Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Pecees, torsdag 30. juni 2016, klokken 14:42

« forrige - neste »

Muffinman

Få som tilbyr Tesla sin destinasjonslader, men svært få som ikke ordner lading i en eller annen form er min erfaring.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på mandag 04. juli 2016, klokken 15:25
Få som tilbyr Tesla sin destinasjonslader, men svært få som ikke ordner lading i en eller annen form er min erfaring.

Enig, det har alltid ordnet seg for meg. Vedlagte bilde viser bilen min utenfor Quality Panorama i Trondheim på lørdag. Fikk kjøre over plenen og parkere på hellegangen rett ved siden av hovedinngangen da den eneste tilgjengelige kontakten på utsiden av hotellet befant seg der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Muffinman

Ah, melkekartongen på Heimdal :) Har ei natt bak meg på det hotellet, men det ble for langt unna sentrum. Kjipt å kjøre rush når man skal rekke møte inne i byen om morgenen. Tenkte faktisk ikke på lading når jeg var der siden det er superladere på begge sider av byen, og lademuligheter hvor jeg skulle parkere på dagtid. Men et godt eksempel på at det ordner seg de fleste steder.

lunitiks

Foreløpig ikke hatt gleden av å teste (kvasi-)destinasjonslading på hotell. Tar dere denne forespørselen pr. telefon (muntlig romreservasjon), i en epost til hotellet (før elektrisk reservasjon) eller når dere ankommer jointen?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Jeg sjekker alltid på forhånd, enten på telefon eller mail. Kan ikke ta sjansen på å ikke komme videre neste dag. Og det er alltid spennende når man skal til et nytt sted og har fått forsikringer om at de har maaasse strøm til lading. Ofte har ikke den som avgir svaret noen som helt peiling på hva de har. Et par oppfølgingsspørsmål etter det første "ja" er som regel oppklarende, men ikke alltid. Har fått meg et par overraskelser.

Nå er det sjelden et problem lenger da de fleste steder jeg ferdes har fått litt "dressur" av meg siden 2013 og etterhvert har hatt flere elektriske gjester. Mange har også montert opp skikkelige ladepunkter etterhvert. I tillegg er det bygget ut hurtigladere mange steder man kan ha i backup. For eksempel foretrekker jeg å løpe ut og slenge bilen på Fortum``s chademo på Brekstad før frokost heller enn å lade på skjøteledning fra schuko ut hovedinngangen på hotellet over natta. Namsos henger fremdeles igjen og er litt problematisk. Scandic tilbød ikke lading i det hele tatt for et par år siden, men har etterhvert aller nådigst tillatt lading fra "bislaget" via skjøtekabel og maks  12A. Holdt på å bli stående med for lite rekkevidde til neste dag i fjor, og å låne en av de røde 32A trefase-kontaktene til søppelpressene inne i det samme bislaget et par timer for å kickstarte ladingen var visst veldig vanskelig. Berget meg så vidt ved å flytte bilen til en offentlig stolpe hvor jeg fikk 16A.  Eneste ladetilbudet bedre enn offentlige schuko i byen er en bilforhandler som ligger litt for langt unna hotellene. Og den er vel heller ikke lov å benytte for hvem som helst.

Fortum har chademo på Brekstad og i Åfjord, kunne passe greit med en stasjon i Namsos også for der er det fremdeles uland om ikke hotellene har tatt hintet nylig.

Philip Marlowe

Tja, er ofte i Ålesund, men der har jeg ikke funnet hotell som tilbyr strøm når jeg har spurt. Velger derfor fly. Har noen tips om hotell så kjører jeg gjerne bil i stedet.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Øggen

Held på å ordne Destination Chargers på Storfjord Hotell. Ikke akkurat i Ålesund(rett uttafor), men et hotell det ABSOLUTT e verdt å besøke. www.storfjordhotel.com/‎

Lading i Ålesund e generellt fraværende, iallefall semi hurtig. Men det jobbast med det og ting e på gang.
Hotell Waterfront e så vidt ej veit litt på gli med Destination Charger også.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Muffinman

Best Western Baronen tilbyr også lading. Riktignok litt utenom selve byen.

Ålesund har så langt ikke vært destinasjon ifm jobb, og jeg styrer helst unna på fritiden også pga den massive utbyggingen av ladepunkter i byens parkeringshus not

jkirkebo

Sitat fra: petersv på mandag 04. juli 2016, klokken 17:28
Aiaia, og så hang du ikke opp kladdden engang! :P

Ja, det var jo så mye å henge den opp i der ;)
Normalt er ledningen lang nok til at den ligger pent på bakken, men denne kontakten var montert VELDIG høyt.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på mandag 04. juli 2016, klokken 17:43
Ah, melkekartongen på Heimdal :) Har ei natt bak meg på det hotellet, men det ble for langt unna sentrum. Kjipt å kjøre rush når man skal rekke møte inne i byen om morgenen. Tenkte faktisk ikke på lading når jeg var der siden det er superladere på begge sider av byen, og lademuligheter hvor jeg skulle parkere på dagtid. Men et godt eksempel på at det ordner seg de fleste steder.

For oss passet lokasjonen perfekt da det er rett ved E6 og vi skulle bare inn til hurtigrutekaia neste morgen. Lite rush kl. 08:30 en søndag ;)

Dessuten var det det desidert billigste hotellet i hele byen, betalte bare 762,- for dobbeltrom inkl. frokost. Nest billigste kostet over tusenlappen.

Kunne selvsagt brukt en masse ekstra tid på å lade opp til 95% på Klett, men jeg ville heller komme fram og spise middag. Så jeg regnet litt på det og stoppet SC på 150tkm siden 16A da ville være nok til å nå 90% innen avgang neste morgen.

jkirkebo

Sitat fra: lunitiks på mandag 04. juli 2016, klokken 17:48
Foreløpig ikke hatt gleden av å teste (kvasi-)destinasjonslading på hotell. Tar dere denne forespørselen pr. telefon (muntlig romreservasjon), i en epost til hotellet (før elektrisk reservasjon) eller når dere ankommer jointen?

Jeg sender epost. Synes det er greit, så har de dokumentasjon på etterspørsel etter lading også. Unntak om jeg booker for samme dag, da blir det telefon ;)

Muffinman

Sitat fra: jkirkebo på mandag 04. juli 2016, klokken 19:57
Dessuten var det det desidert billigste hotellet i hele byen, betalte bare 762,- for dobbeltrom inkl. frokost. Nest billigste kostet over tusenlappen.
Fin pris, den gjenspeiler nok at det ligger litt utenfor sentrum, og at det er ferietid. Hvis man absolutt må ligge i sentrum finnes det flere forholdsvis rimelige alternativer. Et eksempel er Comfort Hotel Park. Parkering i P-kjelleren til Statens hus i nabogata, 150kr/døgn for hotellets gjester. Ikke offisiell lading der, men masse schuko på søylene som jeg og flere har benyttet i nødsfall før SC Klett kom opp.

Avh

Besøkte Farris Bad Larvik som skal ha to Destination Chargers. Ringte hotellet på forhånd og der hadde de null!! peiling på hva det var. Garasjen var ikke deres admin. Døgnpris 180 kroner og i tillegg til 2 DC er det plenty med schukoer.
Vel fremme sto det en Tesla og ladet på DC og en Renault Zoe på den andre som ikke gadd å plugge i engang. Plenty med plass ellers i garasjen. Sporet opp eieren av Zoe'n som fårete mumlet noe om at det gikk litt fort den morgenen. Makan!
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

GOLF-raider

Korreksjon til: «ladestasjoner.no»:
Coop AMFI Orkanger / Bårdshaug har to «FORTUM» uttak, type-2 semighurtig ladere / 32 ampere trefas   
(ingen husholdningskontakt / schuco for 16A-lading)

Ca 100 meter mot NØ har hotellet (Bårdshaug Herregård) fått etablert to stk TESLA destinasjonsladere
https://www.tesla.com/no_NO/findus#/bounds/64.23533908453605,13.820762000000059,62.385590687631755,6.789512000000059,d?search=supercharger,destination%20charger,&name=Europe&place=dc16672
Bårdshaug Herregård:
http://baardshaug.no/beliggenhet/
Hotellet har også satt opp to GARO ladestolper med to par
utganger for 16 ampere schucokontakter (mode 2)
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA