Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av LarsErikOsterud, fredag 01. juli 2016, klokken 20:53

« forrige - neste »

erik e

I- MiEV har også 2 kjølevæske tanker og ingen bensin motor . ???
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

aaa3

Sitat fra: Fiffik78 på torsdag 28. april 2016, klokken 23:31
Sitat fra: aaa3 på tirsdag 26. april 2016, klokken 13:21
Sitat fra: Fiffik78 på tirsdag 26. april 2016, klokken 13:14
Det er generatoren som bråker, ikke motoren.
?? Hvilken generator? Det er bare én bensinmotor i denne bilen, og den fungerer som generator.

Utrolig bastant påstand. Jo, bilen har en generator. Når bilen kjører i serie-hybrid modus så driver ICE en generator som lader batteriet. Kjører du i parallell-hybrid modus så driver motoren hjulene direkte. Jeg kunne godt lagt ved databladet for motoren.. men gidder ikke. Alt denne finnes på nett, feks står det kort om det her:
http://media.mitsubishicars.com/releases/b3d9a889-c5c2-4f5b-abca-32c6babfe042?la=1

Så gir ned påstandene litt.
Se god forklaring fra jphev.
Selvfølgelig har bilen en generator (=dynamo), som drives av bensinmotoren. Men generatoren/dynamoen har ikke en egen bensinmotor, den drives av bilens eneste bensinmotor. Det er nok et faktum, ikke en påstand.
Og med dette avslutter jeg mitt engasjement i denne diskusjonen.

jphev

Sitat fra: LarsErikOsterud på fredag 29. april 2016, klokken 01:22
Men det ER to tanker med kjølevæske. En til ICE og en til generatoren.
Det rare er at det står at kjølevæsketanken til generatoren er til venstre.
Og at kjølevæsketanken til ICE er til høyre (på tegningen når man står foran).
Men det er jo omvendt av hvordan enhetene er plasser (ICE til venstre, generator til høyre).

Begynner å bli litt sært dette, men for spesielt interesserte: ... enig i at plasseringen hadde vært rar, om beskrivelsen stemte. EV-kjølesystemet kjøler en del annet enn generatoren (f.eks. bakre el-motor), faktisk kjøles ikke generatoren av dette systemet, og derfor ingen spesiell grunn til at påfyllinga/tanken skal være nær generatoren. Mye tyder på at generatoren er oljekjølt. Se: http://s1381.photobucket.com/user/Trex10/media/PHEV8_zpssmewvwxq.jpg.html
Outlander PHEV 2016 Intense+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA