Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Navigasjonen er en katastrofe

Startet av ELBølla, torsdag 30. juni 2016, klokken 13:13

« forrige - neste »

ELBølla

Hei!

Er det noen i8 eiere her på forumet?

Eller evt. noen andre som har erfaringer å dele..?
➡️ Venter på Model 3, reservert 31.3.16
➡️ venter på MB EQ C, reservert 12.9.17

✅ 2015 VW e-Up!
✅ 2017 BMW i3

JorgenM

Nei :)

Men ville bare skyte inn at det i følge rykter kanskje kommer en hel-elektrisk versjon av i8:
http://www.bmwblog.com/2016/06/23/rumor-bmw-working-on-all-electric-version-of-the-i8/
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

Sitat fra: ELBølla på søndag 24. april 2016, klokken 23:07
Eller evt. noen andre som har erfaringer å dele..?
Ikke milevis erfaring, men har prøvekjørt den i ca ei time. Helt hinsides rått når du ønsker det (sportsmodus) med en godt oppstemt lyddemper i eksosen, men rolig og kultivert i normalmodus og eksosspjeldet for sportsmodusen lukkes. Veldig lettkjørt også, når du omsider har fått vridd deg ned og inn i cockpiten.

Moro bil, og lett å kjenne seg igjen i den. Veldig BMW :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TorAtle

Jeg hadde en i8 en halv dag tidligere i sommer. Til sammenligning eier jeg en Cayman GTS selv, har et par tusen km i 911 (991.1, altså siste før faceliften) og har også prøvekjørt den nye 911'n et par timer.

i8 er litt vanskelig å sette i bås, men bak rattet kjennes den mer ut som en ordinær sportscoupe enn en rendyrket sportsbil. Eller kanskje en sportsbil som BMW definerer det kontra hvordan Porsche ser på saken. Den hybride drivlinjen er interessant, men noe av den samme sitter i BMW 225xe nå så den er ikke så eksotisk lenger.

Noe av støybildet spesielt fra dekk/vei kjente jeg igjen fra i3. Jeg vil uansett si at det er mer tyst i en i8 enn Porschene. Som fortventet da BMW vektlegger komfort noe mer. Setene passet ikke meg i det hele tatt og jeg fikk vondt i ryggen av de. Motorlyden var fin (i sportsmodus) men syntetisk.

Det er klart dårligere kjørefølelse i i8 enn både 911 og Cayman. Mindre tilbakemelding, mindre kontroll. Noe forsinkelse fra turbo. Bra punch fra ganske lavt turtall. Antagelig er det mer interessant å kjøre en Mazda MX5. Så jeg tror ikke de av oss som vektlegger kjøreglede vil finne på å kjøpe en i8.

Bagasjeplassen var katastrofalt dårlig :) Jeg kan dra på helgetur til Hemsedal med full oppakning inkl ski for 2 personer i min Cayman. Det samme kan man med 911 (da med ski på taket). Helt umulig i en i8.

Ellers ser bilen fenomenal ut og det er en opplevelse å gå inn og ut av bilen. Den vekker fortsatt oppsikt i trafikken og det virker som alle liker den. En interessant milepæl i bilhistorien.
2014 BMW i3

RAS

Sitat fra: TorAtle på lørdag 20. august 2016, klokken 13:49
Jeg hadde en i8 en halv dag tidligere i sommer. Til sammenligning eier jeg en Cayman GTS selv, har et par tusen km i 911 (991.1, altså siste før faceliften) og har også prøvekjørt den nye 911'n et par timer.

i8 er litt vanskelig å sette i bås, men bak rattet kjennes den mer ut som en ordinær sportscoupe enn en rendyrket sportsbil. Eller kanskje en sportsbil som BMW definerer det kontra hvordan Porsche ser på saken. Den hybride drivlinjen er interessant, men noe av den samme sitter i BMW 225xe nå så den er ikke så eksotisk lenger.

Noe av støybildet spesielt fra dekk/vei kjente jeg igjen fra i3. Jeg vil uansett si at det er mer tyst i en i8 enn Porschene. Som fortventet da BMW vektlegger komfort noe mer. Setene passet ikke meg i det hele tatt og jeg fikk vondt i ryggen av de. Motorlyden var fin (i sportsmodus) men syntetisk.

Det er klart dårligere kjørefølelse i i8 enn både 911 og Cayman. Mindre tilbakemelding, mindre kontroll. Noe forsinkelse fra turbo. Bra punch fra ganske lavt turtall. Antagelig er det mer interessant å kjøre en Mazda MX5. Så jeg tror ikke de av oss som vektlegger kjøreglede vil finne på å kjøpe en i8.

Bagasjeplassen var katastrofalt dårlig :) Jeg kan dra på helgetur til Hemsedal med full oppakning inkl ski for 2 personer i min Cayman. Det samme kan man med 911 (da med ski på taket). Helt umulig i en i8.

Ellers ser bilen fenomenal ut og det er en opplevelse å gå inn og ut av bilen. Den vekker fortsatt oppsikt i trafikken og det virker som alle liker den. En interessant milepæl i bilhistorien.

Bare for å komme med en kjapp kommentar, du har helt rett med tanke på sportsligheten til i8 kontra 911 osv, det er vel akkurat dette BMW har har som mål også. Det er en grunn til i8 ikke er laget av BMW M. Hadde den vært det hadde den vært mer "911".
Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

ELBølla

Takk for tilbakemeldinger og erfaringer!

Jeg var veldig gira på en i8 - imponerende bil på så mange måter, men har nå begynt å jobbe hos konkurrenten, så da blir det noe annet isteden  ::)
➡️ Venter på Model 3, reservert 31.3.16
➡️ venter på MB EQ C, reservert 12.9.17

✅ 2015 VW e-Up!
✅ 2017 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA