Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avtaleforpliktelser ved bestilling av ny bil

Startet av Hansi, onsdag 29. juni 2016, klokken 08:17

« forrige - neste »

erato

Skjønner ikke helt disse. Begge disse to modellene må da ha noen pakninger, hengsler og ledd som skal smøres som ledd i ordinær vedlikeholdssyklus?

AmocoCadiz

Ja stemmer det at serviceintervall er 22500miles  (36000km) eller hvert andre år på Bolt /AE?

ladov

Sitat fra: erato på onsdag 21. desember 2016, klokken 11:17
Skjønner ikke helt disse. Begge disse to modellene må da ha noen pakninger, hengsler og ledd som skal smøres som ledd i ordinær vedlikeholdssyklus?
Det spørs hvordan bilen er konstruert. Det var stadig noe som måtte byttes på hjulopphenget på min gamle Passat, fant etter hvert ut at VW endret konstruksjonen på slutten av 90-tallet så hjuloppheng ikke lenger varte bilens levetid men nå burde byttes hver 50000km.. :(
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Ipadjove

Nå er det flere som sier de har fått Bolt. Regner med det snart blir mer erfaringer å lese :)

Gnilre

Hvordan får du nyheter i denne facebookgruppen ? Er du medlem ?
Jeg får ikke frem noe som helst.
Lurte på om jeg også kunne melde meg inn i gruppen siden vi har bestilt en Opel Ampera-e for å få frem nyheter der.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Ipadjove

AmocoCadiz

Må jo bli en del Bolt produsert og levert etterhvert, er jo tross alt kontinuerlig   produksjon.

På Blombergvideon på youtube "Tesla Killer? Here's Your First Look at the Chevy Bolt"  fra over 2 uker siden er det noen glimt fra fabrikken med plenty nyproduserte Bolter.

tessy

Men køen blir ikke kortere, såg sist idag, en forhandler hadde nå to fulle lastebiler det vil si 18 Bolt, klar for salg, det var bare å komme i butikken å kjøpe en. Hadde vært bedre om de kun leverte demo biler til forhandlere, og att kjøperne pent måtte vente som alle andre. Blir jo mektig feil att noen kan kjøpe ny Bolt idag, mens andre om de hadde bestilt en i butikk idag, må vente til langt uti 2018..

AmocoCadiz

Ja det er vel typisk amerikansk "consumerism",
de kjøper gjerne bil direkte levert med en gang fra forhandlerens inventar. Dette fungerer med forhandlere og biltyper (Chevy Impala, Ford Fusion, Toyota Camry osv.) som har et hav av biler inne ( gjerne parkert på lange rekker foran bilbutikken.

Med en bilmodell som Bolt som har så stor etterspørsel, er vel kø med ventelister mer demokratisk.
Dog er det en kjøpsprosess amerikanere flest synes er altfor langtekkelig, derfor disse forhandlerne som averterer at de fått inn Bolt som selges første mann til mølla, tilbakemeldinger på FB er at de er blitt solgt på under 1 time!

AmocoCadiz

Er en av grunnene til at produksjonstakten til GM ikke kan økes, at LG Chem også leverer batteriene til Zoe 40?
Zoe er jo veldig populær i Frankrike og 40 kWh modellen vil nok bli enda mer populær.

Da blir det vansklig for LG chem å øke batteriproduksjonen til Bolt AmperaE?

ladov

Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA