Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på EL-PSA

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 27. september 2010, klokken 21:07

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Mitsubishi i-Miev er i salg nå. Mitsubishi har et mål om å selge 400-500 stykker av disse i 2011. I løpet av en uke i august 2010 har de nå skrevet kontrakt på 200 stk. Noe sier meg at det blir lang ventetid på disse bilene, som har levering fra januar 2011.

Noen som vet mer om systemet for hurtiglading, og hvordan planer for utplasering av hutigladere er?

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 30. august 2010, klokken 01:07
Noen som vet mer om systemet for hurtiglading, og hvordan planer for utplasering av hutigladere er?
Jeg snakket med salgsrepresentant for Proxll (de som har levert ladestolpene til bla Aker Brygge) på starten for Zero Emission Rally forrige mandag. Han sa at de nå kommer med en ny stolpe med 3-fas kontakt. Den er også litt dypere så ladeledning med litt lang shuko kontakt ikke lenger får problemet med å lukke lokket.
Men når de kommer fikk jeg ikke med meg, og om de som bygger plassene tar inn over seg at de må legge frem 3-fas er jo også er stort spørsmål.   
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Noen som vet prisen på en slik?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Jeg tror jeg leste et Sted at prisen skulle bli 249 000kr.
Jeg venter til Citroen starter salget av sin versjon
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: elektrolux på mandag 30. august 2010, klokken 10:16
Noen som vet prisen på en slik?

På bilen eller hurtigladeren?

Bilen koster 239.900 + levering etc. fra Drammen.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Elmo

Sitat fra: 2EL på mandag 30. august 2010, klokken 10:31
Jeg venter til Citroen starter salget av sin versjon
De påstår at du kan bestille allerede
http://www.c-zero.citroen.com/#/no/bestill-en-c-zero/bestill-en-c-zero-booking        (krever flash-player)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ladefabrikken

Sitat fra: Elmo på mandag 30. august 2010, klokken 11:29
Sitat fra: 2EL på mandag 30. august 2010, klokken 10:31
Jeg venter til Citroen starter salget av sin versjon
De påstår at du kan bestille allerede
http://www.c-zero.citroen.com/#/no/bestill-en-c-zero/bestill-en-c-zero-booking        (krever flash-player)

Har registrert meg der, men det var ikke akuratt bestiling det der. Fikk en mail at jeg skulle få ny besked når man kan teste bilen.

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Yeyeye

Jeg vet de på bilhuset her i trondheim har tatt imot bestilling på alle fall 2 stk tidligere, så om du ringer forhandler, så får du nok bestilt;) De selger jo skjorta si før de har tatt den på;)

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Boogie

Jeg har staatt paa liste i tre aar, og fikk telefon for noen dager siden om jeg fremdeles var interessert. Det er jeg jo, men har ikke bestemt meg.
Var foroevrig nummer 9 paa listen....
Regner med at prisen blir ca 250 000,- naar alt er med.

Fristende, men synes rekkevidden er litt liten.
De reklamerer med 150 km, men naar jeg snakket med dem sa de at den nok ikke klarte saa mye mer enn 130 km.
Matthew som endel av oss kjenner har hatt en bil til test over en maaneds tid, og han mener at 120 km er mer realistisk....

Naar jeg da bygger om mine egne Saxo/P106/Partner/Berlingo til aa gaa over 160 km (testet til 215 km) saa er jeg sterkt i tvil.
Da blir det kun for a faa en nyere bil.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på mandag 30. august 2010, klokken 08:31
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 30. august 2010, klokken 01:07
Noen som vet mer om systemet for hurtiglading, og hvordan planer for utplasering av hutigladere er?
Jeg snakket med salgsrepresentant for Proxll (de som har levert ladestolpene til bla Aker Brygge) på starten for Zero Emission Rally forrige mandag. Han sa at de nå kommer med en ny stolpe med 3-fas kontakt. Den er også litt dypere så ladeledning med litt lang shuko kontakt ikke lenger får problemet med å lukke lokket.
Men når de kommer fikk jeg ikke med meg, og om de som bygger plassene tar inn over seg at de må legge frem 3-fas er jo også er stort spørsmål.   

Regner med at det er Mennekes-kontakten de skal bruke på trefas-ladestolpene ? Uansett hjelper det ikke for iMiev da denne ikke (så vidt jeg vet) støtter trefas ladestrøm. Man kan enten bruke 230V 16A enfas eller DC L3. Hurtigladekontakten blir av Tepco-type (CHAdeMO protokoll), noen ladestasjoner av denne typen finnes vel ikke i Norge ennå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

norwegian123

Jeg regner med at dersom man står som no. 9 på ventelisten og får levering allerede i år, så er vel vel mange som er interessert i å kjøpe bilen fra deg dersom du ikke vil beholde den selv. Inklusiv meg selv.

Elmo

Sitat fra: norwegian123 på tirsdag 31. august 2010, klokken 08:32
Jeg regner med at dersom man står som no. 9 på ventelisten og får levering allerede i år, så er vel vel mange som er interessert i å kjøpe bilen fra deg dersom du ikke vil beholde den selv. Inklusiv meg selv.
Da det var ventelister på bruktimportert PSA hos Enviro var det ikke uvanlig å se ventelisteplasser til salgs på finn.no.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

HHF

#12
Oj - har nettopp for en time siden takket nei til en iMiew på telefonen når min ventelisteplass nå åpenbart var neste nummer i køen. Gikk vel glipp av en formue her  :-)

Jeg er veldig happy med min Think med Zebra og ser jo på en mulig forringelse av kapasitet helt opptil 80-100 km kanskje som en vesentlig ulempe, selvom det skal sies at 90% av kjøringen er på 30-40 km mellom hver lademulighet. Ser jo også at både Peugeot og Citroen skal komme med tilsvarende modeller, så jeg regner med at venteliste-rushet legger seg ganske snart og at tilgjengeligheten etterhvert vil være grei når jeg skal skifte igjen.

Han jeg snakket med på telefonen påstod iMiewen skulle kunne ta imot hurtiglading og lade 70% på en halvtime (mener det var det han sa ihvertfall). Han sa ingenting om at dette evt ikke var tilgjengelig på den versjonen av bilen de nå skulle selge ... Han mente det nok snart ble slike lademuligheter på McDonalds osv hvor man kunne spise litt og lade samtidig.

Uansett synes jeg det er flott det kommer flere tilbud på banen - dette bør kunne bli en suksess for mange som ønsker seg en moderne bil med 4 seter og litt tryggere bilhold enn de etterhvert tilårskomne PSA'ene som har vært omtrent eneste alternativ om man skal være flere i bilen ...   8)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Boogie

Sitat fra: HHF på onsdag 01. september 2010, klokken 10:41
Han jeg snakket med på telefonen påstod iMiewen skulle kunne ta imot hurtiglading og lade 70% på en halvtime (mener det var det han sa ihvertfall). Han sa ingenting om at dette evt ikke var tilgjengelig på den versjonen av bilen de nå skulle selge ... Han mente det nok snart ble slike lademuligheter på McDonalds osv hvor man kunne spise litt og lade samtidig.

Bilene er nok forberedt for dette, men de vil antagelig kreve en spesial lader som blir levert av Mitsubishi/Peugeot/Citroen. I dag finnes det ingen. Om de kommer får vi se.
Hadde håpet at produsentene kunne snakke sammen og finne felles standarder så vi slipper mange varianter av laderne rundt omkring.
Tenk om du måtte fylle bensin på Shell med Volvoen, mens Golfen kun kunne fylle på Statoil....
Strømmen er jo den samme, så dette er snakk om standarder, overgangen og komputersystemer som kan snakke sammen.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

elektrolux

Hurtigladerene til PSA kunne for lengst vært plassert ut på strategiske plasser. F.eks på ferger på vestlandet, og med 5 mils avstand langs "Hydrogenveien"

Må vi vente like lenge eller i praksis forgjeves på Mitsubishi laderen er det leit
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA