Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Umulig varmeapparat, jeg fryser - noen tips?

Startet av Wattson, fredag 15. april 2016, klokken 19:19

« forrige - neste »

borge

Haha, dette har de ikke fikset enda? En av grunnene til at jeg solgte bilen, i tillegg til det fantastiske designet av takluka og vindavviseren. Merkelig at de ikke klarer å løse dette problemet. Min bil var jan 2016, og ett år seinere ga jeg opp.

Jeronan

Is this also a problem with Range Mode Off?

I have read that the car gets "conservative" with AC when in range mode, since AC is kind if power hungry in very cold and warm days when it needs to work hard.

It's the same issue with our BMW i3, where it sometimes gets a bit cold at the feet on very cold days, especially when driving in a different mode that Comfort Mode.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

o.b.lix

Jeg har kjørt i T-skjorte i Tesla i flere år, ingen problem med å holde varmen.

Men på siste update 2017.42 så kommer det innimellom kalde gufs fra varmeapparatet, som var en issue for et års tid siden.

Software i tesla = et skritt frem og to tilbake.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

toreolsensan

Jeg opplever at det produseres plenty varme og det er generelt god temperatur i kupeen når den står på "front", men veldig lite effekt "ned". Selv med temp "HI" og vifte på 11 er det masse bråk men det kommer lite (og ikke særlig varm) luft. Og som andre skriver kommer det ofte kaldgufs etter en tids kjøring. Virker nesten som den tror det har blitt for varmt og skal kompensere.
Model S75D sept 2017 Premium, AP2.0

Øggen

Sitat fra: toreolsensan på torsdag 02. november 2017, klokken 13:36
Og som andre skriver kommer det ofte kaldgufs etter en tids kjøring. Virker nesten som den tror det har blitt for varmt og skal kompensere.

I fjor satt ej opp 4 temp sensorer i bilen på forskjellige posisjoner. Dei viste en forskjell på over 9-14 grader i forhold til det som vises i app.
Sagt det før, prøv å sett på varmeapparatet med app`en på 25grad i 20 min(bilen burde være varm da).
Så skrur du av varmeapparatet med app og venta 10 sek. før du skru det på igjen. Legg merke til temp i det du skrur av, og den temp som vises når det starta igjen.
Nekta å tru at temperaturen ramla 15 grader i kupeen i løpet av 10sek.

X`n virka faktisk å være bedre, iallefall med nåværande software.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

steam

Sitat fra: Wattson på fredag 15. april 2016, klokken 19:19
Hei, jeg har denne uken kjørt rundt 100 mil i Sverige med "varmeapparatet" på Hi for ikke å fryse.  Fart mellom 100 og 120 km/t. Jeg har kjørt på morningene og kvelder med rundt 7 grader i luften og prøvd alle kombinasjoner tror jeg, både med og uten range mode på. Hi er det eneste som gir meg noe varme etter en stund og har måttet kjøre med dette på for ikke å fryse. Håper noen her har tips?

Hei, jeg har akkurat det samme problemet i min. Trenger riktignok ikke å ha på HIGH, men selv ved 25.0 grader så blåser det kaldt fra viftene.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

OlaM

Er dette en sånn greie der kun de som klager sier noe, eller gjelder det alle biler? Har vært mye klaging på varmeapparatet gjennom årene, i noen tilfeller var visst dysen til førers fotbrønn ikke skikkelig koblet til, andre ganger var det software. Er det noen som har flott fungerende varmeapparat med god og varm fotbrønn per i dag?
'21 3LR

Tuxedo

Skal ikke klage, men høst/vinterstid bruker jeg manuelle innstillinger.  Bl.a. er A/C avslått.

chaglen

2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Brede

Har vært veldig fornøyd med varmen i bilen de par siste vintrene, men varme føtter er ikke det bilen er best på nei.

Muffinman

Enig, i tillegg dumper den veldig mye iskald AC luft på føttene når man kjører i temperaturer som nærmer seg og overstiger 30 grader pluss. Satt og frøs på beina mye av europaturen i sommer. Selv om lufta dit ble stengt av manuelt kom det såpass mye at det ble ubehagelig før temperaturen i resten av kupeen gikk an å leve med.

OlaM

Oops! Jeg skrev " kun de som klager sier noe", men mente "kun de som har problemer sier noe".  Men kan se ut som det gjelder flere ja. Litt sørgelig at noe så grunnleggende forblir dårlig implementert til fordel for vyer om Mars osv.
'21 3LR

Wattson

Dette varmeapparatet ble visst ikke noe bedre med den nye S'en.  Virker ikke eller dårlig med Range Mode på.
I tillegg (med Range Mode av) så blir det også kaldt på førersiden hvis fører har innstilt på 22 grader og passasjer foran har 18 grader samtidig.
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

jorkus

Jeg opplever at når bilen blir varm så begynner det å blåse kald luft fra alle dysene på høyre side. På førersiden er alt OK, men ikke mulig å få opp temp på høyre side. Noen andre som har denne varianten? Eller løsning på det? Det er det samme uansett om man syncer begge sider eller slår av sync..
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Leafy

Sitat fra: jorkus på mandag 19. februar 2018, klokken 13:28
Jeg opplever at når bilen blir varm så begynner det å blåse kald luft fra alle dysene på høyre side. På førersiden er alt OK, men ikke mulig å få opp temp på høyre side. Noen andre som har denne varianten? Eller løsning på det? Det er det samme uansett om man syncer begge sider eller slår av sync..

Jeg har akkurat det samme på min X. I starten skjedde det bare av og til, men på torsdag så kom det bare kald luft på høyre side uansett hva jeg forsøkte. Dro innom Tesla Rud på fredag morgen og de konstaterte feilen. Forsøkte å skifte en del av varmeapparatet, men det hjalp ikke. Hele HVAC-systemet må skiftes og de delene hadde de ikke inne. Usikker på når de får det. Kjedelig med tanke på at den bilen brukes på vinterferie....
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA