Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: JuicePlug - a Universal Smart EV Charging Adapter

Startet av Bjoris, lørdag 18. juni 2016, klokken 12:47

« forrige - neste »

abj1978

Tesla Model S 75D / BMW i3

Bjoris

Sitat fra: Porsgrunn på fredag 06. mai 2016, klokken 18:33
85 kWh batteriet ble byttet ut med et 90 kWh batteri med en litt annen batterikjemi.

Jeg tror at at det gamle 70 kWh batteriet er tatt ut av produksjon og erstattet med et som har den nye kjemien og er på 75 kWh.

Ja, det er nok ett nytt batteri, hvis det bare er det gml som strupes så kommer dette for en dag og Tesla blir stilt i ett dårlig lys. Uansett er det ikke sikkert at nytt batteri "overleverer" som før!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Helge Alm

Hei
Kan det tenkes at det "gamle" 70-batteriet også ble levert til faceliftversjonen? Har i alle fall ikke fått noe tilbud om oppgradering til 75-batteri fra Tesla. Spent på min, VIN 1346.. som kommer i slutten av juni.
En annen ting som er litt på siden i denne tråden, men jeg skulle gjerne hatt bøttesetene bak..Spurte Tesla om det når jeg bestilte, men de var tomme på  fabrikken. Om noen har beige bøtteseter bak og heller vil ha det andre setet, bytter jeg gjerne.

Cookie Monster

I delekatalogen er det nytt delenummer på facelift 70/75 batteriet. Så er nok ikke samme som før.
Derfor er det nok bare facelift utgaver som kan oppgraderes til 75.

Bøttesetter bak? tenker du på next gen seter bak ble det bare levert i starten til P85D. Ikke mulig å få lengre.
4 seters eksklusive utgaven får man heller ikke lengre.

Tror nok ingen bytter bort next gen setene bak da de er bedre og faktisk passer inn med mønster/søm på next gen setene foran.
Hadde jeg kjøpt en ny Model S hadde jeg plukket ut setene og tatt de med inn i den nye ;D
2015 P85D

Helge Alm

Ref batteri til facelift..hmm. Hvor finner jeg delekatalogen?

Bakseter: Ja, de som ble levert til P85D en liten perioden. Hørt om en som ikke liker de - forbanner de visstnok nord og ned så da kan det være flere ..lever i håpet   :)

Bjoris

Går det ann å se på batteri "lappen" fremme på høyre side hvilket delenr batteriet har? Isåfall artig om noen kikker på en av demobilen, men kan være disse har "gml" batteri selvsagt hvis det stemmer at disse ikke er ordentlig facelift biler.

Ellers er vel den enkleste måten å lade fult og se hva typical blir, på nye biler bør vel dette gi en pekepinn, men selvsagt kan Tesla ha litt forskjellig rate selv på ny/gml 70...

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fonberg

Sitat fra: bjoris på søndag 08. mai 2016, klokken 09:39
Går det ann å se på batteri "lappen" fremme på høyre side hvilket delenr batteriet har? Isåfall artig om noen kikker på en av demobilen, men kan være disse har "gml" batteri selvsagt hvis det stemmer at disse ikke er ordentlig facelift biler.

Håper ikke utstillingsbilene er "ekte facelift", da diverse pakninger og plast under frunk var svært slurvete montert og/eller dårlig tilpasset på den jeg så på i hvert fall (Trondheim).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Teslanewbie

Flere nye biler er nå levert i USA men jeg har ikke sett noen som har flere kamera ... Er det ikke sagt at de nye ska ha 3 kameraer ?
Faceliftbilene i Norge er "gamle" biler som har blitt oppgradert ..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Samme kamera enda på utleverte facelift. Kun gjort klart i ledningsnett til nytt virker det som. Men tviler på at det lar seg ettermonterte uansett. Trenger jo da nytt vindu og sikkert ny hw.
2015 P85D

petersv

Ny hw er vel per def. ettermontering, men enig, sikkert ikke mulig å ettermontere.

Cookie Monster

Eller alt er jo mulig men neppe noe offisielt ;)
2015 P85D

thoru

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 29. mai 2016, klokken 17:05
Samme kamera enda på utleverte facelift. Kun gjort klart i ledningsnett til nytt virker det som. Men tviler på at det lar seg ettermonterte uansett. Trenger jo da nytt vindu og sikkert ny hw.

Kjipt. min kommer om to-tre uker. håpet virkelig å få med kameraet.

Bjoris

Tesla prøver og ikke gi bilene for mye nytt samtidig. Det har jo Elon uttalt, dette for å unngå at folk ikke tørr å kjøpe bilen i frykt for å gå glipp av ein masse nytt rett etter at bilen er produsert.

Slik det er nå så får vi med facelift, men rett etter at vi har fått bilen så kommer det antakelig noe nytt som f.eks dette kameraet da... Thats life med Tesla, en kan like det eller ikke...

Elon uttalte at endring som kom med AP HW og AWD var for store endringer egentlig og at de villle unngå så store endringer i fremtiden, nå var det jo ikke så enkelt å dele opp den endringen, men å komme med litt og litt ny HW på AP går sikkert fint om SW takler å ha mange forskjellige HW versjoner å forholde seg til...

TomHenden

Angående 75D. Jeg synes det er rart Tesla markedsfører 5 ekstra kWh som kun opptil 20 km i Norge mens de i USA markedsfører det som opptil 19 miles, (som er ca 30 km). Andre som har undret seg over dette?
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA