Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pengemaskinen Zaptec har vunnet ny prestigepris

Startet av Logical, fredag 08. juli 2016, klokken 19:15

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Sitat fra: BømloBjørn på mandag 02. mai 2016, klokken 18:55

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 02. mai 2016, klokken 14:01
En annen ting er feks nye Mercedes E klasse stiller automatisk til riktig fartsgrense når man kjører med "autopilot" På Tesla leser den av den nye fartsgrensen men man må selv holde cc spaken mot seg ca 2 sek.
Burde vært et valg for at den gjør det selv og at man kan velge feks 5 km/t over eller deaktivert.

Ser ut som det er på gang, men det bør selvsagt være mulig å definere hvor mye over fartsgrensen den skal legge seg...

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Den "featuren" har vært der en liten stund. På vei hjem fra hytta i 80 sonen så kommer vi inn i et felt som tidligere (1års tid siden) var 60 sone. Da slakker auto pilot ned til 70 og viser den restricted meldingen. Særdeles irriterende..

I denne saken så kommer jeg rett fra privat skogsvei og ut i 80 sone. Så den bruker GPS/kart for å finne fartsgrensen. Det er heller ingen hastighets skilt før man kommer til den gamle 60'sona som nå er borte.

Ikke lett dette for Tesla....

BømloBjørn

Er vel da kartdata som ikke er oppdatert der da. Google som ligger etter da?

Er slike data "live" fra Google?

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA