Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva har dere tenkt å gjøre med skiene?

Startet av Kenny, onsdag 29. juni 2016, klokken 16:30

« forrige - neste »

Kenny

Hadde i3en inne på service for litt siden, 2014 modell som har rullet litt over 12 000 km.

Fikk da vite at bakdekkene allerede er nede på 4 mm på det laveste, altså etter knappe 6 000 km.
Bilen blir til daglig kjørt av en rolig voksen dame, ingen racersjåfør for å si det slik.

Flere som har opplevd lignende slitasje? Kan nevnes at bilen har holdt seg på vinterveiene i Trondheim, noe som medfører en god del bare, godt saltede kilometer.
BMW i3 - Trondheim

02jan

#1
Byttet akurat over og vasket vinterhjul. Anslår at mine bak-dekk holder ut neste vintersesongen. Kjørt 2 vintre, tot 41'km ca 20.000 på vinter.
Pendler inn og ut av Oslo (ring 2 og ring 3), kjører bilen som en 6 sylindret bensinbil. Er ofte over krysset før bilen bak, har fått sluppet clutchen og fått fart på bilen.

Men jeg kjører " aldri" i comfortmodus, samt noe forsiktig med for hard respons de første cm i start.
Har passet på å ikke ha for lavt lufttrykk, dvs mer en 36 psi.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Beckern

Sitat fra: Kenny på lørdag 23. april 2016, klokken 17:41
Hadde i3en inne på service for litt siden, 2014 modell som har rullet litt over 12 000 km.

Fikk da vite at bakdekkene allerede er nede på 4 mm på det laveste, altså etter knappe 6 000 km.
Bilen blir til daglig kjørt av en rolig voksen dame, ingen racersjåfør for å si det slik.

Flere som har opplevd lignende slitasje? Kan nevnes at bilen har holdt seg på vinterveiene i Trondheim, noe som medfører en god del bare, godt saltede kilometer.

Nei mine holdt 22k. Kjører med dem fortsatt (24k km)og kjører dem ned iløpet av mai. Bilen har vært demobil i 9000 og vinterdekkene bar preg av det når jeg kjøpte den.
Tipper neste sett holder minst tre sesonger.


Snart-i3

Kjørt 2 sesonger på vinterhjul og en sesong på sommerhjul. Vinterdekkene må skiftes før neste sesong (3-4 mm igjen).
Kjørt totalt 47000 km.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Kenny

Dette er jo veldig interessant!

Fikk nemlig inntrykk på verkstedet av at dette ikke var så unormalt og skyldtes bakhjulstrekk og mye regenerering. Men må da være måte på? Skal ut en tur etterpå for å dobbeltsjekke lufttrykket.

Skal og ta en nærmere måling av mønsterdybden når jeg får tatt de av bilen, snødde fortsatt natt til lørdag...
BMW i3 - Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA