Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Range extender

Startet av El rayo, fredag 24. september 2010, klokken 13:48

« forrige - neste »

El rayo

I denne tråden kan dere legge inn feilkoder i BMS og lader fra nikometeret og FR-2000

Når det ikke er noe feil vises følgende:

BMS:
0 0 0 0 0 0
0 0 0 80 0 40
0 0 0 0 0 0
0 0 0 80 0 40

Lader:
FF 0 0 0 0 0
0  0 0 0 0 0
0  0 0 0 0;FF
0  0 0 0 0 0
0  0 0 0 0 0
0  0 0 0;

Edit: oppdatert BMS info med nikometer programversjon 0.01.227
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

#1
 0  0  0  0  0  0 

0  0  0  10  80  80;

0  0  0  0  0  0 

0  0  0  10  80  80;

12 volt ladefeil når DC/ DC ikke fungerer.
Ikke permenent feil som forsvinner nå feilen rettes

Charging 12 volt battery error. I BMS ECU
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Isolasjonsfeil Midlertidig avlest på Fr 2000 ble indikert slik på Nicometeret:

0-0-0-0-0-0
0-0-0-8-0-2
0-0-0-0-0-0
0-0-0-8-0-2

Fyllte vann og slettet feil med Nicometeret. Genialt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

#3
Isolasjonsfeil Permanent Fault i  BMS ECU

0-0-0-0-0-0
0-0-8-8-2-2
0-0-0-0-0-0
0-0-8-8-2-2

Batteri temp. feil Temporary Fault i Lader ECU

FF-0-8-0-0-0
0-0-0-1-0-0
0-0-0-0-0 ;FF
0-8-0-0-0-0
0-0-1-0-0-0-;
0-0-0-0-


Fikk slettet feil og fikk 100% på Energimåleren. Enda mer genialt!




Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

I BMS:

Midlertidig isofeil, samt midlertidig temperatur feil vises slik:

0-0-0-0-0-0
0-0-0-8-0-6
0-0-0-0-0-0
0-0-0-8-0-6

I lader:

Midlertidig Battery temp fault:

FF-0-8-0-0-0-0
0-0-0-7-0-0-0
0-0-0-0-0-FF
0-8-0-0-0-0
0-0-7-0-0-0
0-0-0-0

Alt slettet helt greit.

Nå blir det å lokalisere og fjerne den varme og lekke blokken.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Feil i BMS:

Present:

High Voltage iso fault; Battery water filling warning

History:

DC-DC converter fault; High Voltage iso fault; Battery water filling warning

På Nicometer vises dette slik:

0-0-0-0-0-0
0-0-8-18-22
22-0-0-0-0-0
0-0-0-8-18-22
22

Litt rart at antall tall pr. linje forandrer seg
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

#6
Feil i BMS:

Present:

High Voltage iso fault. ( Gjerne forårsaket av lekk batteri )

På Nicometer vises dette slik:

0-0-0-0-0-0
0-0-8-8-2-2
0-0-0-0-0-0
0-0-8-8-2-2

Lader:

Fault History: Battery over temp

FF-0-8-0-0-0
0-0-0-1-0-0
0-0-0-0-0-FF

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Snakket med Nikolay i dag og han takker for hjelpen her.

Han har mål av å automatisere lesing av feilkoder om det går an.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Sitat fra: elektrolux på søndag 26. september 2010, klokken 06:24
Litt rart at antall tall pr. linje forandrer seg
Det kan se slik ut, men hex-tallet "00" angis bare som "0" av nikometeret.

10-tallsystemet til to-siffer hex:
0 : 00
1 : 01
2 : 02
3 : 03
osv
10: 0A
11: 0B
12: 0C
13: 0D
14: 0E
15: 0F
16: 10
17: 11
osv til høyeste tall
256: FF
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lynet

Fikk denne feilen på fredag, har mistanke om gearlås.
0-0-0-0-0-0
0-0-0-10-20-20
0-0-0-0-0-0
0-0-0-0-20-20

Er det noen som ide om hva som er feilkoden?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

#10
Feil i lader:

no permanent error
temporary error: serial link fault

FF 0 10 0 0 0
0 0 0 0 1 0
0 0 0 0 0; FF
0 10 0 0 0 0
0 0 0 0;

Feilen har jeg laget selv, har tatt ut laderen og testet en annen lader.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: Lynet på mandag 13. desember 2010, klokken 21:57
Fikk denne feilen på fredag, har mistanke om gearlås.
0-0-0-0-0-0
0-0-0-10-20-20
0-0-0-0-0-0
0-0-0-0-20-20

Er det noen som ide om hva som er feilkoden?
Feil på gearlåsen vises i drivverk, som nikometeret ikke leser av. Feilen som jeg har på gearlåsen vises ikke i BMS. Feilmeldingen hos meg kommer når gearlåsen skal gå i lås (Park-posisjon).
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Yeyeye

Fikk en alert her da jeg startet i dag, bilen funka fint den, tror ikke den hadde redusert effekt eller noe.
Noen som tolker denne?
BMS:
2-2-0-0-0-0
0-0-0-0-0-0
22-0-0-0-0
0-0-0-0-0-0

Slettet feilkoden når jeg kom til jobb, og den kom ikke tilbake tvert i alle fall. Kan det være isofeil dette også, da den stod på lading og spenningen sikkert var høy?

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

PerBear

Baltor og undertegnede fikk disse kodene på BMS ver 111 under denne sekvens av handlinger/satatus:

1. Feilmelding på display samt utropstegn. Bilen tok ikke lading.
2. Leste følgende feilkode på BMS:
     0-0-0-0-0-0-0-0-0-18-20-22;
     0-0-0-0-0-0-0-0-0-18-20-22;
3. Slettet feilkode.
4. Startet lading og straks etter så vi følgende kode på BMS:
     0-0-0-0-0-0-0-0-0-8-0-0;
     0-0-0-0-0-0-0-0-0-8-0-0;
5. Etter et par minutter kom utropstegn, ladesymbol (stikkontakt) lyste konstant, melding om charging fault og vi så følgende kode på BMS:
     0-0-0-0-0-0-0-0-0-8-0-2;
     0-0-0-0-0-0-0-0-0-8-0-2;

Vi er ikke sikre på feilårsak men vannpumpen er defekt så det kan være en mulig årsak.
På BMS ver 116 har Baltor opplevd at vannpumpe har sluttet å virke uten at det ga feil i BMS.
Ellers mistenker vi isolasjonsfeil - skal redigere dette inlegget når/hvis vi får bekreftet feilårsak.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Ken

#14
Dårlig vannpumpe gir ikke feil ved B111 heller PerBear. BMS kan ikke vite om at pumpen er defekt.
Strømforsyning til den vil være OK.

Prøv å koble fra batteri traksjon ledninger mens du lader. Overledning i Motor/ motorstyring vil da kobles fra.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA