Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fatal autopilot krasj

Startet av Kåre_S, onsdag 06. juli 2016, klokken 01:14

« forrige - neste »

Mr Pioneer50

Tenker jeg har lyst til å forlange å heve kjøpet på bilen min. Rett og slett bare for å teste rettighetene mine opp mot lovverket. Tenker da på forbrukerkjøpsloven paragraf 16, mangel.
Kan det være en mangel at jeg etter 6 mnd ikke har fått riktig ladekabel.
Eller vil ikke det være en vesentlig mangel...
2016 Leaf Nordic 30 kW

Griffel

#61
At Nissan følger opp DSBs anbefalinger gjør det nok vanskelig å si at der er en vesentlig mangel. Like gjerne en forbedring siden de fleste ønsker å følge sikkerhetsoppfordringen fra DSB.

Altså en fastmontert ladestasjon hjemme, og en 8A ladekabel med kladd til bruk på besøk hos bestemor, så er du relativt trygg når du lader hos andre.

På den annen side når det står 10A burde en kunne velge, og det kan en jo tydligvis selv om det tar litt tid.

(Hjemmelading bør skje fra en fastmontert ladestasjon)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Mr Pioneer50

Mulig det, men nå er det en gang sånn at Leaf 30kW leveres med 10 amp kabel som standard i følge Nissan.
Vanskelig å vri seg unna den...
Om det er en vesentlig mangel er nok heller tvilsomt
2016 Leaf Nordic 30 kW

BobbyBrown

Da har endelig Nissan i Bodø fått inn 10A kabler. Jeg fikk min denne uka. Fikk beholde 8A kabelen:)

Fallskjerm

Fikk i dag 10 amp kabelen til min 30 kWh tekna.

Så det er bare å kreve fra forhandleren

De har fått et skriv fra Nissan sentralt at det er bare å bytte ut til de kundene som spørr om det
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

Kåre_S

Jeg fikk også beskjed fra Witro Bil i Trondheim i dag at det bare var å komme innom for å hente den nye kabelen. Kunne beholde 8A kabelen. De trengte også å lese av km telleren sa de.
Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

PNR1A

Jeg spurte og fikk 10A kabel for hjemmelading. Har ikke peiling hvordan skal jeg "programmere" lading f.eks. fra kl. 00 til 06. :) Maste nok på bilselger, skal lese litt disse håndbøker jeg fikk :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Burnaren

Ex think 2002 mod
Nissan leaf Nordic apr 2016

Mr Pioneer50

I dag fikk jeg min, etter å ha purret nok en gang så oppdaget forhandleren plutselig at min kabel lå der...
2016 Leaf Nordic 30 kW

bob-bob

Sitat fra: Mr Pioneer50 på fredag 24. juni 2016, klokken 15:32
I dag fikk jeg min, etter å ha purret nok en gang så oppdaget forhandleren plutselig at min kabel lå der...
Jammen på tide.... :o

Midwing

Beställde min 30kwh Tekna idag och bad om att få en 10A kabel då det bara är 8A som är standard och följer med.
Detta är något som Nissan bestämt utan att meddela återförsäljarna här till lands.

Mr Pioneer50

2016 Leaf Nordic 30 kW

Øyst1

Leser på
Siden du linker til, men ser ikke at det er nevnt at det følger med 10 a lader der!

Men kan være jeg som overser det?
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Mr Pioneer50

Nei, det kan se ut som om du har rett. Det var en gammel link som jeg kopierte inn. Riktignok står det 10 amp under ladealternativer, men jeg mener dette stod tydeligere før
2016 Leaf Nordic 30 kW

Øyst1

"Den vanligste måten å lade Nissan e-NV200 på er via kabelen og 10A-støpselet og vanlig husholdningsstrøm."

Her snakker de om e-NV200, som jo ikke er Leaf. Og de snakker om støpsel på 10A, ikke at lader er på 10A.
Så ut fra den linken ser jeg ikke noen lovnad om at det skal medfølge lader på 10A.

Men, håper jeg også får en lader på 10A, som andre her har gjort. Har klaget 5 ganger nå, og var sist uke inne å signerte på noen papirer så de kunne reklamere på det.

Er glad for jeg har montert 16A ladestasjon hjemme. Fungerer utmerket!
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA