Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: fartspedal og motorbrems virker ikke, ... dvs, hvis man ligger over 50, HJELP!

Startet av Elmo, torsdag 30. september 2010, klokken 01:50

« forrige - neste »

Elmo

Jeg syns dette innlegget fortjener å bli lagt her også.

Sitat fra: nye batterier på onsdag 01. september 2010, klokken 13:26
Gode nyheter.

Enviro Elbilsalg Lier kan skaffe fabrikknye Saftbatterier til Think - Clio - og PSA for kr 4250 pr stk + MVA.
fob lager i Lier.

Batteriene må forhåndsbestilles, ca leveringstid fra SAFT 6-7 uker. og det må innbetales et depositum
for å sikkre bestillingen.  Dette et non profit opplegg og tar sikte på å "redde flest mulig elbiler".

Selvom prisen vel er det den må være så vil en full pakke koste farlig nær det konvertering til Lithium koster, og trenger man bare bytte noen få NiCd bør man jo ikke bruke nye.
Men, om noen velger å satse på ny fullstendig NiCd pakke så blir det jo brukte tilgjengelig for dem som ikke gjør det.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

#1
Mulig at jeg bare er litt treg i oppfattelsen, men tolker det slik at er det den opprinnelige Enviro i Drammen som skaffer. Har de i såfall gått bort fra policy'en å bare hjelpe med deler til de som har kjøpt bil der?

Edit: jeg har tydeligvis ikke fulgt med i det siste, Enviro Elbilsalg (det opprinnelige) ligger nå i Lier (ikke Drammen).
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: Elmo på onsdag 01. september 2010, klokken 16:18
Selvom prisen vel er det den må være så vil en full pakke koste farlig nær det konvertering til Lithium koster,
Full pakke til en Th!nk har jeg regnet ut til nesten 101.000 pluss montering og eventuellle nye slanger og ledninger.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Dette var gode nyheter.

Det kan virke dyrt å bytte alle blokkene på egen bil, men om en tar med seg restverdien på de blokkene som fremdeles er OK kan dette være en god investering, som dermed gir en bil helt nytt liv, og samtidig forsyner deler til flere andre.

Bilene er tross alt tilpasset NiCd, og fungerer veldig bra med det. Er noe skeptisk til om Litium vil kunne fungere like godt etter f.eks 10 år.

Dette kunne f.eks være en god ide for Lars2 med 2003 Saxo'en.

En slik bil med helt ny batteripakke kan være et billigere alternativ en f.eks en I-Miev både på kort og lang sikt.



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA