk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elbildeler AS

Hei
Vi har bremsepakke foran til trilling på tilbud nå. Fri frakt er det også. Se linken under.
http://www.elbildeler.com/produkt/citroen/bremser-6/bremsesett-foran-ion-i-miev-og-c-zero
Elbildeler AS
www.elbildeler.com

torle

Eller en kan handle fra Tyskland...

Har her brukt delenummer mot Imev, så det må sjekkes før bestilling, er jo ikke så mye å spare heller da....

http://www.reservedeler24.co.no/suche.html?keyword=4615A093
http://www.reservedeler24.co.no/suche.html?keyword=4605A340
Skiver         Klosser           frakt        MVA og gebyr   Totalt levert på posten
466,- x 2 +  174,-              220,-         ca  500                  CA 1800,-

Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA