Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjemmelader

Startet av Gusse, tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Gusse

 Er nå på min andre model S, og jeg kan ikke annet enn å le litt av meg selv   :D
Kjøpte min første i 2013. Det første som skjedde var at jeg plutselig fikk en merkelig fasinasjon for strømuttak. Først og fremste av fargen rød og blå. Var stadig vekk til alle andres forundring og pinlighet, bort å kikket på disse strømuttakene på alle mulige steder. Dette var for å karlegge å stadfeste hvorvidt det var "riktig" uttak. Dette utviklet seg i en slik grad at jeg tom kikket på uttak der ingen bil skulle kunne kjøre, type inne på flyplasser etc.
Nå med den nye bilen, tar jeg meg selv i å glede meg til disse bilene som maler opp vegmerkingene skal komme på veiene. Gleden var stor i går når jeg så at vegene der jeg ferdes hadde fått oppmerket ledestriper, noe som igjen betyr at vegmerking er nærtstående....ja jeg har autopilot

o.b.lix

Blitt veldig opptatt av ladestasjoner, selv om jeg skulle slumpe til å kjøre fossilbil. Forresten har jeg aldri ladet annet enn ved boligen/hytte/arbeidsplass eller superlader, så hvorfor jeg bryr meg om ladestasjoner til andre elbiler klarer jeg ikke å forklare.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jensjacob

Nu kører jeg jo ikke Tesla så jeg er bla. blevet ret opmærksom på vindretningen  ::). Især når jeg kører på motorvej holder jeg øje med de vindmøller der er placeret langs vejen. Hvis jeg har medvind trykker jeg lidt ekstra på sømmet og holder en højere marchhastighed.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Gusse


plvr

Selv har jeg begynt å bestille service 6 mnd i forveien  8)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Muffinman


MrBacardi

Sitat fra: plvr på fredag 29. april 2016, klokken 16:39
Selv har jeg begynt å bestille service 6 mnd i forveien  8)

Slår den glatt, booket første servicetime rett etter at jeg hentet ut bilen, samtidig som jeg kjøpte 5 års servicepakke. Dvs over 11 mnd i forkant :)
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

turfsurf

Det mest åpenbare: sluttet å interessere meg for fossilbiler. Tesla har ødelagt en hobby, og gjort spørsmål om ny bil til X eller S, og hvilken config.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Gusse


GeirHM

Du har sett Toyotareklamene hvor de skryter av hybridene sine som du slipper å lade, fordi de gjør det når de kjører? Jeg er redd jeg har begynt å se petroleumskonspirasjon(en) over alt. Koch brødrene og milliardene de bruker på stoppe elbilen. Texaco som støtta Franco mot republikken. Exxon som holdt tilbake det de visste om global oppvarming. GM som vraket EV1 og oljeselskapet som kjøpte og la ned batteriprodusenten bak EV1. Og Ford som kjøpte og ødela ThInk. Og alle bilprodusentene som bare ikke vil lage elbil med lang rekkevidde. De europeiske bilfabrikkene som har drevet lobbyvirksomhet for å uthule EUs miljødirektiver på transportfeltet. Elektriske busser som aldri kommer. Elfergen mellom Oslo og Hurum/Drøbak som aldri kommer forbi planleggingsstadiet. Morsom tråd dette.

rsomby

Sitat fra: turfsurf på fredag 29. april 2016, klokken 19:03
Det mest åpenbare: sluttet å interessere meg for fossilbiler. Tesla har ødelagt en hobby, og gjort spørsmål om ny bil til X eller S, og hvilken config.

Litt det samme her merker jeg, det er ikke noe reelt alternativ utenom å gå inn på leketøykategorien som porsche 911 eller den nye cayman, men bare som et tillegg til Tesla. Galskap altså  :-/

Blir nok ny model S 90D (eller 100D takk) om dollaren synker litt igjen.

lunitiks

1. Gråter og ler inni meg når venner/kollegaer prater om nyeste SUV'en eller stasjonsvogna fra audi, land rover, mercedes osv
2. Drømmer om asynkronmotorer.
3. En slags Facebook-aktig avhengighet av dette forumet (har ikke Facebook, tho').
4. Hyppige google-søk av LED-lys og detailingprodukter
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

3. Jeg har FB mye pga TOCN-gruppa til tross for at mye som postes er ren spam. Med 0 venner er det faktisk OK. (hvem trenger venner anyway)

asgeirn

Syntes det var positivt at de satte i gang utbedring av Fosskolltunnelen med 50 km/t grense, slik at jeg slipper å brenne så mange Wh opp Lierbakkene.

Leter etter røde industrikontakter og fordelingsskap merket 400V, og irriterer meg over at nettselskapene ikke har kart over TN anlegg.

Sveiper Internett etter ladekabler, enda de jeg har fungerer utmerket.

Sitter med hånda klar for å hilse hver gang jeg møter en Tesla.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Joachim@sancon.no

Sitat fra: turfsurf på fredag 29. april 2016, klokken 19:03
Det mest åpenbare: sluttet å interessere meg for fossilbiler. Tesla har ødelagt en hobby, og gjort spørsmål om ny bil til X eller S, og hvilken config.


Sent from my iPad using Tapatalk

+1

Brukte en del tid på å drømme på Finn.no. Honda S2000 som drar heftig og sømløst til 9000rpm med god lyd. BMW M3 SMG med brutalt skyv..

Blir liksom ikke det samme lenger.....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA