Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seiling?

Startet av rossifan46, mandag 27. juni 2016, klokken 07:51

« forrige - neste »

rossifan46

Noen som har fått utført denne service bulletinen tidligere?

"Condition
Some vehicles do not have the drive unit sensor or bootloader necessary to exceed 125 or 130 mph (200 or 210 km/h)."

"Correction
Upon customer complaint, check the part number of the motor speed sensor on the rear drive unit and replace the sensor,
if necessary. Perform a drive unit bootloader update."

"Affected VIN(s) Affected Model S 85 and P85D vehicles built between approximately September 23, 2014 and
February 21, 2015."
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

Havebigfun

Jeg har ikke fått utført dette men planer om det- min P85D går "bare" 216 km/h på Autobahn- relatert til at man har satt inn en "gammel" turtallsbegrenser i den bakre DU.
Som det står rettes det bare ved klage.

sigurdi

Er en fordel å ta en tur til Tyskland for å finne ut om man trenger denne bulletinen. :-)

Om jeg kjenner noen:
Svaret er JA, etter vi var flere biler i Berlin på treff i fjor, var det en av bilene som tok turen innom Tesla og fikk byttet sensor.
(Den maxet på kun 204km/h)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

rossifan46

Min sensor skal byttes i forbindelse med 20.000 km i mai. Da blir det forhåpentligvis høyere toppfart på årets tysklandstur  ;D
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

felix

Jeg har dette problemet, se hva tesla gjorde med dette:
Concern: Customer states: Max speed is 203kmh. Is it blocked? He says it's supposed to go up yo 225kmh.
Corrections: Rear Drive Unit General Diagnosis
Could not reproduce customer complaint, due to law regulations. Test has not been done, but settings does not have any speed limits.

Cookie Monster

Er lett å se om man har feil sensor. De bare leser av delenummer på speed sensor og bytter den hvis det er feil. Det der er nok latskap eller ny ansatt som ikke har vist hva han skulle gjøre.

Virker litt sånn hipp som happ hvem som fikk feil og ikke i starten. Min som er bygget tidlig februar 2015 gjør 250 uten problem så har riktig sensor.
2015 P85D

AppleKnocker

Denne vil jeg gjerne ha. Måtte kjøre et akkutt sykt barn til sykehus midt på natten for en stund siden. Bannet over at bilen ikke klarte å karre seg over 210 på motorveien.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Jærbuen

Jeg klarte også "kun" 203 km/t på Autobahn, har service 3 mai, så håper de da kan sjekke denne.
Kan være håp om å komme seg raskere sørover i sommer  ;)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Cookie Monster

Hvis det er bileni din signatur gjelder det ikke den. Gjelder bare dual motor med toppfart på 250 og rwd med autopilot som var oppgitt med toppfart på 225.

Er mest sannsynlig noen forskjeller i selve drive unit også og ikke bare den sensoren siden de fikk nytt revisjons nummer samtidig og står merket med high speed i delekatalogen.
2015 P85D

rossifan46

Sitat fra: Jærbuen på torsdag 28. april 2016, klokken 09:40
Jeg klarte også "kun" 203 km/t på Autobahn, har service 3 mai, så håper de da kan sjekke denne.
Hvordan gikk servicen? Fikk du bekreftet bytte av "sensoren" slik at toppfarten økes fra 201 til 225?

cairnz

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 21. april 2016, klokken 19:07
Denne vil jeg gjerne ha. Måtte kjøre et akkutt sykt barn til sykehus midt på natten for en stund siden. Bannet over at bilen ikke klarte å karre seg over 210 på motorveien.
Si at du hadde 100km til sykehuset, og kunne holdt maks hastighet fra dør til dør (alts 240 fra gaten du starter i og gaten du parkerer) - en hastighet på 240 vs 210 ville da spart deg maks. 3min 34sekunder - totalt (25min vs. 28min 34sek).

I praksis tror jeg du ville spart under minuttet på den turen din på kunne du hatt 240 i stedet for 210.

Korriger meg gjerne :)
Elbilist

Jærbuen

Sitat fra: rossifan46 på onsdag 25. mai 2016, klokken 00:02
Sitat fra: Jærbuen på torsdag 28. april 2016, klokken 09:40
Hvordan gikk servicen? Fikk du bekreftet bytte av "sensoren" slik at toppfarten økes fra 201 til 225?

De fikk ikke sjekket denne, så den blir sett på ved neste "besøk"
Men ny DU fikk jeg, viktigere det, så nå er sirkelsag-lyden historie :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

rossifan46

Hentet bilen hos Tesla Brumunddal i dag, 20.000 km-service. Veldig fornøyd med oppfølgingen underveis og med alle utbedringene som er utført på bilen. Brumunddal innfrir som forventet   :D

Den nye boot loader-sensoren var en av tingene som sto på smørbrødlisten. Den ble byttet og programvaren er oppgradert. Dette var forøvrig en "utbedring" de ikke tidligere hadde gjort på Brumunddal fikk jeg beskjed om, det tok derfor litt ekstra tid.

Kan nå bekrefte at den nye sensoren er testet og funnet ok (...tolkes slik man vil  8) )

Muffinman

Kanskje ikke verre enn å teste med bilen løftet, muligens uten hjul :)

Jejl

Noen mulighet for å endre toppfart på eldre biler?
Jeg så at når jeg lå i 210-214 km/t med min P85 fra sept 2013 brukte den ca 80 kw.
Den burde vel enkelt klare 250 dersom bilen bare fikk litt mer kraft fra batteriet?
Eller er det andre begrensinger som ligger i bilen som gjør dette vanskeligere enn en programvareoppdatering?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA