Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor dum har jeg lov til å være?

Startet av nbsjoberg, tirsdag 21. juni 2016, klokken 17:49

« forrige - neste »

nbsjoberg

Ba om pris på det oransje (?) plastlokket over hurtigladeporten på min franskimporterte 2012 Leaf fra Birger N Haug, ettersom jeg har kjøpt en bil hvor dette lokket er knekt av.

Dette stykket plastikk, på størrelse av et leverpostei-lokk skulle de ha  1100,- for. Ett tusen ett hundre norske kroner der altså.

Er det noen som vet om steder det går an å få kjøpt noe sånt til billigere penge, evt korrekt navn og nummer så det går an å lete litt på eBay eller lignende?




Sent from my iPhone using Tapatalk

nr1rayner

Nå snakker du om lokk for normallading.
Er en annen tråd her om en som fikk knekt hurtigladelokket. Var nå ca samme pris han snakket om også..
Det er stein tullete priser på enkelte sånne ting, og Nissan er ikke alene..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Lynet

Det må da vel være noen som greier å printe dette på en 3D-printer?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.


D9

Sitat fra: nbsjoberg på søndag 17. april 2016, klokken 12:46
Dette stykket plastikk, på størrelse av et leverpostei-lokk skulle de ha  1100,- for. Ett tusen ett hundre norske kroner der altså.

Bare å teipe på et leverpostei-lokk da?
'14 Leaf
'15 Evalia

nbsjoberg

Sitat fra: nr1rayner på søndag 17. april 2016, klokken 17:18
Nå snakker du om lokk for normallading.
Snakker om porten til venstre. Et litt stort leverposteilokk da;)

nbsjoberg

Takk, leafnor! Skal sjekke linker!!


Sent from my iPhone using Tapatalk


nr1rayner

Sitat fra: nbsjoberg på tirsdag 19. april 2016, klokken 18:19
Sitat fra: nr1rayner på søndag 17. april 2016, klokken 17:18
Nå snakker du om lokk for normallading.
Snakker om porten til venstre. Et litt stort leverposteilokk da;)
Altså på høyre side av bilen, men til venstre sett forfra  ;) Det største lokket, som er svart  :P

Det oransje lokket, til normallading, kommer ikke i konflikt med ladeluka hvis man glemmer å lukke det. Men er ganske sikker på at QC-lokket gjør det. Såvidt jeg husker var det vel det som var problemet i den andre tråden dette er omtalt.
Så det er bare å være påpasselig å klikke på plass QC-lokket før ladeluka lukkes.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 19. april 2016, klokken 19:56
Sitat fra: nbsjoberg på tirsdag 19. april 2016, klokken 18:19
Sitat fra: nr1rayner på søndag 17. april 2016, klokken 17:18
Nå snakker du om lokk for normallading.
Snakker om porten til venstre. Et litt stort leverposteilokk da;)
Altså på høyre side av bilen, men til venstre sett forfra  ;) Det største lokket, som er svart  :P

Det oransje lokket, til normallading, kommer ikke i konflikt med ladeluka hvis man glemmer å lukke det. Men er ganske sikker på at QC-lokket gjør det. Såvidt jeg husker var det vel det som var problemet i den andre tråden dette er omtalt.
Så det er bare å være påpasselig å klikke på plass QC-lokket før ladeluka lukkes.
Bred nok tape, så kan man spare leverposteilokket, og bare tape over.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA