Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på EL-PSA

Startet av Ole Tjomsland, mandag 27. september 2010, klokken 15:11

« forrige - neste »

Ole Tjomsland

Hei - min kjære Think Classic 2001 modell står pt stille pga defekt lader - Røhne og Slemer i Sandvika er ikke i stand til å skaffe ny. Har noen kjennskap til hvor nye eller brukte ladere kan skaffes ??

takk, ole 92425566

Hjortenberg

Tydeligvis har vi noe av det samme problemet. Jeg skrev inn til forumet 5 minutter etter deg..  Hvordan var laderen før den ble konstantert defekt? Hvordan vet du at det er laderen? Det blinker ikke engang i displayet? Min blinker nemlig, men stopper gjerne etter 5-10% lading..

Jeg skal følge med hva slags svar jeg får og hva du får. Jeg ønsker oss lykke til!
Think City 2008 16A, kjørte fra Oslo-Stavanger November 2010
Har hatt Think city 2003.

Ole Tjomsland

hei - samme symptomet som tildigere når ladesikringen har gått - som den har gjort med jevne mellomrom; den tar ikke lading og ladelampen lyser ikke.  Får jeg napp på løsning gir jeg besked.

El rayo

Har skjøtet på ledningene på min 2000- modelll slik at jeg kan prøve ladere utvendig i bilen. Men jeg har ikke erfaring med reparasjon av lader.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Laderen har noen sikringer under lokket og de bør kontrolleres hvis laderen er tatt ut. Opplevd en 30A sikring som hadde gått.

Skjekk kjøleviftere x3. Overopphetting etter 10 minutter og delvis ladestopp er mulig.

Ladestopp etter ett minutt kan betyr overledning i drivsystem eller batteripakke.

Inger respons på laderen forårsakes inntaks/ ladesikring er gått.

Skekk evt. for noen brente kontakter i Interface boksen eller laderen.

Fronten må selvfølgelig av for disse undersøkelser.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ole Tjomsland

takk skal du ha! håper jeg får hjelp til å finne feilen

Ken

Fjern panser og koble fra 12volts batteri, koble fra  DC/DC, og begge laderplugger fra Interface boks. Lys grå boks med flere kraftige ledninger under. Plugger fjernes ved å låse ut røde klipps først.

Laderen henger med 6 bolter, men jeg for en ikke klarer å få alle montert igjen.

Etter fjerning av lader lokk se etter vann oppsamling inni og sviskader. Sjekk sikringer og bruk ekstra tetning ved remontering. Fil vekk oppstand noe i bakkant av laderen så at vann ikke samler seg.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Sitat fra: Ken på onsdag 15. september 2010, klokken 21:05
Fjern panser og koble fra 12volts batteri, koble fra  DC/DC, og begge laderplugger fra Interface boks. Lys grå boks med flere kraftige ledninger under. Plugger fjernes ved å låse ut røde klipps først.

Laderen henger med 6 bolter, men jeg for en ikke klarer å få alle montert igjen.

Etter fjerning av lader lokk se etter vann oppsamling inni og sviskader. Sjekk sikringer og bruk ekstra tetning ved remontering. Fil vekk oppstand noe i bakkant av laderen så at vann ikke samler seg.

Husk å åpne serviceluka under førersete først, så ikke DC-DC starter mens den er frakoblet 12V batteriet. Det kan knekke den.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

God ide. Riktige prosedyrer er viktig med disse biler.
Jeg har blitt så glemsk at jeg har vurdert å laminere prosedyrene til slike oppdrag.

En knekt DC /DC er ikke gøy, men skjer ikke hver gang man kobler fra 12 volten uten å koble fra service luke, BMS sikring eller forsyning til DC/DC heldigvis :-[
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

DC-DC'en kan ryke dersomm den er aktiv idet 12V batteriet frakobles.

Det merkes ved at vannpumpa sviver. Tok en DC-DC på Saxo'en påå den måten.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: Ken på søndag 19. september 2010, klokken 22:34
En knekt DC /DC er ikke gøy,
Men ikke så kritisk som lader. DC/DC omformer har jeg et par ekstra av, lader er ikke mulig å oppdrive.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA