Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fatal autopilot krasj

Startet av Kåre_S, onsdag 06. juli 2016, klokken 01:14

« forrige - neste »

Kåre_S

Jeg fikk beskjed fra Nissan kundeservice at jeg måtte ta den med forhandler. Og forhandler sier at de skal ta opp saken med Nissan... Så da får vi se hva som skjer.  :)
Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

Mr Pioneer50

Jeg var hos min forhandler i dag og de bekreftet at jeg skulle ha 10 amp og bestilte den til meg. Så får vi bare se om/når den dukker opp...
2016 Leaf Nordic 30 kW

eltex

Sitat fra: Kåre_S på torsdag 19. mai 2016, klokken 15:07
Jeg fikk beskjed fra Nissan kundeservice at jeg måtte ta den med forhandler. Og forhandler sier at de skal ta opp saken med Nissan... Så da får vi se hva som skjer.  :)

Jeg synes det er dårlig av forhandlere å peke på Nissan. Jeg ville jo tro at de ikke vil like om Nissan begynner å selge direkte til kunder og at forhandlere blir redusert til kun verksted. De må da forstå at hver gang de skylder på Nissan sentralt og ikke tenker kundeservice så forsvinner hele poenget med å ha dem som mellomledd.
Leaf Acenta 30kWh 2016

Crown

Selger sa til meg at Nissan jobber med saken, men hvis jeg meldte inn saken til verkstedet som garantisak så fikk jeg ny... så jeg meldte inn saken og nå har verkstedet bestilt ny 10A lader. Jeg har også fått en feil instruksjonsbok, til 24kWh så den også skal jeg få ny.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Mr Pioneer50

God kundeservice og Nissan er dessverre antonymer.
Jeg har + 20 år erfaring fra bilbransjen og har jobbet med merker som Nissan, Mitsubishi, Skoda og Peugeot. Uansett hvordan man vrenger og vrir på det, er Nissan desidert dårligst på alt som har med god kundeservice å gjøre.
At forhandlerene blir oppgitt og "skyter" litt mot Nissan sentralt har jeg full forståelse for. At Nissan ville overlevd som merke i Norge uten gode forhandleren har jeg ingen tro på...

Desidert best er etter min mening Møller/Skoda.
2016 Leaf Nordic 30 kW

BobbyBrown

Der må jeg si meg litt uenig. Nissan her i Byen (Bodø), opplever jeg som veldig kundevennlig. tok kontakt for en tid siden for å høre ang 8A ladekabel. Fikk beskjed om at de skulle undersøke saken. Fikk igår beskjed om at jeg ny 10A ladekabel er bestillt til meg, den gamle 8A kabelen skulle jeg bare beholde:)

Mr Pioneer50

Bare det at du må spørre etter riktig ladekabel sier det meste, synes jeg. Ved klargjøring av bilen skal det sjekkes at bilen leveres med riktig utstyr/tilbehør. Dette har åpenbart ikke blitt gjort på de bilene som er levert med feil kabel.
At det har vært leveringsproblemer med 10 amp kabel er jo greit nok, forutsatt at man får beskjed når man får bilen.
2016 Leaf Nordic 30 kW

Kåre_S

Jeg fikk beskjed om at forhandler søker om ny kabel til Nissan i dag. Det er jo hyggelig, men hva med alle de andre kundene som ennå ikke har oppdaget at de lader 20% langsommere?

Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

Mr Pioneer50

Sitat fra: Mr Pioneer50 på torsdag 19. mai 2016, klokken 21:05
Jeg var hos min forhandler i dag og de bekreftet at jeg skulle ha 10 amp og bestilte den til meg. Så får vi bare se om/når den dukker opp...

Har fortsatt ikke fått den ladekabelen jeg skulle hatt til bilen jeg bestilte før Jul...
Er det noen her som har fått byttet fra 8 til 10 amp kabel?
2016 Leaf Nordic 30 kW

Øyst1

Jeg har purret på forhandler flere ganger. Får bare beskjed om at de har sendt forespørsel/purring videre, og der stopper det opp!

Samme med chrome pakken. Fikk bilen uten komplett pakke, da de var tomme for noen av delene. Nå er deg over to mnd siden, og har fortsatt ikke fått delene, og de har heller ikke tatt kontakt for å informere om at de har kontroll, og at delene kommer da og da!

At delene er forsinket går bra, så lenge forhandler tar kontakt for å fortelle det, ikke at det skal stå på meg å purre!

Nei, de var sykt raske til å hjelpe meg når jeg skulle kjøpe bil, men etter jeg kjørte ut med ny bil fra forhandler, har det blitt slutt på kundeservicen!

Folk klager på Møller, men har bare hatt VW før denne Leafen, og har laaaaangt bedre erfaring med dem. Ja til og med med den ene Forden jeg hadde, var forhandler på er helt annet nivå.

Trist, for Leafen som bil er jeg veldig fornøyd med.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Crown

Jeg har klaget på dette siden jeg fikk bilen i slutten av april, først til selger noen ganger, så sa han at jeg måtte melde sak til verkstedet som garantisak, dette gjorde jeg 20. mai, da skulle de bestille og gi beskjed når den ankom. Jeg har ikke hørt noe så jeg purret i dag.

Min første Nissan dette, er mest vant til Toyota/Lexus og Subaru, så så langt er jeg ikke spesielt imponert av prosessene etter at jeg har fått bilen ;)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Crown

Etter at jeg purret torsdag, så kom mail fredag om at nå var kabel ankommet og jeg kunne bare hente den og nye instruksjonsbøker (fikk med til 24kWh). Det gjorde jeg i dag tidlig, men det var ikke så enkelt. Først var det vanskelig å finne, og deretter ville de ikke gi det ut til meg fordi jeg kom i en annen bil for å hente det (kona har flere bompenger enn meg ;)). De måtte ha nøkkelen og registrere inn km-stand og det ene og det andre på slike garantiting (altså feillevert ladekabel...)

Da kokte det en smule under topplokket og stakkars kundebehandleren fikk vite hva jeg syntes om saken, at jeg i det hele tatt selv måtte melde en mangel ved levering av bilen som garantisak til verkstedet var jo gale nok, så tok det den tiden det tok, ingen tilbakemeldinger noen gang det er alltid kunden som må purre og purre. Og så måtte jeg plutselig kjøre Leafen for å få bytte den løse ladekabelen (som jeg ikke hadde brukt). Fikk til slutt 10A kabelen, men måtte love å komme inn med bilen dersom Nissan krevde det. Det skal jeg evt gjøre, til normal Nissan-behandlingstid, dvs noen måneder og noen purringer fra forhandler. ;)

Veldig små ting som blir gjort til store irritasjonsmomenter og som kan gjøres på en så mye mer smidig måte...
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Mr Pioneer50

Ringte forhandleren min i dag og etterlyste ladekabelen.
Rest i Japan var det nedslående svaret...
2016 Leaf Nordic 30 kW

leafnor

Sitat fra: Mr Pioneer50 på tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:15
Ringte forhandleren min i dag og etterlyste ladekabelen.
Rest i Japan var det nedslående svaret...
Lite sannsynlig! Men noe må det skyldes på.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Mr Pioneer50

Ser jeg må korrigere meg selv litt. Ladekabelen må komme fra Japan, da den er i rest på hovedlageret i Sverige
2016 Leaf Nordic 30 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA