Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Thor2014, søndag 03. juli 2016, klokken 01:26

« forrige - neste »

Thor2014

Noen som har testet om den faktisk blir raskere ved bruk av funksjonen, eller er det placebo?

rr2000

Launch mode legger helt tydelig på et kraftig startmoment som bremsene holder igjen, så gitt att bremsene slipper raskt skal det være marginalt raskere.  (launch fungerer forøvrig ikke når creep er på)
P85D

Royce1981

Launch fungerer absolutt med creep. :-) Er det "slip" du tenker på?

EJ

Må du ha AP for å kunne bruke Launch mode?

Finner den ikke noen plass

Cookie Monster

Bare P85D og P90D som har det.

Og ja fungerer helt fint med creep mode. Det gjør også Slip start. Har selv fått best tider med slip start på når det er godt grep.
2015 P85D

EJ

Hmm, skulle det vært under driving da?

finner ikke noe jeg, men har P85D

Oppdaterte for noen dager siden så burde ha siste SW også

Cookie Monster

Er ikke noe egent valg for det. Aktiveres med litt pedal dans og battery max power må være aktivert ;) Side 61 i brukermanual





2015 P85D

EJ


rr2000

#8
Sitat fra: Royce1981 på onsdag 27. april 2016, klokken 09:24
Launch fungerer absolutt med creep. :-) Er det "slip" du tenker på?
Ja sorry, jeg hadde ikke helt forstått opplegget ;-), Det er som C monster skriver at det er "Max battery power" som må være aktivert. (Men når jeg skrur på Slip start får jeg ikke opp launch mode. For meg ser det ut til at når jeg får meldingen om at begge pedalene trykkes samtidig så vil ikke launch mode på.)
P85D

Cookie Monster

Slip start kan ikke være på. Men creep kan. En annen ting er at hvis det under 3 grader utetemperatur går det heller ikke å aktivere.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA