Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av tut, fredag 01. juli 2016, klokken 21:50

« forrige - neste »

tut

Hei
Som potensiell Teslakjøper lurer jeg på erfaringene med å få lånebil når man er på garanti og service osv. Er det en konsekvent, skriftlig og forutsigbar avtale på dette? Får man alltid lånebil? Eller er det tilfeldig?
Når det gjelder biler som koster en million, forventer jeg full mobilitet for kunden når det oppstår feil.

Er det noen erfaringer som kan deles rundt dette tema? :)

krister461

Har alltid fått lånebil, men passer på å få det bekreftet i forkant. Noen ganger Tesla, andre ganger Volvo. Man kan presisere om man trenger bil av en viss størrelse.

bilpower.no

Har fått 70D, Mercedes CLA, og Toyota Auris hybrid de gangene jeg har vært der... Men den aurisen burde jeg klaga litt på. Men inntrykket er at om du sier ifra så får du en stor nok bil iallfall.

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Elbil fundamentalist

Jeg har fått leiebil de gangene jeg ha hatt bruk for det. Lurt å avtale på forhånd, om det er kritisk.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

rsomby

Fikk nettopp hente bilen min på en flatbedtruck, 12v batteri tomt etter supercharging, sto parkert på en butikk ca 10km hjemmefra. De kunne ikke komme før om 90min, så jeg ba dem levere leiebil hjemme hos meg og hente teslaen etterpå, samtidig som jeg ordnet med å bli hentet av kåno. Liten omvei for naf'en, men det gikk. Den beste løsningen, jeg vil helst ikke stå der på parkeringsplassen å bli beglodd av folk som godter seg over at dustem med den dyre teslaen må bli tauet!

Har hatt et pent utvalg av leiebiler og de strekker seg om du må ha større bil. Fikk f.eks nå beskjed om at hvis golfen ble for liten så kunne jeg bytte til større i morgen om bilen min må stå lenger på versktedet.

Thomas N

Jeg har hatt bilen inne til garanti rep 2 ganger. Har fått lånebil begge ganger, med dog ingen tesla eller "liknende klasse". De opererer med veldig forskjellige vilkår for hva slags bil de låner ut...
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Tuxedo

Du får gratis lånebil hvis det er garantireparasjon, og du har avtalt dette på forhånd.  Denne vil typisk være en fossilbil (de har minimalt med Model S til låns).  Du kan ikke regne med lånebil ved normal service, men får det gjerne likevel.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

rsomby

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 26. april 2016, klokken 22:08
Du får gratis lånebil hvis det er garantireparasjon, og du har avtalt dette på forhånd.  Denne vil typisk være en fossilbil (de har minimalt med Model S til låns).  Du kan ikke regne med lånebil ved normal service, men får det gjerne likevel.

Erfaringsmessig er vel vanlig service alltid inkludert noen garantiutbedringer samtidig....

joda

Om man har Serviceplan til bilen så får man lånebil om service beregnes til å ta mer en 4 timer.
Usikker på om samme betingelsene gjelder for vanlig service uten Serviceplan.

Fra Serviceplan beskrivelsen på Teslas nettside:
SitatHvordan skal jeg kunne reise rundt i løpet av avtalen hvis jeg trenger bilen?

Vi vil at din Tesla-serviceopplevelse skal være praktisk og problemfri. Hvis du er innen 25 km fra nærmeste servicesenter, kan en betjent bli sendt ut for å hente din Model S fra hjemmet eller kontoret, og returnere den til deg når servicen er ferdig, hvis tilgjengelig. Hvis service på din Model S vil ta lengre tid enn fire timer, vil du kunne bruke en Model S for utlån, hvis tilgjengelig. Hvis en Model S for utlån ikke er tilgjengelig, kan det ordnes med en leiebil. Du kan også velge å la en Tesla Ranger oppsøke et utvalgt sted for å utføre service på din Model S. Vær oppmerksom på at Rangers ikke kan fullføre oppgaver som krever en kjøretøyheis.
TMS 85D

RonnyØ

Sitat fra: Thomas N på tirsdag 26. april 2016, klokken 21:51
Jeg har hatt bilen inne til garanti rep 2 ganger. Har fått lånebil begge ganger, med dog ingen tesla eller "liknende klasse". De opererer med veldig forskjellige vilkår for hva slags bil de låner ut...

Dem gjør det.. Samtidig syns jeg det er litt moro, da jeg får prøve biler jeg normalt sett ikke kjører. Sist fikk jeg en Toyota Auris Hybrid.. Der går grensa... :D
Husqvarna Automower 320

nortrahof

Da jeg har 2 andre biler, spurte TM om jeg heller ville bruke dem? De kjørte meg hjem med egen bil under garantirep. Jeg bor under 5 km. fra nærmeste servicesenter.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Har hatt S60, P85, P85+, S85, P90D, BMW og Peugot som lånebiler. Og noen ganger har jeg hatt møte i gangavstand fra servicesenter slik at det ikke har vært nødvendig med loaner. En gang hadde jeg fått bekreftet loaner, men det hadde nok glippet slik at jeg stod der og skulle 20 mil videre uten bil. Det ordnet seg da også etter noen minutter.

Dritten med disse lånebilene er at man blir minnet på hvor lite tiltalende disse fossilbilene er slik at man holder ut med flere skavanker på sin egen. Og skulle man få en TMS som loaner hender det seg at det er en "feitere" utgave. Og det blir gjerne dyrt :)

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. april 2016, klokken 20:02
Har hatt S60, P85, P85+, S85, P90D, BMW og Peugot som lånebiler.

Jeg har hatt S60, P85, Opel Insigna 4wd stv, Audi A3, BMW 1-serie, P85D og Ford Fiesta 8) 8) 8) som lånebiler.
Så jeg har hatt bilen inne noen ganger når jeg tenker etter.

P85-en hadde så tøff dekor at jeg måtte dokumentere:

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA