Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mercedes???

Startet av Wattson, mandag 20. juni 2016, klokken 07:03

« forrige - neste »

Wattson

Takk for innspill Eip - hvordan er det for passasjerene i baksete ditt?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Eip

Ingen klaging fra barnesetet. Så har ikke fått testet dette godt nok bak.
Hvis dere fryser på på beina , stikk høyre handa ned på passasjersiden og kjenn på temperaturen der.
VIN: 509XX PD

Line

Tips fra jeg kjørte Leaf og måtte skru av varmen for å få lang nok rekkevidde, er å ha pledd i bilen  :)
Når man har på setevarme og pledd så blir det faktisk ganske godt og varmt :)

DagfinnN

Sitat fra: mj på fredag 15. april 2016, klokken 22:30
Tesla sier de er klar over problemet og at de vil fikse det med en sw oppgradering etterhvert. Er riktignok noen mnd siden de sa dette men vi kan jo håpe det er på plass innen neste vinter.

For meg så er det slik at bilen øker viftehastighet og blåser kaldere luft etter noen mils kjøring. Må skru opp temp litt og kjører noen mil til, og slik går no langturene....
Merker det samme.  I daglig kjøring under halvtimen fungerer varmen helt fint. Men når det nærmer seg timen blir det plutselig kjølig på beina. Håper dette blir fikset snart.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Wattson

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 16. april 2016, klokken 21:53
Inntil dette fikses, kan du sette alt på manuell.  Skru av A/C, og resirk permanent av.  Kjør varme ned på bena.  Hvis du plages av dugg, kan du kjøre ben/frontrute.  Viftehastighet rundt 3 til 6.  Her er det bare å prøve seg frem.

Hjelper ikke dette, kan det være at varmeapparatet er defekt.  Da er det bare å kontakte Tesla.
[/quote
TUSEN TAKK for hjelpen Tuxedo - fulgte din "bruksanvisning" og fryser ikke lenger.
(Dog dårlig varme bak, men baksete ikke ofte brukt)
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Sense

På min bil får jeg totalt godt med varme i bilen generelt, men ikke en dritt på beina ved førerplassen.
Har kjørt alt på manuell. F.eks. hel-manuell innstillinger med full vifte og 21 grader kun på beina, gir ingen varme overhodet på førerplassen. Ikke engang kald luft kommer. Derimot får høyre side godt med varm luft.

Gav beskjed til Tesla som sier samme problemer er det samme på helt nye modeller også.
Har fått et par oppdateringer etter jeg oppdaget problemet i vinter, men ingen bedring.

Om det ikke skjer endringer innen neste vinter, må jeg kjøre reklamasjonssak ovenfor Tesla. Dette er ikke greit for meg og ikke verdig en "luksusbil".

Det må i det minste gå an å gi tilbud om gammel versjon software.

Eip

Sitat fra: Sense på mandag 25. april 2016, klokken 00:02
På min bil får jeg totalt godt med varme i bilen generelt, men ikke en dritt på beina ved førerplassen.
Har kjørt alt på manuell. F.eks. hel-manuell innstillinger med full vifte og 21 grader kun på beina, gir ingen varme overhodet på førerplassen. Ikke engang kald luft kommer. Derimot får høyre side godt med varm luft.

Gav beskjed til Tesla som sier samme problemer er det samme på helt nye modeller også.
Har fått et par oppdateringer etter jeg oppdaget problemet i vinter, men ingen bedring.

Om det ikke skjer endringer innen neste vinter, må jeg kjøre reklamasjonssak ovenfor Tesla. Dette er ikke greit for meg og ikke verdig en "luksusbil".

Det må i det minste gå an å gi tilbud om gammel versjon software.

Hei Sense , skal inn med bilen i mai for å fikse denne feilen. kan oppdatere deg hva utfallet blir
VIN: 509XX PD

fmm1000

Nu kører jeg godt nok i Danmark, som ikke er helt så koldt som Norge.
I de seneste dage har vi haft omkring fem grader.
Jeg har fundet ud af følgende.
Når jeg kører med range mode off får jeg de kolde pust ned mod benene.
Også selvom ac og recirc er sat til off.
Men når jeg kører med range mode on oplever jeg temperaturen langt mere stabil.
Har andre oplevet det samme.

DagfinnN

Range mode er off og etter ca 30 min kommer kulden ned på beina, mest på venstre.
Merker at jeg litt utålmodig på dette.
Skal prøve trikset om å slå av auto og sette lufta kun ned beina.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Wattson

En trøst er det ihvertfall, og det er at jeg ikke er alene med dette problemet.  Løsningen til Tuxedo og hgs i tråden over virker heldigvis for meg også.  Kjører alltid med range mode på og varmen kommer ganske fort.  Hadde ikke dette tipset virket så var det rett før jeg hadde kjørt bilen opp på trappa til Tesla og forlangt loaner til de hadde fikset feilen.  Problemet er at jeg hadde en helt ny 70D loaner tidligere i vinter og der virket heller ikke varmeapparatet som det skulle.
Har fortsatt ikke varme til baksetene med den manuelle løsningen, men det er ikke kritisk for meg nå.
TESLA - SKJERP DERE!
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

krl

Manuell innstilling med låsing til ikke-resirkulering og A/C on fungerer bra her også.. Vifta styrer stort sett turtallet OK på egenhånd, men hvis det først har blitt kaldt i fotbrønnen, så er det best å få den opp noen hakk.

Det er påfallende hvor raskt temperaturen faller i fotbrønnen dersom man slår på resirkulering. Det må være minst 10 grader ned på få minutter ved 2-5 grader ute.

Sense

Sitat fra: Eip på mandag 25. april 2016, klokken 00:07
Sitat fra: Sense på mandag 25. april 2016, klokken 00:02
På min bil får jeg totalt godt med varme i bilen generelt, men ikke en dritt på beina ved førerplassen.
Har kjørt alt på manuell. F.eks. hel-manuell innstillinger med full vifte og 21 grader kun på beina, gir ingen varme overhodet på førerplassen. Ikke engang kald luft kommer. Derimot får høyre side godt med varm luft.

Gav beskjed til Tesla som sier samme problemer er det samme på helt nye modeller også.
Har fått et par oppdateringer etter jeg oppdaget problemet i vinter, men ingen bedring.

Om det ikke skjer endringer innen neste vinter, må jeg kjøre reklamasjonssak ovenfor Tesla. Dette er ikke greit for meg og ikke verdig en "luksusbil".

Det må i det minste gå an å gi tilbud om gammel versjon software.

Hei Sense , skal inn med bilen i mai for å fikse denne feilen. kan oppdatere deg hva utfallet blir

Takker for det.
Ville vært greit å vite om det er kommet noe fiks.
Tok opp dette med Tesla selv på en service i vinter, uten noen forbedringer. Fikk beskjed om å kjøre full varme og full vifte på de andre dysene og håpe at noe kommer mot beina.

toreolsensan

Fant denne tråden og tok sjansen på gjenopplive den. Nå når kulda har begynt å melde sin ankomst så opplever jeg problemer med at det ikke kommer varme i fotbrønnen. Model S 75D produsert i august 2017. Jeg har ikke sjekket passasjersiden. Er dette "sånn det skal være", eller er det en feil man kan få utbedret? Det er rimelig uaktuelt å kjøre rundt og fryse på beina.
Model S75D sept 2017 Premium, AP2.0

Hodetelefoner

Fungerer fint. Men den varmer ikke på bena som en hiace. Kle på deg. Kos deg

Øggen

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 11:50
Fungerer fint. Men den varmer ikke på bena som en hiace. Kle på deg. Kos deg

Kle på deg?? Fantastisk svar!!
E faktisk ei reell problemstilling med desse bilane. Så kan en sei at enkelte fryse lettere enn andre, men personlig går ej stort sett i t-skjorte heile året, og det he aldri vør et problem før ej kjøpte Tesla med å fryse i bilen. Punkt.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA