Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rimelig måte å lade batteriet til maks 80% i stedet for 100%?

Startet av poskare, lørdag 25. juni 2016, klokken 18:17

« forrige - neste »

poskare

Kom over denne linken til en som har oppgradert fra MIB1 til MIB2.
Deler er skaffet fra forskjellige steder, men vi som har USB kontakt og stor skjerm bør kun trenge noen av delene som er listet i posten hans.
MIB2 og skjerm kan tydeligvis skaffes i Polen! :)

Her er link:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7466330-Golf-7-2013-discover-pro-retrofit-with-CARPLAY


Fortell her om du velger å kaste deg over denne jobben! :)

gamer73

hehe HVA I ALL VERDEN er vitsen med å gå fra det ene til det andre?;)

poskare

gamer73: MIB1 som er levert på e-Golf før august(?)2015 har ikke CarPlay. Noen ønsker dette intenst, og da er denne oppskriften/løsningen på dette! :)



mihkku

#3
Har da alltid vært mulig. Bare å bytte skjermen det + hovedenhet. koster rundt 1500euro

poskare

MIB2 kom jo først i fjor høst, og mulig det "alltid" har vært mulig, men har ikke sett noen poster på dette før nå, og jeg har søkt en del rundt.

Møller på sin side blitt sagt at dette IKKE er mulig, og heller ikke mulig å fått kjøpe disse modulene.
Det kunne faktisk vært sant, da ulike moduler ofte er avhengige av hverandre for at alle systemer skal fungere. Har vært borte i lignende rundt tilsvarende oppgradering på Mondeo, hvor du plutselig måtte kjøpe inn flere andre moduler for å få ting til å spille på lag.

Du kan heller ikke bare kjøpe delene i hytt og pine og tro at det virker. Du må sende inn VIN på bilen når du bestiller modulene, da de må kodes til å fungere i bilen du monterer det i.

Posten jeg linker til er første post jeg har funnet som noen faktisk har utført oppgraderingen, og bevist at det fungerer.

thomanie

Forsto jeg det riktig at man måtte bytte *både* skjerm og enhet i hankesrommet til respektive MIB2 variant, selv om norske biler er levert med 8" skjerm i utgangspunktet?

Det neste store spørsmålet blir om det å bytte til MIB2, også vil gi biler produsert før uke 45/2014 mulighet for styring av avgangstider osv vha app? Eller ligger den funksjonaliteten i en annen svart boks?

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

mihkku

Alltid som da MIB2 kom ut.

Har ikke sjekket siden 2015 modellene kom, men når jeg sjekket så mente Kunzmann at skjermen også måtte byttes, men de var usikre da kun hjernen var kommet ut med en annen kode. Sendt melding til en som kan sjekke dette :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA