Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen med levering sent mai-juni?

Startet av Retrobjørn, onsdag 22. juni 2016, klokken 09:12

« forrige - neste »

Retrobjørn

Hei

Min Think city trenger både EU kontroll samt at den nå plutselig har sluttet å gå i revers så jeg må få fikset giret.

Røhne Selmer har sluttet å mekke på Think, så da lurer jeg på om det er et annet verksted i Oslo som kan anbefales?

mvh
Asbjørn
Think 2010 - 70 000 km

Go-carter

Elbilmek i Asker :)

Ellers er revers-problematikken ganske enkel å fiske for en gjennomsnittlig Think-entusiast mener jeg å huske, tror det kun innvolverer å ta av dekselet rundt girspaken og shimse opp mikrobryterne som styrer p/r/n/d/e en mm eller to. Med forbehold om feil.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Tarpoon

Du kan gjøre det, men problemet er en bryter bak bremsepedalen som må byttes.
Man kan gjøre girspak-trikset, men da kjører man uten bremselys, da nevnte bryter styrer lyset.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Warlock

Det er to forskjellige problemer dere her snakker om.
Dersom girspaken ikke vil flytte seg ut av Park er det bryteren bak bremsepedalen. Dersom spaken flytter seg men bilen ikke går i Revers når den står i reversposisjon, og lysindikatoren hopper rett til Nøytral kan det fikses med oppshimsing (jeg har gjort det siste selv, enkel jobb på noen timinutter og problemene forsvant). Bremselyset virker hele tiden ved sistnevnte problem.

Retrobjørn

Hei

Takk for tilbakemeldinger. Det er det siste som gjelder min bil. Tenker jeg skal gjøre et forsøk på å fikse det selv. Så tar jeg med bilen på EU kontroll hos Elbilmek etterhvert.

Noen nærmere tips til denne oppshimsingen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA