Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på Nordby senteret (Svinesund)

Startet av PNR1A, søndag 19. juni 2016, klokken 23:35

« forrige - neste »

PNR1A


Det står slik i prislista:

"Veil.pris inkl.mva. levert Lier (inkl.leveringsomk. med kr 9 900). Årsavgift kommer i tillegg."

Er registrering inkludert eller kommer den også i tillegg, på lik linja som årsavgift?

I tilbudet jeg fikk her om dagen står 5950kr for registreringsomkostinger og engangsavgift 2400kr.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

elektrolux

Husk registrering av ny bil er gratis, men at mange forhandlere tar godt betalt for å ta turen innom trafikkstasjonen for å hente skilt til kundene sine.

Ville heller brukt egen tid på dette. Selv om du tar fri jobben en dag uten lønn for å gjøre dette, er det penger til overs da det blir mindre skatt med mindre lønn. Vinn vinn situasjon med andre ord. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PNR1A

Sitat fra: elektrolux på lørdag 16. april 2016, klokken 11:42
Husk registrering av ny bil er gratis, men at mange forhandlere tar godt betalt for å ta turen innom trafikkstasjonen for å hente skilt til kundene sine.

Ville heller brukt egen tid på dette. Selv om du tar fri jobben en dag uten lønn for å gjøre dette, er det penger til overs da det blir mindre skatt med mindre lønn. Vinn vinn situasjon med andre ord. ;D

Det du sier er at etter å betale bil + ekstra utstyr + engansavgift, jeg kan hente skilt og så dra til Lier/Drammen, sette skilt og kjøre til Oslo? Trafikkstasjonen er tvers over veien fra Nissan, kanskje jeg gjør akkurat det. 5900kr er mye penger :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

CitB59EL

Nå kjenner jeg ikke Nissan sine metoder. Men kjenner til hva gjorde jeg når jeg jobbet hos Citroen. Det var da leverings kostnader på ca 10000 kr.

Det som inngikk i disse kostnadene var frakt av bil fra Drammen til forhandler, bilen blir vasket/polert og klargjort for salg/overlevering dette tar ca 2-7 timer. Særlig på enkelte modeller Citroen var det en guffe som var vanskelig å få av selv med proff vaskeutstyr pga seig voks som var lagt på.

Den blir teknisk klargjort for slag via test utstyr på verksted og sett over ca 1 opptil 2 timer med mye soft oppdatering via tester og teste start batteri samt melde inn til Citroen at nå var bil på veien å garanti begynte å gjelde. Noen ytterst få ganger fant vi da feil som gjorde at bilen ikke kan leveres over til kunde pga skader ved transport feil produksjon. Skader blir da selvsagt ordnet FØR overlevering. Alle biler ble også sjekket opp mot fabrikk aksjoner som ble gjort FØR utlevering. 

Citroen sine biler er kjørbare i "flytte modus" fra fabrikken men de mangler mange funksjoner som er avslått for å spare strøm på 12V batteri. Noen biler hadde også transport klosser. Alle biler var levert med maks luft i dekkene. 

Så jeg har 0 problemer med å betale leverings kostnader når vi skal hente vår C-zero da jeg vet at dette ikke er den "gullgruven" som det kan virke som ved første øyekast. Er enig at 6-10000 kr er masse penger men det er noen kostnader inne i summen å ikke bare ren netto.


elektrolux

Dette er omtrent det samme de fleste leverandører av andre varer gjør før kunden får varen, og uten merkostnad.

Til sammenligning hadde min gråimpotør kjøpt inn en bil som manglet nevnte software initialisering. Jeg kjørte innom en forhandler som tok denne biten mens jeg ventet. Tok ca 15-20 min og betalte 700 kr inkludert moms.

Kan kunden gjøre disse tingene selv blir det også en slags "bounding" mellom ny eier og bil, og selvfølgelig penger å spare.

Er meget lett å prute vekk disse kostnadene i forbindelse med kjøp, da forhandler gjerne ser fordelen av å spare tid og resurser på andre oppgaver, og tar gjerne denne om det betyr et salg eller ikke. Har spart mye der siste året på de siste 3 nye kjøretøyene mine.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

#5
Her er forresten en importør som ikke legger på slike ting:

Prisen du ser er prisen du betaler. Ferdig initialisert, vasket og registrert på kunden!

http://m.finn.no/car/used/search.html?q=zimmermann
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PNR1A

#6
Takk for innspill, skal se hva jeg klarer å få. Btw din liste med ladningsmuligheter fra en annen tråd ble sendt til elektrikker, han hadde ikke mange komentarer. :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

elektrolux

#7
Så bra.

Hadde forresten en lengre diskusjon med MC verkstedet.

De hadde ikke tid til å ta førstegangsservice når det ble behov for det, så jeg gjorde det selv. Etterpå "viste de ikke" om de kunne ressette serviceindikatoren.

Ble selvfølgelig resatt etter ytterligere diskusjoner, og mot en kostnad, men i stedet for å sette 10 000 km fram så satte de til 10 000 km, og på toppen av det hele midt på sommeren ( altså høysesongen 2016 ) Tok ny service vasket og parkerte sykkelen til vinteren bare noen måneder etter, og da måtte jeg egentlig til verkstedet for å resette på nytt, men dette ble for mye styr.

Endte opp med eget diagnoseutstyr, Neste service er nå satt til 10 000 km fram / 1 nov som er betydelig bedre tidspunkt å ta sykkelen ut av drift.

Diagnoseutstyret kostet mindre enn en stk service, og sammen med BMW original verkstedshåndbok og 35 års erfaring med ca 100 MC og 100 egne biler er jeg mye mer komfortabel med at jobben blir gjort skikkelig. Når en steller med egne kjøretøy gir det enorm glede, og kunnskap som er verdifull om en skulle få problemer underveis. Pengene jeg har spart på å ta alt av arbeid alle disse kjøretøyene er betydelig, og jeg er redd jeg ikke kunne hatt alle hadde det ikke vært for egeninnsatsen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trekkoppbil

Det jeg har betalt til trafikkstasjon for registrering:
120 kroner for et sett skilt, og 20 kroner for hver skiltholder. I tillegg har jeg kjøpt skruer til å feste med. M6 bak.

Det som må være på plass:
Bilen må være godkjennt, ha forsikring, vrakpant og avgift på ac må være betalt.

Jeg har ikke erfaring med å kjøpe bil fra forhandler. Kun egen bruktimport, og da har jeg vist den for 500-600 kroner, hvor jeg har dokumentert at bilen har vært registrert i usa, for å vise at den har amerikansk typegodkjenning, og jeg har fått enkeltgodkjenning siden bilen ikke har europeisk typegodkjenning. I tillegg har prøveskilt kosta ca 290 kr. Avgift på ac har jeg betalt til tollbua. Ca 400-600kr. På skatteetaten.no kan man fikse vrakpant på 2400kr.
Bestiller man forsikring, kan man oppgi nyreg + 6 siste vin-siffer til selskapet. Da gjelder det å ha klart for seg regler for bonusopptjeninger, startbonus og dato for hovedforfall, og bonusregler for bytte av selskap, hvis du skal det.
Skal du overta bonus etter annet kjøretøy, oppgir du det siste bilnummeret som forsikringa blei brukt på. Er det utvidelse av bilpark, får du gjerne startbonus lik den dårligste bonusen du har fra før, hvis jeg har forstått det rett. Tidligere var det max 50%, men nylig fikk jeg høre fra Gjensidige at dersom man har en stor park med 70%, får man 70% også ved utvidelse. Ved første bilforsikring får man gjerne 20% startbonus, men man kan få mer med attest fra arbeidsgiver, eller utenlandsk forsikring, som viser at du har kjørt skadefritt. If hadde kampanje med 40% startbonus i vår, men det er ikke alltid selgerene der gir den startbonusen de lover, og da er det for seint, da den første startbonusen gjerne er once in a lifetime, og den styrer bonusutviklinga resten av livet. Eller du kan gifte deg til startbonus.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA