Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf-krasj (?)

Startet av svimtapp, torsdag 30. juni 2016, klokken 22:11

« forrige - neste »

svimtapp

Hei,

Er det noen som har en skjermdump eller lignende over hva som var inkludert i techpakken tilbake i de første bilene som ble levert?

Det er visst ikke varme i standard de standard sidespeilene som ble levert med mindre man har vinterpakke.

Muffinman

Sitat fra: svimtapp på mandag 25. april 2016, klokken 13:17
Det er visst ikke varme i standard de standard sidespeilene som ble levert med mindre man har vinterpakke.
Jo da. Sidespeil med varme, førerprofiler og automatisk nedblending var inkludert i tech-pakka. Det er det på min 2013-modell, og den har ikke vinterpakke. En annen sak er at Tesla klarte å sette på standardspeil når de skulle byttes pga korrosjon på festene. Ingenting som virket. Ble rettet 10 måneder senere ;)

svimtapp

Kanskje jeg har fått standardspeilene når de rettet korrosjonen da, som straff for at jeg ikke ville betale for innfellbare ;)

Tror jeg snart må be om utskrift over alt de har gjort på skuta siden jeg fikk den.

cairnz

Sitat fra: svimtapp på mandag 25. april 2016, klokken 13:53
Kanskje jeg har fått standardspeilene når de rettet korrosjonen da, som straff for at jeg ikke ville betale for innfellbare ;)

Tror jeg snart må be om utskrift over alt de har gjort på skuta siden jeg fikk den.
Du vet at speilvarmen følger bakrutevarmen?
Elbilist

svimtapp

Sitat fra: cairnz på mandag 25. april 2016, klokken 14:46

Ja jeg mente også at den burde det, men i følge servicesenteret som skulle utbedre manglende varme at jeg ikke har og heller ikke skal ha varme i speilene.

Mener selv dette var en del av opprinnelig techpakke

Muffinman

Blender sladrespeilet seg ned når du kjører i mørket? Gjør sidespeilene det? Hadde du varme i sidespeilene før de ble byttet?

På min bil manifesterte feilbyttet seg i at nedtilting i revers ikke lenger virket, speilene fungerte ikke med førerprofiler, nedblending var borte og varme virket ikke. Samtidig som de monterte feil speil på min bil justerte de vekk hjulvinklene slik at bakdekkene gikk til skogen og laget vindsus ved trekantvindu. Men ikke pøkk om de ville ta inn bilen og rette opp etter seg, her måtte man fint stå bakerst i køen og vente på tur.

EDIT: Rett skal være rett. De justerte hjulvinklene på kort varsel når jeg etter hvert klarte å få kontakt.

Tuxedo

Sitat fra: svimtapp på mandag 25. april 2016, klokken 15:12
Sitat fra: cairnz på mandag 25. april 2016, klokken 14:46

Ja jeg mente også at den burde det, men i følge servicesenteret som skulle utbedre manglende varme at jeg ikke har og heller ikke skal ha varme i speilene.

Mener selv dette var en del av opprinnelig techpakke
Ja, det var det.   Du kan også se på speilet om det er av tech-typen.  Siden det nedblendbare området ikke dekker hele speilflaten, ser det ut som speilet har en liten smal og lys "ramme" rundt seg.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

espenf

På min 2013 fungerte ikke nedblending og varme (ikke innfellbare speil) som ble fikset med bytte av sikring (måtte bytte en hel sikringsboks).

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

RaBalder

Sitat fra: Tuxedo på mandag 25. april 2016, klokken 16:07
:
Ja, det var det.   Du kan også se på speilet om det er av tech-typen.  Siden det nedblendbare området ikke dekker hele speilflaten, ser det ut som speilet har en liten smal og lys "ramme" rundt seg.
Får noen tatt et bilde av dette?

Jeg kan aldri huske at mine speil har dempet ned lyset, men har tech-pakke.
Begynner å mistenke at det kanskje er feil også hos meg...

Muffinman

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 26. april 2016, klokken 07:26
Jeg kan aldri huske at mine speil har dempet ned lyset, men har tech-pakke.
Hva med sladrespeilet? Nedblendingen som er en del av tech-pakka skal også omfatte det.

svimtapp

Siste melding fra Tesla er at min bil ikke skal ha varme i speilene. Det var da tydeligvis ikke en del av techpakke mot slutten av 2013... ... Gud jeg er lei av å forholde meg til den gjengen nå. Rust i panoramataket var heller ikke så viktig å rette opp, så det kunne jeg ta på neste service... som de anbefalte å bestille nå for å rekke den til neste år.

Øyvind.h

Trodde det var standard i alle Model S levert i Norge tilbake i 2013?
Jeg hadde det på min med tech-pakke, uten vinterpakke.

Vin143xx tror jeg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

svimtapp

Trodde jeg også, men uten et bilde av innholdet i den norske techpakken på den tiden virker det ikke som jeg kommer noen vei. Skjermdump av den amerikanske siden var tydeligvis ikke noe de forholder seg til

RaBalder

Sitat fra: svimtapp på tirsdag 26. april 2016, klokken 14:07
Trodde jeg også, men uten et bilde av innholdet i den norske techpakken på den tiden virker det ikke som jeg kommer noen vei. Skjermdump av den amerikanske siden var tydeligvis ikke noe de forholder seg til

Jeg har bilde av tech-pakkens innhold fra norsk web-side fra 2013-11-29.
Vil det være til hjelp?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA