Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bodø: "Kommunen taper seks millioner i året på gratis elbilparkering"

Startet av terhalbo, fredag 24. juni 2016, klokken 16:10

« forrige - neste »

andreasmj

Deler av interiøret lå pent plassert på gulvet i bilen min da jeg hentet den forrige uke. Fikk det på plass selv, men det er tydelig at de ikke har noen kvalitetskontroll.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

hgs

Sitat fra: Brede på mandag 23. mai 2016, klokken 12:09
Sitat fra: xref på mandag 23. mai 2016, klokken 12:01
Det skal sies at de siste gangene jeg har hatt bilen min på service har jeg ikke hatt mulighet til å hente bilen på dagen når jeg får melding om at den er klar. Det har aldri vært noe problem og selv når jeg har holdt på leiebilen i over en uke etter bilen min var klar har de aldri mast eller vært vanskelige på det. Man MÅ altså ikke storme avsted til servicesenteret for å hente bilen med en gang den blir klar.

Vel.. Det måtte jeg, Tesla ville ikke betale for lånebil inn i neste uke.
Problemet med Tesla er vidt forskjellige måter å drive kundebehandling fra SC til SC og mulignes fra kundebehandler til kundebehandler også.

Det varierer åpenbart veldig. Vi har vel hatt lånebil 5 ganger, og det har aldri vært noe problem å levere inn lånebilen når det passer for oss. Til og med når vi har tilbudt å komme tidligere enn det som passer best har vi fått beskjed om at det går fint å vente.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Sjøhyene

Sitat fra: Brede på mandag 23. mai 2016, klokken 12:09
Problemet med Tesla er vidt forskjellige måter å drive kundebehandling fra SC til SC og mulignes fra kundebehandler til kundebehandler også.

Er det som er hovedproblemet sånn jeg ser det. Man er fullstendig prisgitt hvor man bor og hvem man møter den aktuelle dagen. Er derfor man leser så ekstremt forskjellige tilbakemeldinger og erfaringer i tråder som dette.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

D.O

Sitat fra: rmr på mandag 23. mai 2016, klokken 15:50
Heisann Muffinman

Kan du si noe mer om klikkingen bakfra? Vet du hva dette er? Har en eller annen ubeskrivelig klikking i min bil også , 85D juni -15 , men Tesla opptrer som om de ikke vet hva det er. Jeg har avtalt en kjøretur med mekaniker på torsdag , har time da. Hjelper veldig om du har tips :)

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. mai 2016, klokken 12:59
Sitatskiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne
Hmm, det var en bulletin på at styringen skulle sjekkes for vanninntrenging, og noe endres slik at slik at vann ikke kunne komme inn. Var det noe i den dur på din bil? Jeg har siden bilen var nesten ny bemerket at en til tider ekkel følelse i rattet av at man drar rattet over en treghet ved sving til venstre i visse hastigheter. Det er stabilt og har ikke utviklet seg, men teknikerene har ikke klart å kjenne det. Og min bil hadde ikke vann i snekka. Så det blir i likhet med mobilstøy i høyttalerene og et par andre ting jeg har godtatt at de ikke klarer å utbedre, jeg orker ikke stå der som en dust etter å ha klaget enda en gang,  så finner man ikke feilen.

P85``en er inne i Ålesund i dag for utbedring av diverse, og der er det ikke noe å si på servicen. Hyggelige folk som har orden i sysakene virker det som. De hadde ingen problemer med å kjenne ustabiliteten, og hørte klikkingen bakfra bedre enn meg. Veldig spent på om det blir ny kromlist på bakluka denne gangen - den  ble vel satt på ordrelista i september 2015, men det var tomt ved besøket i vinter.  Nuvel, tålmodighet er fremdeles en dyd. Gutta på servicesenteret virket ihvertfall veldig opptatt av at det skulle bli et godt resultat. Kjørte hjem i dag med en nydelig ny 90D loaner.

Lurer også på dette, har opplevd en lyd som minner om setebeltet som klikker mot plastdeksel, men det er ikke det. Mistenker noe av elektronikken under baksetet. Er kun periodisk.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

#79
Da har jeg hatt P85``en inne for retting av diverse gamle synder. For å gjøre en (bare sånn passe) lang historie kort; denne gangen satt``n  :D   

På julebordet hos Tesla i år bør alle snakke med gutta som jobber på servicesenteret i Ålesund. De har orden i sysakene.

morpheos

Snakket med Servicesenteret i Bergen nå, siden AC-en ser ut til å ikke blåse kald luft (35 grader i bilen etter at AC har gått i 30 minutter). Fikk time; drumroll; 29. juni. Ikke veldig bra mtp. hvor raskt dette ville gått hos andre forhandlere, men ut fra hva jeg hører fra andre, og hva en kollega som sitter ved siden av (30. august) har fått på å fikse noen mindre greier (riper i ruten etc. som følge av at noe er løst i døren), så er det jo nesten bra. Tanken på ferietur uten AC virker ikke veldig forlokkende.


Sandvika

Sitat fra: D.O på tirsdag 24. mai 2016, klokken 14:48
Sitat fra: rmr på mandag 23. mai 2016, klokken 15:50
Heisann Muffinman

Kan du si noe mer om klikkingen bakfra? Vet du hva dette er? Har en eller annen ubeskrivelig klikking i min bil også , 85D juni -15 , men Tesla opptrer som om de ikke vet hva det er. Jeg har avtalt en kjøretur med mekaniker på torsdag , har time da. Hjelper veldig om du har tips :)

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. mai 2016, klokken 12:59
Sitatskiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne
Hmm, det var en bulletin på at styringen skulle sjekkes for vanninntrenging, og noe endres slik at slik at vann ikke kunne komme inn. Var det noe i den dur på din bil? Jeg har siden bilen var nesten ny bemerket at en til tider ekkel følelse i rattet av at man drar rattet over en treghet ved sving til venstre i visse hastigheter. Det er stabilt og har ikke utviklet seg, men teknikerene har ikke klart å kjenne det. Og min bil hadde ikke vann i snekka. Så det blir i likhet med mobilstøy i høyttalerene og et par andre ting jeg har godtatt at de ikke klarer å utbedre, jeg orker ikke stå der som en dust etter å ha klaget enda en gang,  så finner man ikke feilen.

P85``en er inne i Ålesund i dag for utbedring av diverse, og der er det ikke noe å si på servicen. Hyggelige folk som har orden i sysakene virker det som. De hadde ingen problemer med å kjenne ustabiliteten, og hørte klikkingen bakfra bedre enn meg. Veldig spent på om det blir ny kromlist på bakluka denne gangen - den  ble vel satt på ordrelista i september 2015, men det var tomt ved besøket i vinter.  Nuvel, tålmodighet er fremdeles en dyd. Gutta på servicesenteret virket ihvertfall veldig opptatt av at det skulle bli et godt resultat. Kjørte hjem i dag med en nydelig ny 90D loaner.

Lurer også på dette, har opplevd en lyd som minner om setebeltet som klikker mot plastdeksel, men det er ikke det. Mistenker noe av elektronikken under baksetet. Er kun periodisk.
Høres ut som det jeg hadde. Svakt "tikk" i ved noen sekunder intervall. Kun delvis sammenheng med kjøring over dumper osv. Klaget i fjor, de fant ut at strammingen til setetrekket hadde løsnet. Etter at dette var fikset så var det borte i 6-8mnd før det nå er tilbake igjen en gang iblant.

Muffinman

Samme tikket her også (på 2015-mod), startet etter 4-5000km og økte på til å bli så intenst at det minnet om knirking for så å avta igjen. Nå er det bare et og annet knepp her, også her gjerne i sammenheng med ujevnheter. Har ikke nextgen, men en loaner jeg kjørte med slike seter hadde det også. Tesla hørte ikke lyden når de prøvekjørte da den hadde avtatt, men stresser ikke med det. Blir det ikke verre enn nå er det ikke et problem for min del. Mener Salvesen her på forumet også hadde dette.

morpheos

Kudos til SC Bergen og Evelyn. Hadde bilen inne i forrige uke for fiks av AC-problem, samt dørhåndtak på høyre side fremme som ikke ville komme ut, og "klunkelyd" foran som viste seg å være problem med stabstag.

Alt ble utbedret - og selv om de hadde glemt og notere at jeg skulle ha lånebil, så ble det fikset der og da (riktignok en kjip V40 i stedet for en fullspekket P90D m/Ludi som jeg hadde håpet på, but I digress.. :P). De var ikke sikre på om bilen ble ferdig ila. dagen, så tok ikke sjansen på å hente arvingene via buss, og flyttet barneseter over i leiebilen. Avtalte med dem at de skulle ringe meg mot slutten av dagen, slik at jeg evt. fikk hentet bilen. De ringte aldri (mulig de har lengre dager enn andre) - så litt før kl 15 så ringte jeg og spurte, og fikk det ventede svaret om at den ikke ble ferdig før dagen derpå. Greit nok.

Hentet bilen dagen etterpå, vasket og fin. Alt ble tatt som garantijobb - AC viste seg å være tom for gass (...) - men de hadde sjekket litt og så at bilen hadde vært inne hos verksted på østlandet for diverse (forrige eier) - så de sjekket med verkstedet som ikke var sikre på om de hadde tappet den for gass eller ikke, og enden på visa ble at verkstedet der tok regningen for ny AC-gass. Tesla viderefakturerte det til verkstedet, og jeg betalte ikke noe. Nevnte verkstedsbesøk ble ikke opplyst om av forrige eier, men det er en annen historie. Visse merkeverksteder jeg har hatt erfaring med før (HOST BMW HOST) hadde neppe tatt seg bryet med å gjøre detektivarbeidet som her ble gjort (de så at det var sendt en del deler til verkstedet på østlandet og konkluderte med at det var mulig at de hadde tappet det for gass) - men i stedet gitt meg regningen.

Fikk standard "gi oss din tilbakemelding"-skjema i etterkant, og fylte ut dette. Nevnte at jeg var fornøyd med service generelt, men at jeg synes at det var A) lang ventetid (ca 1 mnd.. - noe som ikke er lang tid har jeg skjønt) og B) greit om man ringer når det er avtalt. Gikk ca. 1 dag, så ringte Evelyn fra SC Bergen og fulgte opp på skjemaet. Hun fortalte bla. at de skulle ansette flere teknikere etter sommeren, og via en kollega blir det fortalt at planen er at fra nyttår av skal man visstnok være på "ca. samme nivå som andre verksteder" hva ventetid gjelder. Uten at jeg helt vet hvordan nivået er andre steder, så tenker jeg at alt er bedre enn 3-4 måneder..

Ega84

Er som deg også veldig godt fornøyd med SC Bergen og Evelyn. Lang ventetid, men utrolig god service når man først er der.
Har 85D' en inne til service+garanti fix nå, og jeg fikk P90D'en med Ludi som Loaner
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

o.b.lix

Bergen har hatt enorm ventetid, men har nå ifølge dem selv klart å redusere ventetiden fra 6 til 3 måneder...

Men når du først har fått bilen inn, så følger de fantastisk opp, med hyppige tilbakemeldinger og god service.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

nie

Sitat fra: Ega84 på fredag 08. juli 2016, klokken 10:21
Er som deg også veldig godt fornøyd med SC Bergen og Evelyn. Lang ventetid, men utrolig god service når man først er der.
Har 85D' en inne til service+garanti fix nå, og jeg fikk P90D'en med Ludi som Loaner

rsomby

De burde så absolutt pushe disse P90DL på de som har tidlige utgaver av bilen inne for diverse garantiutbedringer. Da kunne de fått flere nye bestillinger. Jeg nevnte det da jeg fikk en puslete v40 diesel manuell som lånebil når jeg hadde bilen inn over en uke på garantisaker. Men det virker ikke som de på service har noe kontroll på

I etterkant har jeg dog bestilt ny bil, men da etter å ha testkjørt nye biler.

Hyperstress

Jeg fikk en tesla AVIS leiebil på Grorud. Det var i alle fall avis merking på nøkkelknippet. Det var litt overraskende :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Amoss

Sitat fra: Hyperstress på fredag 08. juli 2016, klokken 20:21
Jeg fikk en tesla AVIS leiebil på Grorud. Det var i alle fall avis merking på nøkkelknippet. Det var litt overraskende :)

Var det ikke en sak her i fjor der det ble snakket om at Avis hadde bestilt en rekke Model S til sin utleievirksomhet, og at det ble snakket om en avtale nettopp om å kunne leie dem tilbake som utlånsbiler ved behov?  Trodde rett nok det var snakk om i Drammen, men kan ha missforstått den delen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA