Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke automatisk kjørelys i elektriske PSA?

Startet av Baltor, onsdag 22. september 2010, klokken 22:32

« forrige - neste »

Baltor

I slutten av uke 36 drar vi igang Elektrisk Uke igjen. Denne gangen blir det på selve torget i Stavanger, dette er vi godt fornøyd med. Vi starter torsdag 09.09. klokka 14.
Lørdagen blir et skikkelig høydepunkt, utdeling av pris, trekking av premier, og selvfølgelig parade av elektriske kjøretøy rundt omkring i byen!!
Alle 3 dager blir det levende musikk, salg av kaffe og vaff-el, visning av og info om elektriske kjøretøy, spørrekonkurranse mm.
(hva er vaff-el? Det er ikke vaffel, men mulig det smaker omtrent likt  ::))

Vi håper at elbilvenner fra fjern og nær kommer innom på torget disse dagene.
Og i paraden er det plass til alle! Målet er minst 30 kjøretøy!

Elektrisk Uke arrangeres av Rogaland Elbilforening i samarbeid med Bilkilden, Boligenergi, Solvind og Bike Brothers.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

PerBear

Forslag til premie i Quiz: Råtass elsykkel - og den er lovlig! :o

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Baltor

Dette er dagen ;)

Tror du at du vet det meste om elektriske kjøretøy?
Kom innom og ta vår El-quiz, kanskje du vinner et elsykkelbyggesett? Verdi kr 4.990,-

Gå heller ikke glipp av paraden på lørdag :D
Stavanger
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

janstok

I'll be there..... på lørdag. Gleder meg!
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

Baltor

Elektrisk Uke 2010 er over, vi sto midt på torget i Stavanger i 3 dager og svarte på utrolig mange både enkle og vanskelige spørsmål. Lørdag ble det litt mye regn, men alt i alt et vellykket arrangement.

El-Quiz ble vunnet av musikkstudent Jonas fra Sverige, han var en av få som faktisk klarte 12 rette av 12 mulige i el-quizen. Gratulerer!! Premien var et elsykkelbyggesett verdt kroner 4.990,- gitt av Boligenergi.
Noe av spørsmålene var nok i vanskeligste laget, så vi lot alle som hadde 8 eller flere rette delta i trekningen. Det var mulig å samle informasjon rundt omkring på Elektrisk Uke.
Generalsekretær Rune Håland tok den på sparket og klarte faktisk 10 rette, imponerende dette også!

Vi du se hvor mange du klarer? Quiz-en ligger nedenfor, dessverre er det nå for seint å vinne premie.
Det var overraskende mange som svarte feil på de 2 siste spørsmålene, hvor blir Think og Buddy produsert... :(
Stavanger

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Baltor

A-B-B,
B-A-C,
B-B-A,
B-B-B,

Hvor mange klarte du Ken?
Noen av disse spørsmålene skapte debatt, et eksempel:
Teslaen vi hadde med oss på Torget var en Roadster Sport Signatur Edition, den er enda raskere enn 3,9 sek til 100km/h. ;D ;D

Her er det noen bilder, bilder fra lørdag og paraden kommer etterhvert.
Stavanger

janstok

Jeg var på lørdagen, dritt vær, men utrolig morsomt med paraden. Takk til Per for lånet av kuul sykkel.
Sandnes

35 000 km på elsykkel

Ken

Fikk 9 riktig av mulig 12 >:(

Bra jobba dere der oppe.
Hvordan kan en elsykkel bruke mindre energi enn en vanlig sykkel?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

janstok

Sandnes

35 000 km på elsykkel

Baltor

Sitat fra: Ken på søndag 12. september 2010, klokken 23:56
Fikk 9 riktig av mulig 12 >:(
Men dette er bra!!
Alle som hadde 8 eller flere riktige ble med i trekningen, du kunne vunnet Ken :D

Utpå vårparten skal vi prøve å gjenta "Grill og Spenning", søndagstur til gokartbanen på Reve med kappkjøring. Kanskje noen fra Agdermiljøet kan komme da? Andre ting vi har på planen er "elbilturisme til Finnøy", dette går ut på å dra på felles utflukt til passelige steder via gratis ferger eller bomveger, få litt omvisning og spise god mat :)
Stavanger

Ken

Men jeg spiser veldig billig Mat ???

Utflukt på Riksferge høres fint ut

PerBear

Sitat fra: janstok på søndag 12. september 2010, klokken 22:24
Jeg var på lørdagen, dritt vær, men utrolig morsomt med paraden. Takk til Per for lånet av kuul sykkel.

Kjekk sykkel, ikke sant?  ;D

- og jeg vet om en som er til salgs her i Norge!  ;)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

elektrolux

Sitat fra: Baltor på mandag 13. september 2010, klokken 13:54
Alle som hadde 8 eller flere riktige ble med i trekningen, du kunne vunnet

Jeg er glad han som vant hadde 12 rette. Han hadde nok følt seg snytt om Ken med sine 8 rette vant.

Ville det ikke vært naturlig at beste svar vant, og trekning om flere var best?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 14. september 2010, klokken 08:24
Ville det ikke vært naturlig at beste svar vant, og trekning om flere var best?
Jo kanskje, men det var lov å stille spørsmål eller sjekke, dermed ble det slik at de som var der lenge eller kjente oss ekstra godt fikk flest riktige. Et par sykkelspørsmål var nok litt vanskelige. (de det lukter PerBear av  ::))

Ken fikk 9 rette, hvordan gikk det med deg Elektrolux? Regner med at du hadde riktig driftsspenning på Partner :D
Vi hentet altså likestrøm fra Peugeot Partner til å steke vaff-el, et greit triks på picnic ute i ødemarka. Har nå laget et strømuttak fra hurtigladertilkoblingen i koblingsboksen, kanskje jeg skal lage min egen intelli-grid?
Stavanger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA