Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke automatisk kjørelys i elektriske PSA?

Startet av Baltor, onsdag 22. september 2010, klokken 22:32

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Baltor på tirsdag 14. september 2010, klokken 09:01
hvordan gikk det med deg Elektrolux?

Ville ikke ta sykkelen fra noen andre, så jeg besvarte aldri quissen.  ;D

Ellers var det gode spørsmål, som jeg ikke sånn uten videre kunne tatt på sparket.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: Baltor på tirsdag 14. september 2010, klokken 09:01

Vi hentet altså likestrøm fra Peugeot Partner til å steke vaff-el, et greit triks på picnic ute i ødemarka. Har nå laget et strømuttak fra hurtigladertilkoblingen i koblingsboksen, kanskje jeg skal lage min egen intelli-grid?


Vær litt forsiktig med likestrøm. Det brytere som ikke er beregnet på dette kan lett brenne opp, gnister blir større og kan derfor lettere forårsake brann. Det er ikke like vont å få et støt men kan være like skadelig. :o
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

PerBear

Sitat fra: Griffel på tirsdag 14. september 2010, klokken 20:40
Vær litt forsiktig med likestrøm. Det brytere som ikke er beregnet på dette kan lett brenne opp, gnister blir større og kan derfor lettere forårsake brann. Det er ikke like vont å få et støt men kan være like skadelig. :o

Ja, dette er viktig poeng. Det ble brukt vaffeljern med manuell termostat satt til maks av nettopp denne årsak. Dersom de hadde blitt stående på uten røre ville termostat høyst sannsynlig bli brent.

Men: gjort på sikker måte er det nyttig å ha noen kWh på "boks"  ;D
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA