Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av spigney, mandag 04. juli 2016, klokken 20:00

« forrige - neste »

spigney

-Nysgjerrig på elbil, men nå ble ny S500 4matic
-Har reservasjon på ny E-golf
-Har bestilt ny E-golf (bestilt 27.12.2016)

Ingeniøren

Bombe  :)

Når man må ta inn "alle" bilene for å gjøre ferdig produksjonen, som skulle vært ferdigstilt på fabrikken, koster det kroner....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mippen

#2
Det er en relativt ny bilprodusent som har ekspandert fort. En del logistikk utfordringer blir det gjerne da. Ikke noe å rope høyt for. Tesla går med underskudd fordi de utvider globalt og bygger ny fabrikk. Bare fabrikken er ventet å koste rundt 5 milliarder dollar. Investeringer koster... De har selv sagt at regnskapet ikke vil komme på pluss siden før model 3 begynner å leveres. Det er rundt 400.000 som har reservert M3. Det har gitt Tesla rundt $ 400.000.000, eller 3.256 milliarder kroner bare i depositums penger de siste ukene. Hvis alle tar imot sin bestilling, eller kanskje flere - trenger man ikke å bekymre seg for regnskapet deres. Bilen koster fra $ 30.000, og rundt 400 tusen bestilte gir en meget god inntekt for Tesla hvis alle bilene blir levert.
Fremtiden er elektrisk.

Beckern

Sitat fra: Mippen på fredag 29. april 2016, klokken 08:33
Hvis alle tar imot sin bestilling, eller kanskje flere - trenger man ikke å bekymre seg for regnskapet deres.

Men det er jo som å tro på julenissen. En stor andel av de som har reservert vil aldri bestille. Det er jo helt åpenbart. 

MagnusT

Og det hjelper fint lite at morselskapet i USA potensielt kan tjene masse penger på fremtidig salg av biler når service og ettersalg i Norge taper penger og ikke kan gjøre opp for seg.

Vollis47

Merkelig at ingen skriver om hvor mange inkassokrav Statoil-selskapene har. Disse kravene mot Tesla er ikke så mye samlet, men ille nok for de selskapene som har kravene. Min anbefaling til Tesla er å gjøre opp for seg - og helst raskt.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

tho

2 mill må jo være et piss i havet for Tesla Norge. De tjener vel mer på t-sjortene de selger. Storm i vannglass.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Øyvind.h

Sitat fra: tho på fredag 29. april 2016, klokken 10:37
2 mill må jo være et piss i havet for Tesla Norge. De tjener vel mer på t-sjortene de selger. Storm i vannglass.

Men det er hyggelig for de som koser seg med negative nyheter da :)
Aldri så ille at det ikke er godt for noe   
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mippen

Pengekravene er vel bevis på dårlig logistikk mer enn bevis på dårlig betalingsevne. Hvem har vel ikke klart å glemme noen regninger når det er mye som skjer på en gang. Tesla er et konsern i oppbygging og det skjer mye på kort tid.
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA