Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre (TMX)?

Startet av Bjoris, mandag 20. juni 2016, klokken 08:53

« forrige - neste »

Bjoris

På tide å skifte til sommer; har lånt jekk før, men tenkte jeg skulle bruke garasje-jekk nå, men det kan vel ikke løftes direkte på "leppa"? Skal kjøpe slik gummi som passer oppi skåla på jekken, ja!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

tomrh

Jeg løfter alltid direkte på "leppa". Men mellomlegg er greit hvis man er redd for riper ved jekkepunktene.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

reptil

Har stor biltema variant med dobbel "pute". Bruker den i nærheten av jekkepunktene. Fungerer ypperlig
Svart Leaf Acenta

kodalse

Agreed! :) Finner jeg gummiklossen brukes den, hvis ikke er det punktet som er beregnet på løft.
En vanlig håndduk funker faktisk like bra.
Trenger ikke være mer vanskelig enn som så.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

nr1rayner

Mulig jeg husker feil, men tror det var slik:
Brukte en av de rasende billig "garasjejekkene" på Leafen, på den leppa på kanalen som jo er vanlig jekkfeste. Brukte vel ikke noe mellomlegg da, leppa "delte" seg i to, altså det spriker mellom lagene.

"Koppen" på slike små jekker er for liten og hele greia blir for ustabil.

Vel nok om det, har stort sett brukt leppa på alle biler i alle år og det går som regel bra.
Men jeg liker nå bedre å bruke innfesting av travers/bærebru, under fjærskål og andre lignende steder.

Runde jekkputer fra Biltema blir for myke på de billigste jekkene. En liten trekloss kan funke bedre.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Bjoris

Er også redd leppa kan få det tøft og disse innfestingene av div ting under er jeg redd jeg kan gjøre feil:) Vel blir vel en treklosse på jekk-feste...:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Lynet

Den originale jekken løfter innenfor "leppa". En trekloss med kløft for leppa gjør susen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lxm

Sitat fra: Lynet på søndag 17. april 2016, klokken 19:41
Den originale jekken løfter innenfor "leppa". En trekloss med kløft for leppa gjør susen.

Hvilken original jekk?
Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

kjbu

Jeg har skikkelig garasjejekk og har ALDRI løftet noen biler på "leppa". Ved bruk av dette punktet blir lakk etc. ødelagt og det blir rustangrep i kanalen.
Legger en trekloss lenger inn og setter jekken under. Finn et punkt du ser er kraftig, som oftest der hjulopphenget kommer inn til karosseriet. Der er det tykt metall som ruster uansett.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Olee

Sitat fra: lxm på søndag 17. april 2016, klokken 20:30
Sitat fra: Lynet på søndag 17. april 2016, klokken 19:41
Den originale jekken løfter innenfor "leppa". En trekloss med kløft for leppa gjør susen.

Hvilken original jekk?
Hehe, kanskje det kun var på de gamle bilene?  ::) Jeg gjorde som Lynet sier, skjærte til en treklosse og løftet på den. Fungerte utmerket :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA